Szabadszállás Város Önkormányzatának
2011. évi belső ellenőrzési terve
Az önkormányzat a költségvetési szervek belső ellenőrzéséről szóló 193/2003. (XI.26.) Kormányrendelet 21. §-a, valamint a helyi önkormányzatokról szóló 1990. évi LXV. Törvény szerint az alábbi éves ellenőrzési tervet fogalmazza meg:
- A tervet megalapozó elemzések, kockázatelemzések
Az éves ellenőrzési tervet megalapozó:
- elemzések, általános felmérések:
- elvégzésének időpontja: 2010. október hó 11 naptól
2010. október hó 15 napig
- kockázatelemzések:
- elvégzésének időpontja: 2010. október hó 11 naptól
2010. október hó 15 napig
a) Az elvégzett (kockázat) elemzések rövid összefoglalása:
Az elvégzett elemzések az önkormányzatnál végzett (belső és külső ellenőrző szervezet által végrehajtott) ellenőrzések tapasztalatait tekintette át.
Az önkormányzatnál ÁSZ ellenőrzés 2009. évben volt.
b) A kockázatelemzés eredménye
Az önkormányzatnál megtörtént a kockázatelemzés, ezen belül:
- a működés, tevékenység főfolyamatokra tagolása,
- a főfolyamatokon belül a részfolyamatok meghatározása,
- az egyes folyamatok céljainak meghatározása,
- a folyamatokhoz tartozó kockázatok azonosítása,
- a kockázatok hatásának és valószínűségének meghatározása, illetve ezek együttes értékelése, elemzése,
- a kockázatok összesítése.
A kockázatelemzés az alábbi következtetésre jutott: a belső ellenőrzési terv összeállításakor kiemelt szempontként kell kezelni a költségtakarékos, hatékony gazdálkodást.
- Az ellenőrzések célja annak értékelése, hogy:
· a költségvetési intézmények által ellátott feladatok és a pénzügyi-gazdasági háttér összhangja biztosított-e, az intézmény belső szervezete és gazdálkodási rendszere alkalmas-e a feladatok színvonalas ellátására?
· Az önkormányzat a 2010. évi normatív támogatás elszámolásánál biztosította-e a jogszabályok által megkövetelt szabályszerűséget?
· a közbeszerzési eljárásokat szabályszerűen végezték-e?
· az európai uniós pályázaton nyert forrásokat megfelelően használták-e fel?
· Az önállóan működő és gazdálkodó költségvetési szerv és a hozzá kapcsolódó költségvetési szervek tekintetében a karbantartás hogyan valósul meg?
· A polgármesteri hivatalban a vagyonértékesítések szabályszerűen történtek-e?
A 2011. évi belső ellenőrzési terv ezen követelmények figyelembe vételével, a rendelkezésre álló revizori kapacitásnak megfelelően került összeállításra.
A gazdasági körülmények, a személyi feltételek változásai és az előre nem tervezhető feladatok indokolttá tehetik az ellenőrzési terv évközi felülvizsgálását és módosítását.
- Várható szakmai hatások
Az ellenőrzések elősegítik az önkormányzat hivatalában, valamint az önkormányzat fenntartásában működő költségvetési intézményeknél a szabályszerűségi, szabályozottsági, gazdaságossági, hatékonysági és eredményességi követelmények érvényesülését.
Készült: 2010. október 25. nap
Készítette: Storchné Somogyi Eszter
aljegyző
Előzetes jegyzői jóváhagyás időpontja: 2010. október 25. nap
Jóváhagyta: ………………………………..
Dr. Kusztos Mónika jegyző