NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

47. sz. főút Orosháza elkerülő szakasz (III. - IV. ütem)

A 47-es főút Orosházát elkerülő szakasza

Orosháza lakói csaknem tíz évet vártak arra, hogy teljessé váljon a 47-es főút várost elkerülő szakasza. Az út I. és II. üteme még 1997-98-ban elkészült, a III-IV. ütemet azonban csak az NFT keretében elnyert források felhasználásával tudták megvalósítani. A városon keresztül haladó, szűk áteresztő képességű, forgalmas főutat 2007 novemberében váltotta fel egy korszerű, kétsávos elkerülő út.

A beruházás sikeres megvalósításához kiírt közbeszerzési eljárás 2005. szeptember 14-én sikeresen zárult. A munkák az Orosháza Város Önkormányzata által rendelkezésre bocsátott területen 2005. szeptemberében kezdődtek meg.

A több mint hét kilométer hosszúságú, kétsávos útszakasz az UVATERV zRt. tervei alapján épült meg. Az új, szélesebb szakasz nagyobb átmenő forgalom befogadására képes, anélkül, hogy ez zavarná a városlakók nyugalmát. A változtatás hatására csökken a környezet zaj- és levegőszennyezése. A teljessé vált elkerülő út megfelel az Európai Unió szabványainak, hiszen akár tizenegy és fél tonnás járművek is biztonságosan közlekedhetnek rajta. Az útszakasz javítja a kapcsolatot Orosháza kül- és belterületei között, egyben könnyebbé teszi a környéken található települések megközelítését. Az új elkerülő utat a 474. számú úthoz csatolták hozzá.

A beruházás keretében az Orosházát és Szentest összekötő 4406. számú utat módosított nyomvonalon kapcsolták a szentesi úti körforgalomhoz. Az összekötő út új és meglévő szakaszát ugyancsak egy körforgalom segítségével kapcsolták össze és a frissen elkészült szakaszt csatlakoztatták a 47. számú úthoz. Az összekötő út, illetve az Orosháza és Szentes között húzódó vasútvonal felett felüljáró épült, a Szőlő körútnál pedig csomópontot alakítottak ki.

Az építési munkák 2007 novemberében zárultak le. Az új útszakaszokat, körfogalmi csomópontokat és kereszteződéseket átadták a forgalomnak. A fejlesztések eredményeként javul a térség közlekedése, és mérséklődik a várost érő környezetszennyezés. Orosházán csökkent az átmenő forgalom, és a környékbeli települések lakói is kedvezőbb helyzetbe kerültek.

Tóth Ferenc, a NIF osztályvezetője

Végzettségemet tekintve mérnök-közgazdász vagyok. Pályám során kezdetben banki területen, majd autópálya beruházásnál dolgoztam – summázza szakmai tapasztalatait Tóth Ferenc. – Jelenleg a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt.-nél töltök be osztályvezetői pozíciót.”

A NIF egy kormányrendelet eredményeként az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóságtól (UKIG) több útfelújítási és útépítési projektet vett át. Ilyen volt a 47-es főút Orosházát elkerülő szakaszának kialakítása is. A pályázat kidolgozása az UKIG szakembereinek munkája, a projekt irányításának feladata a közelmúltban került hozzám” – hangsúlyozta Tóth Ferenc.

A projekt alapja a közúti infrastruktúra fejlesztése, hiszen a térség településeinek jobb elérhetősége iránti igény már régen megfogalmazódott. „Fontos célkitűzésünk volt a közlekedési kapcsolatok elősegítése, az utazás gyorsabbá, kényelmesebbé tétele és Orosháza forgalmi tehermentesítése.” A beruházás eredményeként a közlekedés feltételeinek jobbításával csökkent az Orosházát érő zaj- és levegőszennyezés mértéke is

Adattábla

Projekt címe: 47. sz. főút Orosháza elkerülő szakasz (III. - IV. ütem)

Kedvezményezett neve: Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.

Megvalósulás helye : Orosháza, Dél-Alföld

Projekt összköltsége: 6 228 000 000 Forint

Projekt indulása: 2004. december

Befejezése: 2007. november

Elnyert támogatás: 6 228 000 000 Forint

Közlekedésfejlesztés

 

kiop1