Előny az ügyfélnél
A bürokratikus ügyek intézése naphosszat tarthat, ilyenkor az sem segít, ha az intézmény nyitási ideje előtt két órával érkezünk a hatékonyabb ügyintézés reményében. Az e-ügyintézés legnagyobb előnye, hogy megszabadít bennünket a sorban állástól.
Az utóbbi néhány évben megnőtt az interneten keresztül elérhető közszolgáltatások száma, ennek köszönhetően a lakosság számos olyan szolgáltatást vehet igénybe akár otthonról is, amelyeket korábban csak személyesen tudott elintézni. E lehetőségekkel élve mindennapi életünk egyszerűbbé, az ügyintézés pedig gyorsabbá válik.
Az elektronikus szolgáltatások négy szintje - az EU megfogalmazása szerint:
- az információs szolgáltatás, amely teljes körű információszerzést biztosít az adott szolgáltatásról
- az interakciós szolgáltatás, amelyen keresztül letölthetőek a szükséges formanyomtatványok
- a kétoldalú interakciós szolgáltatás, amelynek segítségével a nyomtatványok elektronikus úton kitölthetők és hitelesíthetők
- a tranzakciós szolgáltatások, amelyek teljes körű on-line ügyintézést biztosítanak.
A elektronikus ügyintézés segítségével kényelmesen, sorban állás nélkül, időt és pénzt takarítva meg, nyitva tartási időtől függetlenül, a nap 24 órájában, bárhonnan intézhetjük ügyeinket. A Központi Rendszer Hivatali Kapu szolgáltatása biztosítja, hogy hitelesen és a küldés tényét bizonyítani képes módon tudjanak elektronikus dokumentumok útján kommunikálni a csatlakozott közigazgatási szervezetek az állampolgárokkal és a többi csatlakozott szervezettel.
A Hivatali Kapun át küldött dokumentumokat a Központi Rendszer időbélyegzéssel látja el, ami kimutathatóvá teszi, ha valaki utólag megváltoztatta a dokumentum tartalmát, valamint a küldés során a rendszer a küldés tényét igazoló, a tartalom ellenőrzését is lehetővé tevő nyugtát állít ki a küldő számára, amivel a későbbiek során bármikor bizonyítani lehet a dokumentum feladását.