Szabadszállás Város Önkormányzatának
2009. évi ellenőrzési terve
Az önkormányzat a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21. §-a, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg:
- A tervet megalapozó elemzések, kockázatelemzések
Az éves ellenőrzési tervet megalapozó:
- elemzések, általános felmérések:
- - elvégzésének időpontja: 2008. október hó 13 naptól
2008. október hó 27 napig
- kockázatelemzések:
- - elvégzésének időpontja: 2008. október hó 13 naptól
2008. október hó 27 napig
- a) Az elvégzett (kockázat) elemzések rövid összefoglalása:
Az elvégzett elemzések az önkormányzatnál végzett (belső és külső ellenőrző szervezet által végrehajtott) ellenőrzések tapasztalatait tekintette át.
Az önkormányzatnál ÁSZ ellenőrzés 2006. évben átfogó általános témakörben volt.
b) A kockázatelemzés eredménye
Az önkormányzatnál megtörtént a kockázatelemzés, ezen belül:
- a működés, tevékenység főfolyamatokra tagolása,
- a főfolyamatokon belül a részfolyamatok meghatározása,
- az egyes folyamatok céljainak meghatározása,
- a folyamatokhoz tartozó kockázatok azonosítása,
- a kockázatok hatásának és valószínűségének meghatározása, illetve ezek együttes értékelése, elemzése,
- a kockázatok összesítése.
A kockázatelemzés az alábbi következtetésre jutott: a belső ellenőrzési terv összeállításakor kiemelt szempontként kell kezelni a költségtakarékos, hatékony gazdálkodást.
- Az ellenőrzések célja annak értékelése, hogy:
- a költségvetési intézmények által ellátott feladatok és a pénzügyi-gazdasági háttér összhangja biztosított-e, az intézmény belső szervezete és gazdálkodási rendszere alkalmas-e a feladatok színvonalas ellátására?
- a követeléskezelés a helyi adók kintlévőségeinek vonatkozásában megfelelő-e?
- a közbeszerzési eljárásokat szabályszerűen végezték-e?
- az élelmezési tevékenység színvonala, az élelmezés szervezése, bonyolítása megfelel-e a követelményeknek?
- a gazdálkodás szabályszerűségét biztosító belső kontrollok lehetővé tették-e a szabálytalanságok, hiányosságok, gazdaságtalan megoldások időben történő feltárását, megelőzését? (a FEUVE kialakításának, működésének és hatékonyságának elemzése)
- a korábbi ellenőrzések által feltárt hiányosságok megszüntetésére hozott intézkedések eredményesek voltak-e, a megállapítások kellőképpen hasznosultak-e?
A 2009. évi belső ellenőrzési terv ezen követelmények figyelembe vételével, a rendelkezésre álló revizori kapacitásnak megfelelően került összeállításra.
A gazdasági körülmények, a személyi feltételek változásai és az előre nem tervezhető feladatok indokolttá tehetik az ellenőrzési terv évközi felülvizsgálását és módosítását.
- Várható szakmai hatások
Az ellenőrzések elősegítik az önkormányzat hivatalában, valamint az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél a szabályszerűségi, szabályozottsági, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelmények érvényesülését.
Polgármesteri Hivatal Belső ellenőrzése 2009. |
||||
Ellenőrzés tárgya |
Ellenőrzés típusa, módszere |
Vizsgálat időpontja |
Vizsgálandó időszak |
Szükséges ellenőri kapacitás |
A helyi adók kivetésének, behajtásának szabályszerűsége, hatékonysága |
Pénzügyi és szabályszerűségi ellenőrzés |
III. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
8 szakértői nap |
Vagyon kataszter nyilvántartás vezetése |
szabályszerűségi ellenőrzés |
II. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
5 szakértői nap |
A Hivatal közbeszerzési eljárásainak vizsgálata |
szabályszerűségi ellenőrzés |
III. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
10 szakértői nap |
FEUVE rendszer kialakításának, működésének és hatékonyságának vizsgálata |
rendszer ellenőrzés |
IV. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
8 szakértői nap |
Belső ellenőrzés az intézményeknél 2009. |
||||||||||
Ellenőrzés tárgya |
Ellenőrzés jellege |
Vizsgálat időpontja |
Vizsgálandó időszak |
Vizsgált szervezet |
Szükséges ellenőri kapacitás |
|||||
Az élelmezési tevékenység szervezése, bonyolítása |
pénzügyi ellenőrzés |
II. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
GAMESZ |
8 nap |
|||||
Karbantartás elszámoltatási rendje |
rendszer ellenőrzés |
II. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
GAMESZ |
5 nap |
|||||
A gazdálkodás szabályozottsága, az intézményi vagyonnal való gazdálkodás. Átfogó ellenőrzés. |
rendszer ellenőrzés |
III. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
Közösségi Ház |
18 nap |
|||||
2008. évi normatív támogatások felhasználásának vizsgálata |
pénzügyi ellenőrzés |
I. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
Általános Iskola, Óvoda, Gondozási Központ |
18 nap |
|||||
Korábbi ellenőrzés által feltárt hiányosságok megszüntetésére hozott intézkedések (utóellenőrzés) |
pénzügyi ellenőrzés |
II. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
Gondozási Központ |
5 nap |
|||||
FEUVE rendszer kialakításának, működésének és hatékonyságának vizsgálata |
rendszer ellenőrzés |
IV. név |
2008.01.01. - 2008.12.31. |
Általános Iskola, Óvoda, Gondozási Központ |
10 nap |
|||||
- b) az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszakok: október
- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: 5 szakértői nap
Készült: 2008. október 29 nap
Készítette: Storchné Somogyi Eszter
aljegyző
Előzetes jegyzői jóváhagyás időpontja: 2008. október 30. nap
Jóváhagyta: ......................................
Dr. Kusztos Mónika jegyző
Záradék:
A 2009. évi ellenőrzési tervet Szabadszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ....... /(........) 2008. számú képviselő-testületi határozatával hagyta jóvá.
...............................
polgármester