Több mint 17 kilométer hosszúságú út épült Tápiószele, Újszilvás és Abony között2009. november 27.
Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter péntek délelőtt Újszilváson felavatta azt a több mint 17 km hosszúságú 1,47 milliárd forint összköltségű utat Tápiószele, Újszilvás és Abony között, melyhez 1,22 milliárd forinttal járult hozzá az unió.
Az elkerülő út csökkenti a forgalom okozta környezetterhelést és lehetővé teszi azt, hogy Újszilvás és a környező települések becsatlakozzanak a közelben fekvő városok gazdasági vérkeringésébe.
„Az útfejlesztések gyorsabbá, biztonságosabbá teszik az utazást, versenyképesebbé az érintett területeket, munkahelyeket teremtenek, és új lökést adnak a gazdaságnak. A most átadott elkerülő út nagy mértékben csökkenti a forgalom okozta környezetterhelést is.” -hangsúlyozta Szabó Imre környezetvédelmi és vízügyi miniszter péntek délelőtt Újszilváson, amikor felavatta azt a több mint 17 kilométer hosszúságú, 1,4 milliárd forintból megépült utat, amely új, európai színvonalú közlekedési kapcsolatot teremt Tápiószele, Újszilvás és Abony között.
A beruházás során 3 km hosszúságban új utat építettek, a fennmaradó közel 14 kilométeren pedig felújították az utat, a 3119-es és 3121-es jelű utak csomópontjában pedig körforgalmi csomópont jött létre. A projekt közvetlen célterülete a Pest megye dél-keleti részén fekvő, területfejlesztési szempontból átmenetileg kedvezményezett Nagykátai és Ceglédi kistérség. A beruházásnak köszönhetően Újszilvás és a környező települések becsatlakozhatnak a közelben fekvő városok gazdasági vérkeringésébe. Az elkészült útszakasz jelentős tehermentesítést nyújt a 311-es másodrendű főútvonal Tápiószele és Cegléd közötti, valamint a 4-es számú elsőrendű főútvonal Cegléd és Abony közötti szakasza számára is.
Az útfejlesztések elősegítik a helyi közlekedési problémák enyhítését, és az európai közlekedési folyosókhoz kapcsolódva igen komoly gazdasági jelentőséggel is bírnak. A korszerű úthálózat elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy a térségben működő vállalkozások minél hatékonyabban tudjanak működni. Az így profitáló vállalkozások lényegesen könnyebben tudnak növekedni, fejleszteni és nem csupán megtartani a munkavállalóikat, de adott esetben bővíteni a munkahelyek számát.
Az Új Magyarország Fejlesztési Terv részeként Magyarország 2007 és 2013 között összesen 200 milliárd forint, többségében európai uniós forrást fordíthatott az alsóbbrendű utak rendbetételére. Ebből csak a 2007-2009-es időszakban 1100 kilométernyi négy és öt számjegyű út felújítása kezdődhet meg és fejeződhet is be az ország több mint 200 pontján, a regionális operatív programok összesen 50 milliárd forintos támogatásával. Az országos közútfejlesztési projektek esetében 2008-ban 220 kilométer hosszúságban kezdődött meg a kivitelezés. 2009 végéig közel 300 kilométer hosszúságú kerékpárforgalmi létesítmény - kerékpárút, kerékpársáv, közös gyalog-kerékpárút – épül, valamint 92 projekt keretében új, önkormányzati gyűjtőút kiépítése, felújítása, korszerűsítése történik meg.