NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Társadalmi egyeztetésen az "Anti-diszkriminációs programok támogatása a médiában" (TAMOP 5.5.4) pályázat2008. december 4.

Egyeztetési időszak: 2008. december 4. - december 15. 10 óra

A konstrukció keretében kiírásra kerülő A) komponens célja a romák és fogyatékkal élők társadalmi befogadásának erősítése, ezáltal munkaerő-piaci integrációjuk elősegítése. Ennek érdekében roma vagy fogyatékos személyek képzése olyan média-szakmákra (pl. műsorkészítő, műsorvezető, szerkesztő, vágó, gyártásvezető, riporter, újságíró), amelyekben reprezentációjuk alacsony és amelyek segítségével maguk is szemléletformálást lesznek képesek végezni a diszkrimináció csökkentése érdekében. Az országos szemléletformálás érdekében a média-képzésekbe az egész országból kell toborozni résztvevőket, valamint elő kell segíteni foglalkoztatásukat médiumokban.

A konstrukció keretében kiírásra kerülő B) komponens célja a szemléletváltás széleskörű, országos jelentőségű média-programok, kampányok megvalósításával elsősorban a romákat, valamint a fogyatékosokat érő hátrányos megkülönböztetés csökkentése, illetve a társadalmi nemi (gender) egyenlőtlenségek csökkentése, a sztereotípiák felszámolása érdekében.

Ezen belül - a társadalmi megítélés javítása érdekében - cél olyan televíziós és rádiós műsorok, valamint nyomtatott média termékek készítése, amelyek elősegítik a hátrányos megkülönbözetést szenvedő csoportok, elsősorban romák, fogyatékosok és nők diszkriminációjához és a társadalmi (nemi) egyenlőtlenséghez vezető okok feltárását, valamint e csoportokról valós, hiteles, differenciált és sztereotípia-mentes (pozitív) média-képet alakítanak ki. Cél az egész országra kiterjedő hatás kiváltása, ennek érdekében szükséges a média műsorok, termékek országos hatáskörű médiumokban való megjelentetése.

A projekt további célja a szemléletformálási tevékenységek megalapozása olyan helyzetfelmérő kutatásokkal, amelyek feltárják a médiahatások és az állampolgári vélemények alakulása, magatartásmódok formálódása közötti összefüggéseket, segítik a megfelelő beavatkozási eszközök kiválasztását, illetve vizsgálják az érintett hátrányos helyzetű célcsoportokat sújtó előítéleteket és média-reprezentációjukat.

Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a pályázati kiíráshoz kapcsolódó észrevételeket, javaslatokat december 15-én 10 óráig várjuk a véleményezésre kialakított partnerségi fórumban.