Szabadszállás Város Önkormányzatának
2010. évi ellenőrzési terve
Az önkormányzat a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21. §-a, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg:
- A tervet megalapozó elemzések, kockázatelemzések
Az éves ellenőrzési tervet megalapozó:
- elemzések, általános felmérések:
- elvégzésének időpontja: 2009. október hó 19 naptól
2009. október hó 30 napig
- kockázatelemzések:
- elvégzésének időpontja: 2009. október hó 19 naptól
2009. október hó 30 napig
a) Az elvégzett (kockázat) elemzések rövid összefoglalása:
Az elvégzett elemzések az önkormányzatnál végzett (belső és külső ellenőrző szervezet által végrehajtott) ellenőrzések tapasztalatait tekintette át.
Az önkormányzatnál ÁSZ ellenőrzés 2009. évben volt.
b) A kockázatelemzés eredménye
Az önkormányzatnál megtörtént a kockázatelemzés, ezen belül:
- a működés, tevékenység főfolyamatokra tagolása,
- a főfolyamatokon belül a részfolyamatok meghatározása,
- az egyes folyamatok céljainak meghatározása,
- a folyamatokhoz tartozó kockázatok azonosítása,
- a kockázatok hatásának és valószínűségének meghatározása, illetve ezek együttes értékelése, elemzése,
- a kockázatok összesítése.
A kockázatelemzés az alábbi következtetésre jutott: a belső ellenőrzési terv összeállításakor kiemelt szempontként kell kezelni a költségtakarékos, hatékony gazdálkodást.
- Az ellenőrzések célja annak értékelése, hogy:
· a költségvetési intézmények által ellátott feladatok és a pénzügyi-gazdasági háttér összhangja biztosított-e, az intézmény belső szervezete és gazdálkodási rendszere alkalmas-e a feladatok színvonalas ellátására?
· Az önkormányzat a 2009. évi normatív támogatás elszámolásánál biztosította-e a jogszabályok által megkövetelt szabályszerűséget?
· a közbeszerzési eljárásokat szabályszerűen végezték-e?
· az európai uniós pályázaton nyert forrásokat megfelelően használták-e fel?
· Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a hozzá kapcsolódó önállóan működő költségvetési szervek tekintetében a jogszabályoknak megfelelően történik-e a kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés?
A 2010. évi belső ellenőrzési terv ezen követelmények figyelembe vételével, a rendelkezésre álló revizori kapacitásnak megfelelően került összeállításra.
A gazdasági körülmények, a személyi feltételek változásai és az előre nem tervezhető feladatok indokolttá tehetik az ellenőrzési terv évközi felülvizsgálását és módosítását.
- Várható szakmai hatások
Az ellenőrzések elősegítik az önkormányzat hivatalában, valamint az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél a szabályszerűségi, szabályozottsági, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelmények érvényesülését.
Polgármesteri Hivatal Belső ellenőrzése 2010. |
||||
Ellenőrzés tárgya |
Ellenőrzés típusa, módszere |
Vizsgálat időpontja |
Vizsgálandó időszak |
Szükséges ellenőri kapacitás |
Az európai uniós forrással támogatott fejlesztés és a hozzá kapcsolódó közbeszerzési eljárás lebonyolításával kapcsolatos feladatok vizsgálata. (alapszolgáltatási központ akadálymentesítése DAOP) |
szabályszerűségi ellenőrzés |
IV.név |
2009.– 2010. (áthúzódó beruházás) |
10 szakértői nap |
Belső ellenőrzés az intézményeknél 2010. |
|||||||||
Ellenőrzés tárgya |
Ellenőrzés jellege |
Vizsgálat időpontja |
Vizsgálandó időszak |
Vizsgált szervezet |
Szükséges ellenőri kapacitás |
||||
2009. évi normatív támogatások felhasználása és elszámolás elkészítésének vizsgálata |
pénzügyi ellenőrzés |
2010.01.01- 2010.01.31. |
2009.01.01. – 2009.12.31. |
Általános Iskola, Óvoda, Alapszolgáltatási Központ, GAMESZ konyha |
15 nap |
||||
A gazdálkodás szabályozottsága, az intézményi vagyonnal való gazdálkodás, az előírt nyilvántartások vezetése (átfogó ellenőrzés) |
pénzügyi és rendszer ellenőrzés |
II. név |
2009.01.01. – 2009.12.31. |
Alapszolgáltatási Központ |
10 nap |
||||
A 217/1998.(XII.30.) Korm.rend. XII. fejezetébe foglalt kötelezettségvállalás, utalványozás, érvényesítés gyakorlatának ellenőrzése az önkormányzati intézmények tekintetében |
szabályszerűségi ellenőrzés |
III. név |
2010.01.01. - 2010.06.30. |
GAMESZ és a hozzá kapcsolódó ktgvetési szervek (Iskola, Óvoda, Alapszolg. Központ, Könyvtár, Közösségi ház) |
15 nap |
|
|||
b) az előre nem látható, soron kívüli ellenőrzésekre rendelkezésre álló ellenőrzési idő és ellenőrzési kapacitás:
- az ütemezés szerint még felhasználható ellenőrzési időszakok: október
- az ütemezés szerint még rendelkezésre álló ellenőrzési kapacitás: 5 szakértői nap
Készült: 2009. november 2. nap
Készítette: Storchné Somogyi Eszter
aljegyző
Előzetes jegyzői jóváhagyás időpontja: 2009. november 2. nap
Jóváhagyta: ………………………………..
Dr. Kusztos Mónika jegyző
Záradék:
A 2010. évi ellenőrzési tervet Szabadszállás Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a ……. /(……..) 2009. számú képviselő-testületi határozatával hagyta jóvá.
Dr. Balázs Sándor
polgármester