NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Módosult a Közlekedés Operatív Program (KözOP)2008. december 15.

Az EU Bizottság 2008. december 10-én jóváhagyta a KözOP módosítását.

Magyarország 2006. december 20-án nyújtotta be a KözOP-ot az Európai Unió Bizottságához. Az operatív program stratégiai alapjául az Országgyűlés által elfogadott Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015 stratégiai dokumentum szolgált, amely a Környezetvédelmi és Infrastruktúra OP-t, valamint a Kohéziós Alapból támogatott projekteket is megalapozta.

2007. márciusában a DG  Regio jelezte, hogy szükségesnek látja egy számszerű célokat tartalmazó stratégia kidolgozását a KözOP-ban megvalósítandó projektek megalapozásához. Egyúttal jelezte, hogy az OP célindikátorok értékeit az új stratégia alapján lenne célszerű megadni.
Az EU Bizottság 2007. augusztus 1-én elfogadta a kiinduló és célértékekkel csak részlegesen rendelkező indikátorokkal véglegesített OP-t.  Az OP-ban a magyar hatóságok vállalták az új stratégia elkészítését és kormány általi elfogadását.

A közlekedésfejlesztést 2020-ig megalapozó Egységes Közlekedésfejlesztési Stratégiát (továbbiakban EKFS) a magyar kormány 2008. szeptember 3-án hagyta jóvá. A KözOP-ot ennek alapján a NFÜ KözOP IH és a KHEM munkatársaiból, valamint szakértőkből álló munkacsoport módosította az alábbiak szerint:

•    A KözOP-ot alátámasztó EKFS és más (városi, logisztikai) stratégiák rövid összefoglalóját elkészítettük,
•    A prioritásokat leíró fejezeteket kiegészítettük annak leírásával, hogy a KözOP-ból támogatandó projektek kiválasztását hogyan alapozza meg az új stratégia,  
•    Az indikátor táblázatot a DG Regio-val egyeztetve átdolgoztuk, néhány új indikátort vettünk fel, és meghatároztuk azok kiinduló és célértékeit,
•    A nagyprojekt-lista projektjeinek tervezett kezdés és befejezés időpontjait aktualizáltuk.

A módosítások hatására jelentős mértékben javult az OP és a projektek stratégiai alátámasztottsága, és az új indikátorok révén jobban követhetővé válik egyes horizontális elvek érvényesülése (közlekedésbiztonság javulása, negatív környezeti hatások minimalizálása).  

A módosított OP-t a Monitoring Bizottság 2008. szeptember 22-i ülésén fogadta el.