NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Brüsszel szerint példaértékű Magyarország EU kommunikációs stratégiája2007. november 30.

Dicséretben részesült Magyarország azon a brüsszeli tanácskozáson, ahol Franciaország mellett a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség mutatta be az európai uniós pályázatok népszerűsítését szolgáló kommunikációs stratégiáját. Az NFÜ 2007 szeptemberétől két éven át 3 milliárd forint uniós pénzt költ a pályázatokkal kapcsolatos tájékoztatásra és az uniós támogatások felhasználásának népszerűsítésére.

„Új Magyarország. Benned van.” - ez a szlogenje annak az újszerű marketingkampánynak, amelyet a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség indított útjára az elmúlt napokban. A kampány stratégiáját nemrégiben Brüsszelben, egy ötszáz fős szakmai tanácskozáson is bemutatták, ahol a koncepció dicséretet kapott, és nagy sikert aratott.

Az Európai Bizottság működteti azt a munkacsoportot, amelynek a regionális politikával foglalkozó tagállamok kommunikációs munkatársai a tagjai. November 26-27-én „Telling the Story” címmel a regionális főigazgatóság a kommunikációs és a szociális főigazgatósággal közös konferenciát szervezett, aminek fő témája a tagállamok legjobb gyakorlatai (best practice) voltak. Ezen a konferencián kérték fel Magyarországot arra, hogy a kommunikációs stratégiáját, mint legjobb gyakorlatot mutassa be a többi tagállamnak és az Európai Bizottságnak. „A kommunikációs tervük valóban nagyon jó, mindig a jól felépített stratégia példájaként hivatkozunk rá” – fogalmazott Ondrej Stefek, a munkacsoport cseh tagja.

 A kampány – összhangban az Európai Unió törekvéseivel – szakít az eddigi, technokrata, az uniós polgárok számára nehezen érthető megközelítéssel. Ehelyett az érzelmi azonosulást, a tájékoztatást és a mobilizálást helyezi előtérbe, hogy minél sikeresebb legyen az uniós támogatások felhasználása, illetve minél „közelebb vigye” az Európai Uniót és intézményeit az állampolgárokhoz.

Az NFÜ a média, a kommunikációs szakma és a társadalomtudományok legjobb szakértőinek bevonásával készítette elő a stratégiát, amely Csíkszentmihályi Mihály „flow” elméletére épül. A kampány filozófiájának középpontjában a „felelősség” gondolata áll: mindannyian felelősek vagyunk Magyarországért, és azért, hogy az európai uniós támogatásokat hosszú távon is hasznos módon használjuk fel. Az egyéni felelősségvállalás, az öngondoskodás, a lehetőségek megragadásának hangsúlyozása révén szeretné elérni az NFÜ, hogy az uniós fejlesztések valódi, közös, nemzeti üggyé váljanak, politikai hovatartozástól függetlenül, Magyarország minden polgára számára. 

Az NFÜ 2007 szeptemberétől két éven keresztül 3 milliárd forint európai uniós pénzt fordít a pályázatokkal kapcsolatos tájékoztatásra, és áttételesen az Európai Unió népszerűsítésére. A pályázatokkal kapcsolatos tájékoztató kampány uniós előírás, minden tagország köteles a támogatások meghatározott részét tájékoztatásra használni. Az első kampányszakasz költsége 350 millió Ft, ennek 15%-a a magyar önrész.

A kampány három szakaszból áll majd. Első szakaszban annak tudatosítása történik, hogy az uniós támogatásokból épülő Új Magyarország mindannyiunk közös ügye és mindannyiunk közös felelőssége. A második szakasz a konkrét lehetőségek bemutatásáról szól majd, végül a kampány reklámeszközökön keresztül is bemutatja, milyen eredményeket ért el az ország a támogatások felhasználásával.  

A tagállamok kommunikációval és tájékoztatással kapcsolatos feladatait az Európai Bizottság 1828/2006/EK rendelet II. fejezete, valamint az 1083/2006/EK rendelet végrehajtó rendelkezései határozzák meg részletesen. Ezek végrehajtása, a tájékoztatással és nyilvánossággal kapcsolatos kötelezettségek teljesítése a 255/2006. (XII.8.) Korm. rendelet értelmében a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség feladata.