NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Több mint 17 kilométer hosszúságú út épült Tápiószele, Újszilvás és Abony között2009. november 27.

Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter péntek délelőtt Újszilváson felavatta azt a több mint 17 km hosszúságú 1,47 milliárd forint összköltségű utat Tápiószele, Újszilvás és Abony között, melyhez 1,22 milliárd forinttal járult hozzá az unió.

Az elkerülő út csökkenti a forgalom okozta környezetterhelést és lehetővé teszi azt, hogy Újszilvás és a környező települések becsatlakozzanak a közelben fekvő városok gazdasági vérkeringésébe.

„Az útfejlesztések gyorsabbá, biztonságosabbá teszik az utazást, versenyképesebbé az érintett területeket, munkahelyeket teremtenek, és új lökést adnak a gazdaságnak. A most átadott elkerülő út nagy mértékben csökkenti a forgalom okozta környezetterhelést is.” -hangsúlyozta Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter péntek délelőtt Újszilváson, amikor felavatta azt a több mint 17 kilométer hosszúságú, 1,4 milliárd forintból megépült utat, amely új, európai színvonalú közlekedési kapcsolatot teremt Tápiószele, Újszilvás és Abony között.

A beruházás során 3 km hosszúságban új utat építettek, a fennmaradó közel 14 kilométeren pedig felújították az utat, a 3119-es és 3121-es jelű utak csomópontjában pedig körforgalmi csomópont jött létre. A projekt közvetlen célterülete a Pest megye dél-keleti részén fekvő, területfejlesztési szempontból átmenetileg kedvezményezett Nagykátai és Ceglédi kistérség. A beruházásnak köszönhetően Újszilvás és a környező települések becsatlakozhatnak a közelben fekvő városok gazdasági vérkeringésébe. Az elkészült útszakasz jelentős tehermentesítést nyújt a 311-es másodrendű főútvonal Tápiószele és Cegléd közötti, valamint a 4-es számú elsőrendű főútvonal Cegléd és Abony közötti szakasza számára is.

Az útfejlesztések elősegítik a helyi közlekedési problémák enyhítését, és az európai közlekedési folyosókhoz kapcsolódva igen komoly gazdasági jelentőséggel is bírnak. A korszerű úthálózat elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a térségben működő vállalkozások minél hatékonyabban tudjanak működni.  Az így profitáló vállalkozások lényegesen könnyebben tudnak növekedni, fejleszteni és nem csupán megtartani a munkavállalóikat, de adott esetben bővíteni a munkahelyek számát.

Az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként Magyarország 2007 és 2013 között összesen 200 milliárd forint, többségében európai uniós forrást fordíthatott az alsóbbrendű utak rendbetételére. Ebből csak a 2007-2009-es időszakban 1100 kilométernyi négy és öt számjegyű út felújítása kezdődhet meg és fejeződhet is be az ország több mint 200 pontján, a regionális operatív programok összesen 50 milliárd forintos támogatásával. Az országos közútfejlesztési projektek esetében 2008-ban 220 kilométer hosszúságban kezdődött meg a kivitelezés. 2009 végéig közel 300 kilométer hosszúságú kerékpárforgalmi létesítmény - kerékpárút, kerékpársáv, közös gyalog-kerékpárút – épül, valamint 92 projekt keretében új, önkormányzati gyűjtőút kiépítése, felújítása, korszerűsítése történik meg.