Közlemény a KEOP-1.2.0 és 1.3.0 pályázatok módosításáról2008. március 4.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség felhívja a tisztelt pályázók figyelmét, hogy a KEOP-1.2.0 és KEOP-1.3.0 jelű, „Szennyvízelvezetés és tisztítás”, valamint „Ivóvízminőség javítása” című pályázati konstrukció dokumentumai 2008. március 4-től az alábbiak szerint módosulnak:
A1: A nagyprojektek definícióját egyértelművé tettük az alábbiak szerint:
„Azon projektek esetében, amelyek beruházási költsége a 2. fordulóban eléri a 25.000.000 eurót, az eljárásrend a 2. fordulóban a 1083/2006/EK rendelet 39-41. cikkében foglaltak szerint a nagyprojektekre vonatkozó eljárásrend szerint bővül. A nagyprojektekre vonatkozó eljárásrendről az első fordulóban nyertes, érintett pályázók részletes tájékoztatást kapnak. Azt, hogy egy projekt nagyprojektnek minősül-e, a PM Tervezési Köriratában szereplő forint-euró árfolyam alapján kell megállapítani (www2.pm.gov.hu – „Költségvetés” menüpont).”
A közlemény kibocsátásakor érvényes 2008. évi tervezési árfolyam: 1 EUR = 248 HUF
B6, E, F9: A KEOP-1.3.0 konstrukcióban a 201/2001. Korm.rendelet 1. sz. melléklet A) részére történő hivatkozást töröltük, mivel a konstrukció keretében kezelt paraméterek nem ebben a mellékletben találhatók.
C3, C4: A támogatható tevékenységek körének felsorolásában a közbeszerzési szakértő díja és a közbeszerzési eljárási díj a projektmenedzsment részét képezi, a továbbiakban ennek részeként kell megjeleníteni az adatlapokon. A 2. fordulóban a projektmenedzsmentre vonatkozó %-os korlátozást e tételekkel együtt kell érteni.
C4, C5: A 2007. évi CXXVII. törvény alapján a víziközmű beruházások Áfa-ja visszaigényelhetővé vált. Emiatt a továbbiakban mindkét konstrukció, mindkét pályázati fordulójában nettó elszámolás szerint történik a finanszírozás. Az eddigi értékelési határnapra beadott projektek esetében pozitív támogatási döntés esetén a tervezési költségekről 20% automatikusan elvonásra kerül, amennyiben a pályázó nyilatkozata alapján bruttó elszámolást alkalmazott.
C4: A pályázat beadásakor már meglévő tervek szerzői jogának megvásárlása a önálló szerződés keretében nem elszámolható. A szerzői jog megvásárlására csak a továbbtervezés céljából lefolytatott közbeszerzési eljárás keretében kötött szerződésben lehet mód. A tervek szerzői jogának megvásárlására beállított elszámolható költségként a tervekre ténylegesen kifizetett összeg legfeljebb 10-15%-át célszerű beállítani. Amennyiben ilyen célra állít be költséget, annak összegéről az EMT-ben nyilatkozni kell, valamint a tervezői szerződést és a kapcsolódó teljesítés igazolását csatolni szükséges.
A szerzői jog miatt hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárással lefolytatott tervezési közbeszerzések a továbbiakban csak különösen indokolt esetben elszámolhatóak, e beszerzési mód alkalmazását nem javasoljuk. Amennyiben a pályázó ilyen igénnyel kíván élni, az EMT-ben ismertetnie kell ennek indokát, előnyeit, továbbá a költségként beállított árakat részletes indoklással kell alátámasztania, amelynek tartalmaznia kell a szokásos piaci áraknak való megfelelés számszerű igazolását. A KEOP által támogatott tervezési szerződésekben ki kell kötni, hogy a terveknek a kedvezményezett tulajdonába kell, hogy kerüljenek. A pályázónak továbbra is nyilatkoznia kell arról, hogy amennyiben a második fordulóban nem ő lesz a pályázó, akkor a terveket térítésmentesen átadja a 2. fordulóban pályázó intézménynek.
C4: Az elszámolható költségek fajtáit átcsoportosítottuk. Az elszámolható költségek köre nem változott.
D2: Az előkészítésre elszámolható költség mértéke korlátozott, a 2. fordulóban tervezett elszámolható költség mértékétől függ az alábbi táblázatban foglaltak szerint. Az előkészítésre elszámolható költség az összegszerűen megadott és a százalékos arány alapján számolt érték közül a kisebb értéket nem haladhatja meg.
2. forduló tervezett elszámolható költsége | Előkészítésre elszámolható költség a 2. forduló tervezett elszámolható költségéhez viszonyítva | Az előkészítésre elszámolható maximális összeg |
Kevesebb, mint 1.2 milliárd Ft |
6% |
60 millió Ft |
1.2 – 2 milliárd Ft |
5 % |
90 millió Ft |
2 – 3 milliárd Ft |
4.5 % |
120 millió Ft |
3 – 4 milliárd Ft |
4 % |
140 millió Ft |
4 milliárd Ft felett |
3.5 % |
csak a %-os korlátozást kell figyelembe venni |
D3: A KEOP-1.2.0 pályázati konstrukció minimum pályázati összege az Áfa elszámolhatóság változásával 330 millió Ft-ra csökken. A csökkentett értékhatárt visszamenőlegesen, a bírálat alatt lévő pályázatok esetében is alkalmazzuk a nettó költségek tekintetében. A minimális támogatási összeg ennek megfelelően 165 millió Ft-ra mérséklődik. (E változás a pályázati felhívást is érinti.)
A KEOP-1.3.0 pályázati konstrukció minimum pályázati összeghatára nem változik.
F2: A KEOP-1.2.0 pályázatnál a beadási határnapokat kéthaviról havi gyakoriságra sűrítettük, így minden hónap első hétfőjén lesz határnap. A KEOP-1.3.0 pályázatnál az időpontok nem változnak. A módosítás érinti a KEOP-1.3.0 pályázati felhívást is. A beadási határnapok meghatározását pontosítottuk a pályázati útmutatókban. A 16/2006 ÖTM-PM együttes rendeletben foglalt értékelési határidőket e határnapoktól kell számítani, függetlenül attól, hogy a pályázatokat mennyivel előtte nyújtották be. A formai ellenőrzést és a pályázat értékelését azonban a beadást követően ettől függetlenül megkezdheti a KSZ.
F9: A csatolandó mellékletek köre a 2. fordulóban nagyprojektek esetén a magyar nyelvű támogatási kérelem tervezetével bővül. (A magyar és angol nyelvű végleges támogatási kérelmet, megvalósíthatósági tanulmányt, költség-haszon elemzést és környezeti hatások nem-technikai összefoglalóját a projekt hazai támogatási döntése esetén kell benyújtani).
F10: Az eljárásrendi segédletben a 2. fordulós pályázat megkezdésére vonatkozó szabály korábban nem volt koherens az útmutató többi részével. A szöveg a következőképpen pontosul: „Beruházásra vonatkozó közbeszerzések megindítása a 2. fordulós döntést megelőzően csak feltételes eljárással célszerű. Ha az első, beruházásra (vagy tárgyi eszköz beszerzésre) vonatkozó vállalkozói szerződés megkötése a projekt befogadása előtt megtörténik, akkor a projekt megkezdett beruházásnak minősül, és nem támogatható. A befogadást követően megkötött szerződés nem kizáró ok a támogatásra, azonban elutasítás vagy átdolgoztatás esetén a megkötött szerződésből fakadó következmények a pályázót terhelik.”
EMT: az előzetes megvalósíthatósági tanulmány útmutatója kibővült a tervezési költségek részletes bemutatására vonatkozó adatokkal
RMT: A részletes megvalósíthatósági tanulmány útmutatója és sablonja az üzemeltetésre vonatkozó kérdőívekkel bővült.
Pályázati adatlapok: A horizontális kritériumokra vonatkozó táblázatokat frissítettük, a továbbiakban már ennek megfelelően kell az adatlapokat kitölteni. A korábban beadott pályázatokat a változtatás nem érinti.
CBA útmutató: A költség-haszon elemzési útmutató a JASPERS program szakértőivel folytatott egyeztetések alapján módosul. A korábbiakhoz képest többlet szabályok lépnek életbe az amortizáció elszámolásának rendjére, a hitelköltségek megjelenítésére, a megfizethetőségi korlát érvényesítésére.
A többi, fel nem sorolt pályázati dokumentum tartalma változatlan.
Kérjük tisztelt pályázóinkat, hogy a továbbiakban csak a módosított – a fedlapon 2008. március 4-ei dátummal jelölt – anyagokat használják.
A korábbi beadási határnapokig beérkezett pályázatok elbírálása az eredeti pályázati feltételek szerint zajlik. A nyertesként kikerülő pályázatok esetében a bírálatot követően a közleményben megváltoztatott feltételeket alkalmazni kell.
Sikeres pályázatokat kívánunk!