NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Megújul Szeged közlekedése2008. szeptember 8.

A szegedi Anna-kútnál szeptember 7-én ünnepélyes keretek között aláírták a szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztésére irányuló nagyprojekt támogatási szerződését.

Az eseményen részt vett Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter és Botka László, Szeged polgármestere. Az Új Magyarország Fejlesztési Terv keretében megvalósuló beruházás során korszerűsítik, illetve meghosszabbítják Szeged villamos- és trolibuszvonalait, valamint új kerékpárutakat és kerékpártárolókat is létesítenek.

szeged3

 

Szeged Önkormányzata 2005-ben az elektromos közforgalmú közlekedés fejlesztését határozta el, a város a beruházást az Európai Unió Kohéziós Alapjának finanszírozási támogatásával tervezi megvalósítani. A támogatási szerződés aláírására az után kerülhetett sor, hogy júliusban a kormány jóváhagyta a projektet. A támogatásnak köszönhetően 2011-ig Szeged város közlekedése teljesen megújul.

szeged2

 

A fejlesztés korszerűsíti Szeged mindhárom meglévő villamosvonalát, és sor kerül egy új, közel 2 km hosszú negyedik vonal kiépítésére. Több mint 18 km hosszan újakra cserélik a teljes sínpályát, melyek már a legkorszerűbb technológiával készülnek, rezgés- és zajcsillapító gumiággyal rendelkeznek. Meghosszabbítják a 8-as trolibuszvonalat, és új trolibuszvonal váltja fel az egyik jelenlegi autóbuszvonalat.
Korszerűsödik a villamosremíz, a trolitelep és az áramellátás is. Kilenc új, alacsonypadlós villamossal és tíz trolibusszal bővül a járműpark.

A városon belül tovább épül a meglévő kerékpárút hálózat, kerékpártárolók létesülnek a végállomások közelében a tömegközlekedés támogatására. Az utastájékoztatás és a forgalomirányítás is korszerűsödik.

A beruházás során a hat csomópont közül az Anna-kúti villamos csomópont készül el elsőként, itt találkozik a város jelenleg meglévő mindhárom villamosvonala: az 1-es, a 3-as és a 4-es. Az Anna-kútnál új vágánykapcsolat létesül, a beépítendő, automata állítású váltók lehetővé teszik zavar esetén az egyirányú villamosok visszafordulását bármilyen irányba, így a csomópont adott esetben ideiglenes végállomásként is funkcionálhat.

Megújulnak a villamosperonok is. A Kossuth Lajos sugárúton és a Tisza Lajos körúton meglévő peronokat meghosszabbítják a gyalogátkelőhelyig, a balesetveszély csökkentését pedig korlátok szolgálják majd. A peronok az akadálymentes beszállás érdekében magasítottak, és a csatolt villamoshoz is elég hosszúak lesznek, a gyalogátkelőhelyek felé pedig akadálymentes rámpákat építenek ki.
A munkákkal párhuzamosan megépül az új trolibusz felsővezeték egy része is: a Kálvin tértől az egykori Centrum áruházig készül el a leendő 8-as troli felsővezetéke.

A közlekedési fejlesztések átfogó célja az elérhetőség javítása, a globális és regionális versenyképesség növelése. Közlekedésfejlesztésre a 2007-2013-as időszakban mintegy 1703,2 milliárd forint áll rendelkezésre. Ez egyben az Új Magyarország Fejlesztési Terv legnagyobb pénzügyi kerete.