NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

A terveknek megfelelően halad a 4-es metró uniós döntési folyamata2009. április 22.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség – brüsszeli, hivatalos információk alapján - cáfolja azokat a híreket, amelyek szerint az Európai Bizottság visszadobta volna a budapesti 4-es metró beruházással kapcsolatos dokumentáció egy részét.

A  hazai fejlesztéspolitika sikere, hogy az Európai Unió tagországai közül Magyarország nyújtotta be Brüsszelnek a legtöbb nagyprojektet. A beruházások azért is kiemelt jelentőségűek, mert a magas színvonalon előkészített nagyberuházások jelentenek választ azokra a kihívásokra, amelyekkel a nemzetközi pénzügyi- és gazdasági válság miatt szembesül az építőipar, a hazai munkaerőpiac.

Magyarország több mint negyven nagyprojektet nevezett meg, ezek közül 22 rendelkezik már a kormány jóváhagyásával. A brüsszeli döntéshozókhoz már 19-et ki is küldtünk, így az eddig elfogadott öt nagyprojekten túl további 14 várja Brüsszel támogató döntését. Ezek mindegyike közlekedésfejlesztési vagy környezetvédelmi beruházás, és értéküknél fogva mind brüsszeli jóváhagyást igényel.
(A nagyprojektek döntő többsége 13 milliárd forintot meghaladó volumenű beruházás, míg a környezetvédelmi beruházások értékhatára 6,5 milliárdos. Mindezekkel összefüggésben a nagyprojektek esetében az egyes tagországok kormányának jóváhagyásán túl az Európai Bizottság támogatására is szükség van.)
A magyar nagyprojektek között olyan jelentős közlekedési beruházások szerepelnek, mint a 4-es metró, a debreceni és a miskolci villamoshálózat fejlesztése, az M7-es autópálya, az M43-as gyorsforgalmi út építése, valamint a Kelenföld–Székesfehérvár-vasútvonal fejlesztése. De brüsszeli jóváhagyásra várnak már olyan jelentős környezetvédelmi fejlesztések is, mint Nyíregyháza csatornázási és szennyvízprogramja, vagy éppen Makó és térségének szennyvízprogramja.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség cáfolja azokat a híreket, amelyek szerint az Európai Bizottság visszaküldte volna a budapesti 4-es metró beruházással kapcsolatos dokumentáció egy részét. Az elutasításról szóló híresztelés valódiságát egyébként az illetékes brüsszeli bizottsági szóvivő, Dennis  Abbot sem tudta megerősíteni.
Az NFÜ bízik abban, hogy a nagyberuházás minél előbb megkapja a zöld lámpát, és így uniós források bevonásával folytatódhat a fejlesztés.