NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Közlemény a GOP-2.2.3/KMOP-1.2.7. (E-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások) konstrukció 2007. és 2008. évi kiírás során nyertes pályázói számára2009. november 30.

A GOP-2.2.3/KMOP-1.2.7. (E-kereskedelem és egyéb e-szolgáltatások) 2007. és 2008. évi kiírásaiban a pályázók a pályázati adatlap 6.2. Projekt komplexitása, szakmai tartalma pontjában a megvalósítandó projekt szakmai tartalmára vállalásokat tehettek. Az egyes pályázati útmutatókban a projekt komplexitására vonatkozóan követelmények kerültek meghatározásra, amelyeknek az elkészült rendszernek meg kell felelnie. Alábbiakban a komplexitás egyes elemeire vonatkozóan adunk iránymutatást, a követelmények könnyebb értelmezhetőségének érdekében.

1. A fejlesztéssel összefüggésben képzés/betanítás biztosítása

A pályázati útmutató részletezi, hogy milyen képzési és betanítási tevékenységek vonhatók be a támogatásba. Az elszámolható költségek felmerülését megfelelő dokumentumokkal kell alátámasztani, áttekinthetően és tételesen részletezve.

Amennyiben az elszámolásra benyújtott számlákon szerepelnek oktatásról szóló tételek az alábbi dokumentumok benyújtása szükséges:

  • Oktatási tematika
  • Oktatási jelenléti ívek

2. Áruforgalom, beszerzés, értékesítés integrált informatikai megoldással való támogatása (csak vállalatoknak)

Amennyiben a projekt szakmai vizsgálata során a tervezett elektronikus kereskedelmi rendszer interneten elérhető felületén próbavásárlás nem érhető el, vagy a beküldött dokumentumokból nem derül ki milyen módon került megoldásra az áruforgalom, beszerzés, értékesítés, akkor a Kedvezményezettnek nyilatkoztatnia kell (lehetőség szerint képernyőképek és pár mondatos magyarázat segítségével), hogyan felelt meg ebben a pontban foglalt követelményeknek.

Az elfogadható megoldások néhány példája:

  • ERP-hez kapcsolódó web shop (a vállalatirányítási rendszer adatbázisából származó közvetlen értékesítési felület – B2C)
  • Meglévő rendszerbe integrált portál (már létező internetes megjelenésen a fejlesztés eredményeként értékesítési funkciókkal történő bővítés – B2C)
  • A Kedvezményezett partnereivel integrált web shop (B2B, elektronikus piactér)

3. Elektronikus fizetés lehetőségének biztosítása (csak vállalatoknak)

Elektronikus fizetés: olyan elektronikus úton megvalósuló készpénz-kímélő fizetési mód, amely elektronikus úton bonyolított tranzakcióhoz kapcsolódik, és nem igényli a fizető személyes jelenlétét. Az elektronikus fizetések körébe nem tartozik bele, nem elfogadható az internet bankolás.

Példák elektronikus fizetés megoldásokra:

  • Bankkártyás fizetés
  • Online fizetési rendszer (pl.: Paypal, Abaqoos, mobil fizetési megoldások)

4. Elektronikus számlareprezentációs (számlaküldési és fogadási) képesség (csak vállalatoknak)

Az elektronikus számlázás az elektronikus kereskedelmi rendszer olyan funkciója, amely lehetővé teszi, hogy a kereskedelmi tranzakcióhoz kapcsolódó bizonylat (elektronikus számla) hiteles, megbízható módon rendelkezésre álljon a terméket, szolgáltatást igénybe vevő számára, függetlenül az adatátviteli csatornától (pl.: kereskedelmi rendszer felületén, e-mail-en).

Az elektronikus számla definíciója: az e-számla nem más, mint az áfa-törvényben meghatározott tartalommal bíró számla vagy egyszerűsített számla, amelyet elektronikus formában bocsátottak ki, továbbá amely legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és időbélyeggel rendelkezik, vagy EDI rendszerben bocsátották ki.

Az elektronikus számlázásra lehetséges néhány megoldás:

  • Kedvezményezett számlázási rendszere a kereskedelmi rendszerből származó értékesítési adatok alapján előállít elektronikus számlát, amit a vevő számára akár e-mail-en, akár az elektronikus  kereskedelmi rendszer felületén elérhetővé tesz.
  • Elektronikus Adatcsere Rendszer (EDI) használata

Mindkét esetben a Kedvezményezettnek a működést be kell tudni mutatni.

5. Raktárkészlet valós idejű online megjelenítése; online rendelkezésre állás (csak vállalatoknak)

Raktárkészlet valós idejű on-line megjelenítése: a raktárkészletnek a termék értékesítési folyamat automatizált figyelemmel kísérésével (frissítésével) megvalósuló on-line megjelenítése oly módon, hogy a fogyasztók valós időben kapnak tájékoztatást a megrendelhető, megvásárolható termékek aktuális köréről, mennyiségéről, áráról, stb.

A raktárkészlet valós idejű online megjelenítése; online rendelkezésre állása:

  • Materiális javak értékesítése esetén: valós idejű raktárkészlet megjelenítése szükséges (CSV export nem elégséges)
  • Immateriális javak értékesítése esetén – a szerver és a termék online rendelkezésre állása, éves szinten 99,5%!

6. Online ügyfélszolgálat működtetése

Online ügyfélszolgálat: a világhálón elérhető, a fogyasztói/igénybe vevői bejelentések intézésére, panaszok kivizsgálására és orvoslására, a fogyasztók tájékoztatására alkalmas szolgáltatás, amely

  • strukturáltan, a fogyasztók/igénybe vevők számára könnyen érthető módon nyújt tájékoztatást a vonatkozó jogszabályokban rögzített, a szolgáltatókra vonatkozó fogyasztóvédelmi és adatszolgáltatási előírásoknak megfelelő tartalommal;
  • legalább információs társadalommal összefüggő szolgáltatás útján fogadni képes a bejelentéseket, panaszokat; és
  • világos tájékoztatást nyújt a fogyasztók/igénybe vevők számára arról, hogy a bejelentéseket, panaszokat mennyi idő alatt vizsgálják ki, a vizsgálat eredményéről mennyi időn belül és milyen módon küldenek értesítést, valamint hogy a fogyasztók/igénybe vevők részére milyen egyéb vitarendezési módok állnak rendelkezésre (pl. fogyasztóvédelmi hatósági eljárás, alternatív vitarendezési módok)

7. Idegen nyelvű megjelenítés

Idegen nyelvű megjelenés akkor tekinthető megoldottnak, amikor az elektronikus kereskedelemhez tartozó minden magyar nyelven megjelenő tartalom elérhető a választott idegen nyelven is (pl.: termékkatalógus, termékleírások, portál keretrendszer, rendelési és fizetési felület).

A projekt során megvalósult portálon, egy magyar nyelven nem beszélő vásárló sikeresen eljuthat a vásárolni kívánt termék megismerése után a megrendelésig és a termék kifizetéséig az általa választott idegen nyelven.

8. Alkalmasság a PKI bevezetésére

PKI (Public Key Infrastructure — Nyilvános Kulcsú Infrastruktúra): Az alkalmazások, szolgáltatások, kommunikációs eszközök, szabályzatok, eljárások nyílt rendszereken keresztüli biztonságos kommunikációt lehetővé tevő összessége.

Elfogadható megoldásnak tekinthető, amennyiben az elektronikus kereskedelmi folyamat bármely szakaszában bemutatható módon alkalmazásra kerül a nyilvános kulcsú titkosítás. Az elkészült weboldal biztosítja a felek közti titkosított, védett kommunikációt (pl.: https,vagy azt kiváltó hasonló funkciókkal bíró megoldás).

9. Fogyatékkal élőket (különösen vakokat és gyengén látókat) segítő alkalmazások bevezetése a fejlesztés során

A vakokat és gyengénlátókat segítő alkalmazás, olyan informatikai alkalmazás, amely eleget tesz legalább az alábbi követelményeknek:

  • a többi tartalomtól jól elkülöníthető és fellelhető felületen jelenik meg;
  • kontrasztos, nagy betűméretes megjelenítés;
  • szövegalapú megjelenítés a grafikus elemek mellőzésével, amely ilyen módon támogatja a vakok által széles körben alkalmazott, szövegek felolvasására használt informatikai megoldásokat.

A projekt során megvalósult portálon egy vak vagy gyengénlátónak is sikeresen el kell jutnia a vásárolni kívánt termék megismerése után a megrendelésig és a termék kifizetéséig.

10. Nyílt forráskódú informatikai megoldások bevezetése/alkalmazása a fejlesztés során

Amennyiben a létrehozott portálon nem lehet egyértelműen beazonosítani a nyílt forráskódú megoldásokat, Kedvezményezettnek nyilatkoznia kell arról, hogy milyen nyílt forráskódú megoldásokat alkalmazott a projekt során.