NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Kitárt ügyfélkapu

Az elektronikus ügyintézés egyre ismertebb hazánkban, azonban mégis vannak, akik számára nem nyilvánvaló, hogy milyen előnyökkel jár. A következőkben az e-ügyintézés egyik legfontosabb elemét, az Ügyfélkapun való belépéshez szükséges regisztrációt ismertetjük.

A közigazgatási ügyintézésben célszerű és hasznos az egységes, könnyen áttekinthető ügymenet. Ezt az egységességet az interneten az Ügyfélkapu valósítja meg, egyfajta egyablakos ügyintézésként. A felhasználó személyes ügyfélkapuján belépve elektronikus közigazgatási szolgáltatásokat használhat a www.magyarorszag.hu portálon.

Az Ügyfélkapu a köz-, illetve az államigazgatási szolgáltatások igénybevételéhez szükséges elektronikus azonosító hely, amin belépve kapcsolatba léphetünk e-ügyintézést nyújtó intézményekkel és azok szolgáltatásaival. Az Ügyfélkapu használatának első feltétele, hogy regisztráljunk. Személyes ügyfélkapu létrehozásához egyszer mindenképpen át kell esni az azonosítási eljáráson valamelyik okmányirodában, kivéve, ha a felhasználó rendelkezik meghatározott minősítésű elektronikus aláírással.

Érvényes regisztráció után az Ügyfélkapu szolgáltatásai mindaddig a felhasználó rendelkezésére állnak, ameddig regisztrációját meg nem szünteti, de az ügyintézés biztonsága érdekében az Ügyfélkaput is magába foglaló Központi Rendszer két évben maximálja a jelszó érvényességi idejét.

Az első személyes ügyfélkapu létrehozása ingyenes, a felhasználó azonban több ügyfélkapu létesítését is kezdeményezheti. A második és minden további személyes ügyfélkapu létesítéséért kapunként az általános tételű eljárási illetékkel megegyező összegű regisztrációs díjat kell fizetni, ez jelenleg 2200 forint.