NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség sajtóközleménye2008. július 16.

Balsai István, a Fidesz országgyűlési képviselője ma sajtótájékoztatót tartott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) épülete előtt, amelynek során egyrészt kritikával illette az Ügynökség kommunikációs tevékenységét, másrészt felszólította a magyarországi médiumokat, hogy uniós pénzt hirdetés formájában se fogadjanak el.

A Nemzeti Fejlesztési Tervvel kapcsolatos kötelező tájékoztató tevékenység fedezetét ugyanis 85%-ban az Európai Unió fedezi, nem a magyar adófizetők, így a képviselő úr bojkott-felhívását másképp nem lehet értelmezni.
A sajtótájékoztatón elhangzott tévedések, pontatlanságok tisztázására az alábbiakban igyekszünk kitérni.
A képviselő úr az NFÜ tájékoztató kampányait tévesen hozta összefüggésbe bármilyen politikai reklámmal. Kommunikációs tevékenysége során ugyanis az Ügynökség kizárólag – a többi tagországra is érvényes – európai uniós kötelezettségeinek tesz eleget, amikor – a szigorú uniós szabályozást betartva – ellátja az uniós forrásokkal, illetve az EU irányelveivel, célkitűzéseivel kapcsolatos tájékoztató tevékenységet.
Mindezek sorába illeszkedik az a tájékoztató kampány is, amely az – pénzügyi értelemben – idén záruló első Nemzeti Fejlesztési Terv (NFT) eddigi eredményeit igyekszik minél szélesebb körben bemutatni – nem titkoltan azzal a céllal is, hogy a már megnyert, de még le nem hívott NFT-s pályázati források magyarországi felhasználását ezzel is ösztönözze. (Az ilyen és ehhez hasonló kampányok sikerességét elsősorban az az adat igazolja, hogy – bár még csak július van – Magyarország a rendelkezésére álló uniós források mintegy 93%-át már ki is fizette a kedvezményezetteknek!)
Az olimpia – mint az átlagosnál nagyobb médiafogyasztást generáló esemény – kiválóan alkalmas arra, hogy ezt a kommunikációs célt az Ügynökség elérje. Új közbeszerzési eljárásra pedig kizárólag azért volt szükség, mert az NFÜ a március 9-i népszavazás környezetében – a szakma etikai szabályainak megfelelően – felfüggesztette a maga kommunikációs aktivitását, így azonban az élő közbeszerzési szerződések „elcsúsztak” az eredeti tájékoztatási menetrendtől.
Márpedig uniós pénzből csak átlátható és ellenőrizhető módon lehet tájékoztatást végezni, ehhez pedig új közbeszerzési eljárásra volt szükség.
Azért, hogy láthatóbb legyen az NFÜ kommunikációt érintő közbeszerzési tevékenysége, felsoroljuk a 2007-és 2008-ban indított NFÜ-s közbeszerzési eljárásokat:
- Médiavásárlás - nyílt eljárás - 1 nyertes cég
- Kreatív feladatok - keretmegállapodásra irányuló nyílt eljárás - 4 nyertes cég
- PR feladatok - keretmegállapodásra irányuló nyílt eljárás - 4 nyertes cég
- rendezvényszervezés - egyszerűsített (nyílt) eljárás - 1 nyertes cég
- Integrált BTL feladatok - egyszerűsített (nyílt) eljárás - 3 nyertes cég
- médiavásárlás - gyorsított meghívásos (nyílt) eljárás – 1 vagy 2 nyertes cég lehet.