Milliós EU-támogatás a magyar vasútfejlesztésnek 2008. december 8.
A Budapest-Keleti/Miskolc-Nyíregyháza vasútvonalra vonatkozó előkészítő tanulmányokra 8 millió eurót különített el az Európai Bizottság. A magyar mellett még további tíz projektet támogat a testület, összesen nagyjából 1,7 milliárd euró értékben.
Olaszországban, Ausztriában, Franciaországban, Németországban, Szlovéniában és Magyarországon megvalósítandó fontos vasútfejlesztési feladatokra összesen mintegy 1,7 milliárd eurót különített el az Európai Bizottság. A tizenegy finanszírozási határozat aláírására a TENT-T politika jövőjével foglalkozó konferencián került sor.
Antonio Tajani közlekedési biztos kiemelte, hogy ez a lépés nagyban hozzájárul a Brenner-alagút, valamint a Torinó és Lyon közötti Mont Cenis alagút megvalósításához, valamint a Trieszt és Divaca közötti vasútvonal előkészítési munkáinak elindításához. Szerinte rövidtávon az infrastruktúra-fejlesztési projektek felgyorsításával, középtávon pedig annak az alapvető vasúti hálózatnak a létrehozásával tud az EU megfelelően reagálni a gazdasági válságra, amely fenntartja Európa versenyképességét, és megfelel az éghajlatváltozás által támasztott kihívásoknak.
A tizenegy finanszírozási határozat a következő projektekre vonatkozik:
- Lyon-Torinó vasútvonal: vasúti összeköttetés a franciaországi bázisalagúttal (4 700 000 EUR)
- Lyon-Torinó vasútvonal: a határátkelési szakaszra vonatkozó tanulmányok és munkálatok (671 800 000 EUR)
- Tervezési tanulmányok a Ronchi dei Legionari Sud és Trieszt közötti szakaszra vonatkozóan (24 000 000 EUR)
- Tervek és tanulmányok a Trieszt és Divaca közötti határátkelési szakaszra vonatkozóan (50 700 000 EUR)
- Előkészítő tanulmányok a Budapest-Keleti/Miskolc-Nyíregyháza vasútvonalra vonatkozóan (8 000 000 EUR)
- Tanulmányok/munkálatok a Brenner-alagút Fortezza és Verona közötti szakaszának déli vasúti összeköttetésére vonatkozóan (58 810 000 EUR)
- Munkálatok az Erfurt és Halle/Gröbers közötti szakaszon (57 000 000 EUR)
- Munkálatok a Kundl/Radfeld és Baumkirchen közötti szakaszon (58 300 000 EUR)
- A Brenner bázisalagúton végzett munkálatok (592 650 000 EUR)
- A Brenner bázisalagútra vonatkozó tanulmányok (193 350 000 EUR)
- Genovai vasúti csomópont: tanulmányok a Genova Voltri-Genova Brignole szakasz korszerűsítésére vonatkozóan (5 050 000 EUR).
A Brüsszeli hírek rovatot a BruxInfo szerkeszti.