Vakok és Gyengénlátók

Szabadszállás Város Önkormányzat 2009. évi ellenőrzési terve

ellenőrzési terv 2009 évre


 

Szabadszállás Város Önkormányzatának

 

2009. évi ellenőrzési terve



Az önkormányzat a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21. §-a, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg:


  1. A tervet megalapozó elemzések, kockázatelemzések

Az éves ellenőrzési tervet megalapozó:

- elemzések, általános felmérések:

  • - elvégzésének időpontja: 2008. október hó 13 naptól

2008. október    hó   27 napig

- kockázatelemzések:

  • - elvégzésének időpontja: 2008. október hó 13 naptól

2008. október    hó 27 napig


  • a) Az elvégzett (kockázat) elemzések rövid összefoglalása:

Az elvégzett elemzések az önkormányzatnál végzett (belső és külső ellenőrző szervezet által végrehajtott) ellenőrzések tapasztalatait tekintette át.

Az önkormányzatnál ÁSZ ellenőrzés 2006. évben átfogó általános témakörben volt.


      b) A kockázatelemzés eredménye


Az önkormányzatnál megtörtént a kockázatelemzés, ezen belül:

- a működés, tevékenység főfolyamatokra tagolása,

- a főfolyamatokon belül a részfolyamatok meghatározása,

- az egyes folyamatok céljainak meghatározása,

- a folyamatokhoz tartozó kockázatok azonosítása,

- a kockázatok hatásának és valószínűségének meghatározása, illetve ezek együttes értékelése, elemzése,

- a kockázatok összesítése.


A kockázatelemzés az alábbi következtetésre jutott: a belső ellenőrzési terv összeállításakor kiemelt szempontként kell kezelni a költségtakarékos, hatékony gazdálkodást.



  1. Az ellenőrzések célja annak értékelése, hogy:

 

  • a költségvetési intézmények által ellátott feladatok és a pénzügyi-gazdasági háttér összhangja biztosított-e, az intézmény belső szervezete és gazdálkodási rendszere alkalmas-e a feladatok színvonalas ellátására?
  • a követeléskezelés a helyi adók kintlévőségeinek vonatkozásában megfelelő-e?
  • a közbeszerzési eljárásokat szabályszerűen végezték-e?
  • az élelmezési tevékenység színvonala, az élelmezés szervezése, bonyolítása megfelel-e a követelményeknek?
  • a gazdálkodás szabályszerűségét biztosító belső kontrollok lehetővé tették-e a szabálytalanságok, hiányosságok, gazdaságtalan megoldások időben történő feltárását, megelőzését? (a FEUVE kialakításának, működésének és hatékonyságának elemzése)
  • a korábbi ellenőrzések által feltárt hiányosságok megszüntetésére hozott intézkedések eredményesek voltak-e, a megállapítások kellőképpen hasznosultak-e?

A 2009. évi belső ellenőrzési terv ezen követelmények figyelembe vételével, a rendelkezésre álló revizori kapacitásnak megfelelően került összeállításra.

A gazdasági körülmények, a személyi feltételek változásai és az előre nem tervezhető feladatok indokolttá tehetik az ellenőrzési terv évközi felülvizsgálását és módosítását.

  1. Várható szakmai hatások

 

Az ellenőrzések elősegítik az önkormányzat hivatalában, valamint az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél a szabályszerűségi, szabályozottsági, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelmények érvényesülését.

 

 

Polgármesteri Hivatal    Belső ellenőrzése 2009.

Ellenőrzés tárgya

Ellenőrzés típusa, módszere

Vizsgálat időpontja

Vizsgálandó időszak

Szükséges ellenőri kapacitás

A helyi adók kivetésének, behajtásának szabályszerűsége, hatékonysága

Pénzügyi és szabályszerűségi ellenőrzés

III. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

8 szakértői nap

Vagyon kataszter nyilvántartás vezetése

szabályszerűségi ellenőrzés

II. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

5 szakértői nap

A Hivatal közbeszerzési eljárásainak vizsgálata

szabályszerűségi ellenőrzés

III. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

10 szakértői nap

FEUVE rendszer kialakításának, működésének és hatékonyságának vizsgálata

rendszer ellenőrzés

IV. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

8 szakértői nap


 

 

 

 

 

Belső ellenőrzés az intézményeknél  2009.

Ellenőrzés tárgya

Ellenőrzés jellege

Vizsgálat időpontja

Vizsgálandó időszak

Vizsgált szervezet

Szükséges ellenőri kapacitás

Az élelmezési tevékenység szervezése, bonyolítása

pénzügyi ellenőrzés

II. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

GAMESZ

8 nap

Karbantartás elszámoltatási rendje

rendszer ellenőrzés

II. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

GAMESZ

5 nap

A gazdálkodás szabályozottsága, az intézményi vagyonnal való gazdálkodás. Átfogó ellenőrzés.

rendszer ellenőrzés

III. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

Közösségi Ház

18 nap

2008. évi normatív támogatások felhasználásának vizsgálata

pénzügyi ellenőrzés

I. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

Általános Iskola, Óvoda, Gondozási Központ

18 nap

Korábbi ellenőrzés által feltárt hiányosságok megszüntetésére hozott intézkedések (utóellenőrzés)

pénzügyi ellenőrzés

II. név

2008.01.01. - 2008.12.31.

Gondozási Központ

5 nap

FEUVE rendszer kialakításának, működésének és hatékonyságának vizsgálata

      rendszer

      ellenőrzés        

  IV. név

2008.01.01.

-

2008.12.31.

Általános Iskola, Óvoda, Gondozási Központ

10 nap


                     

  • b) az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszakok: október

- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: 5 szakértői nap

Készült: 2008. október 29 nap

                                                                       Készítette:   Storchné Somogyi Eszter

                                                                                                           aljegyző

                                                                                   

Előzetes jegyzői jóváhagyás időpontja: 2008. október 30. nap

                                                                       Jóváhagyta: ......................................

                                                                                            Dr. Kusztos Mónika jegyző

Záradék:

A 2009. évi ellenőrzési tervet Szabadszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ....... /(........) 2008.  számú képviselő-testületi határozatával hagyta jóvá.

                                                                                              ...............................

                                                                                                          polgármester


Névjegy

Szabadszállás Város Önkormányzata


Cím:

6080 Szabadszállás Kálvin tér 1.


Postai címe:

6080 Szabadszállás Pf.: 50.


Telefon:

76/558-006, 558-007, 558-008, 558-009


Fax:

76/558-155, 558-161


E-mail:

szabadszallas@szabadszallas.hu


Honlap:

http://www.szabadszallas.hu/

Gyakran keresett oldalak


Látogatók száma: 11939