Vakok és Gyengénlátók

Szabadszállás város 2010. évi belső ellenőrzési terve

Szabadszállás város 2010. évi belső ellenőrzési terve


 

 

Szabadszállás Város Önkormányzatának

 

2010. évi ellenőrzési terve

 

 

Az önkormányzat a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21. §-a, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg:

 

  1. A tervet megalapozó elemzések, kockázatelemzések

 

Az éves ellenőrzési tervet megalapozó:

- elemzések, általános felmérések:

-          elvégzésének időpontja:         2009. október      19 naptól

2009. október      30 napig

- kockázatelemzések:

-          elvégzésének időpontja:         2009. október    hó 19 naptól

2009. október    hó 30 napig

 

a)      Az elvégzett (kockázat) elemzések rövid összefoglalása:

 

Az elvégzett elemzések az önkormányzatnál végzett (belső és külső ellenőrző szervezet által végrehajtott) ellenőrzések tapasztalatait tekintette át.

Az önkormányzatnál ÁSZ ellenőrzés 2009. évben volt.

 

      b) A kockázatelemzés eredménye

 

Az önkormányzatnál megtörtént a kockázatelemzés, ezen belül:

- a működés, tevékenység főfolyamatokra tagolása,

- a főfolyamatokon belül a részfolyamatok meghatározása,

- az egyes folyamatok céljainak meghatározása,

- a folyamatokhoz tartozó kockázatok azonosítása,

- a kockázatok hatásának és valószínűségének meghatározása, illetve ezek együttes értékelése, elemzése,

- a kockázatok összesítése.

 

A kockázatelemzés az alábbi következtetésre jutott: a belső ellenőrzési terv összeállításakor kiemelt szempontként kell kezelni a költségtakarékos, hatékony gazdálkodást.

 

 

  1. Az ellenőrzések célja annak értékelése, hogy:

 

·         a költségvetési intézmények által ellátott feladatok és a pénzügyi-gazdasági háttér összhangja biztosított-e, az intézmény belső szervezete és gazdálkodási rendszere alkalmas-e a feladatok színvonalas ellátására?

·         Az önkormányzat a 2009. évi normatív támogatás elszámolásánál biztosította-e a jogszabályok által megkövetelt szabályszerűséget?

·         a közbeszerzési eljárásokat szabályszerűen végezték-e?

·         az európai uniós pályázaton nyert forrásokat megfelelően használták-e fel?

·         Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a hozzá kapcsolódó önállóan működő költségvetési szervek tekintetében a jogszabályoknak megfelelően történik-e a kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés?

 

A 2010. évi belső ellenőrzési terv ezen követelmények figyelembe vételével, a rendelkezésre álló revizori kapacitásnak megfelelően került összeállításra.

 

A gazdasági körülmények, a személyi feltételek változásai és az előre nem tervezhető feladatok indokolttá tehetik az ellenőrzési terv évközi felülvizsgálását és módosítását.

 

  1. Várható szakmai hatások

 

Az ellenőrzések elősegítik az önkormányzat hivatalában, valamint az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél a szabályszerűségi, szabályozottsági, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelmények érvényesülését.

 

 

Polgármesteri Hivatal    Belső ellenőrzése 2010.

Ellenőrzés tárgya

Ellenőrzés típusa, módszere

Vizsgálat időpontja

Vizsgálandó időszak

Szükséges ellenőri kapacitás

Az európai uniós forrással támogatott fejlesztés és a hozzá kapcsolódó közbeszerzési eljárás lebonyolításával kapcsolatos feladatok vizsgálata. (alapszolgáltatási központ akadálymentesítése DAOP)

szabályszerűségi ellenőrzés

IV.név

2009.– 2010.

(áthúzódó beruházás)

10 szakértői nap

 

 

Belső ellenőrzés az intézményeknél  2010.

Ellenőrzés tárgya

Ellenőrzés jellege

Vizsgálat időpontja

Vizsgálandó időszak

Vizsgált szervezet

Szükséges ellenőri kapacitás

2009. évi normatív támogatások felhasználása és elszámolás elkészítésének vizsgálata

pénzügyi ellenőrzés

2010.01.01- 2010.01.31.

2009.01.01. – 2009.12.31.

Általános Iskola, Óvoda, Alapszolgáltatási Központ, GAMESZ konyha

15 nap

A gazdálkodás szabályozottsága, az intézményi vagyonnal való gazdálkodás, az előírt nyilvántartások vezetése (átfogó ellenőrzés)

pénzügyi és rendszer ellenőrzés

II. név

2009.01.01. – 2009.12.31.

Alapszolgáltatási Központ

10 nap

A 217/1998.(XII.30.) Korm.rend. XII. fejezetébe foglalt kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés gyakorlatának ellenőrzése az önkormányzati intézmények tekintetében

szabályszerűségi      ellenőrzés        

  III. név

2010.01.01.

-

2010.06.30.

GAMESZ és a hozzá kapcsolódó ktgvetési szervek  (Iskola, Óvoda, Alapszolg. Központ, Könyvtár, Közösségi ház)

15 nap

 

                   

 

 

b)     az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:

 

- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszakok: október

- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: 5 szakértői nap

 

Készült: 2009. november 2. nap

 

                                                                       Készítette:   Storchné Somogyi Eszter

                                                                                                           aljegyző

                                                                                   

 

 

Előzetes jegyzői jóváhagyás időpontja: 2009. november 2. nap

 

 

                                                                       Jóváhagyta: ………………………………..

                                                                                            Dr. Kusztos Mónika jegyző

 

 

Záradék:

 

A 2010. évi ellenőrzési tervet Szabadszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ……. /(……..) 2009.  számú képviselő-testületi határozatával hagyta jóvá.

 

 

 

 

                                                                                                      Dr. Balázs Sándor

                                                                                                          polgármester

 


Névjegy

Szabadszállás Város Önkormányzata


Cím:

6080 Szabadszállás Kálvin tér 1.


Postai címe:

6080 Szabadszállás Pf.: 50.


Telefon:

76/558-006, 558-007, 558-008, 558-009


Fax:

76/558-155, 558-161


E-mail:

szabadszallas@szabadszallas.hu


Honlap:

http://www.szabadszallas.hu/

Gyakran keresett oldalak


Látogatók száma: 11939