NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Európai uniós támogatással épülhet meg a csepeli gerincút I. üteme2009. június 24.

A csepeli úthálózatot tehermentesítő gerincút a Szabadkikötő út – Szállítók útja csomópontjától a Posztógyár utcáig Európai Uniós pályázati források segítségével épülhet meg. A Támogatási Szerződés díszpéldányát a Fővárosi Önkormányzat nevében Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes vette át.

A kiemelkedő közlekedésfejlesztésnek köszönhetően csökken a kerület lakóövezetein keresztülvezető forgalom, jelentősen mérséklődik a levegőszennyezés és a környezeti terhelés. Az eseményen részt vett Dr. Steiner Pál, a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke, valamint Tóth Mihály, Csepel polgármestere is.

A Csepel-sziget és Budapest központi városrészei közötti személy- és teherforgalom az elmúlt évtizedekben egyre nőtt, az elemzések alapján a Csepelt jelenleg kiszolgáló úthálózat kapacitásai maximálisan kihasználtak, ezért mindenképpen megoldásra van szükség. A jelenlegi forgalmi helyzet - különösen a nehéz tehergépjárművek áthaladása -  rendkívüli mértékben megterheli az úthálózatot, annak gyors elhasználódását eredményezi. A forgalom hasonlóan nagy terhelést jelent a lakóépületek utca felőli homlokzatára is.

A KMOP-pályázat megteremtette az alapot a Csepeli gerincút kiépítéséhez, amelynek I. üteme rövidesen kezdetét veszi. Így a Csepeliek és a kerületben közlekedők életminősége is jelentősen javulni fog, hiszen a Szabadkikötő út – Szállítók útja csomópontjától a Posztógyár utcáig 2,5 km hosszú szakaszon kiépülő gerincútnak köszönhetően nyugodtabb közlekedést és tisztább levegőt kapnak.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes beszédében kiemelte, hogy a beruházás céljai között szerepel a lakóövezeteken keresztülvezető átmenő forgalom csökkentése, a közösségi közlekedés hatékonyságának javítása, a környezeti terhelés, azaz a levegő-, rezgés- illetve zajszennyezés mérséklése. A 2x2 sávos útvonalnak köszönhetően javul valamennyi gazdasági szempontból fontos terület megközelíthetősége is.

A beruházás céljai között szerepel a lakóövezeteken keresztülvezető átmenő forgalom csökkentése, a közösségi közlekedés hatékonyságának javítása, a környezeti terhelés, azaz a levegő-, rezgés- illetve zajszennyezés mérséklése. A 2x2 sávos útvonalnak köszönhetően javul valamennyi gazdasági szempontból fontos terület megközelíthetősége is.

Steiner Pál, a Közép-magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács elnöke elmondta: a Csepel-szigeti 6,7 kilométeres és a Csepeli 2,5 kilométeres gerincút projektje 2011-re összekapcsolódik, így nemcsak a kerület, hanem a teljes sziget lakóterületei is élhetőbbé válnak. Az elnök hozzátette: az elkerülő út a csepeli szennyvíztisztító miatt is nélkülözhetetlen.

Tóth Mihály, Csepel polgármestere hozzáfűzte: „Tizenhat év küzdelme után hamarosan megindulhat a csepeli úthálózatot tehermentesítő csepeli gerincút építése az uniós pályázati források mellett nem kevés csepeli önkormányzati hozzájárulással. Fontos, hogy világosan lássuk: a gerincút Csepel infrastrukturális elmaradottságának felszámolásában csak az első lépés. A kötelező folytatás mind északi, mind déli irányból a következő 4-5 év alapvető feladata. A csepeli, vagyis a XXI. kerületi gerincutat össze kell kötni a Budapesten kívüli Csepel-szigeti gerincúttal.”

A Fővárosi Közgyűlés májusban fogadta el a Csepeli gerincút engedélyokiratát, amellyel lehetővé vált a Támogatás Szerződés aláírása.