NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Elektronikus ügyintézés - a Hivatali Kapu

Az idei év a közigazgatási folyamatok elektronizálásának igen aktív időszaka. Több, az adott területet érintő jogszabály is született, amelyek új lehetőségeket teremtenek, s egyúttal kötelezettséget is rónak a közigazgatási szervekre. A cél az, hogy az államigazgatás korszerűbbé és hatékonyabbá váljon, és hogy az állampolgárok pontos, szakszerű és egyben gyors tájékoztatást kapjanak ügyeikről, életük váljon egyszerűbbé az infokommunikáció segítségével.

Kiemelt jelentőségű feladat a hatóságok egymás közötti és az állampolgárokkal történő hiteles elektronikus kommunikációjának megteremtése. E feladat megvalósítására a Központi Rendszer adja a megoldást. Míg az Ügyfélkapu állampolgári oldalról nyújt lehetőséget a hatóságokkal történő kapcsolatok, a hivatalok oldalán is szükség volt egy olyan felület kialakítására, fejlesztésére, amely lehetővé teszi számukra a különböző felekkel való hiteles elektronikus dokumentum alapú kommunikációt. E fejlesztés eredménye a Hivatali Kapu.

A Hivatali Kapu voltaképpen az egyik legfontosabb - az ügyfél szempontjából nézve - háttérrendszer, amely nélkül az állampolgárok és vállalkozások elektronikus kiszolgálása nem lenne megoldható. Azok a közigazgatási intézmények, amelyek csatlakoztak a Hivatali Kapuhoz, az ügyeket a korábbinál egyszerűbben, gyorsabban, valamint "zöldebben" - papírt nem használva - és költséghatékonyabban intézik. Az egyszerű e-mailes kommunikációval szemben fontos előny, hogy a szervezetek hivatali kapujának egymás közötti kommunikációja és nem utolsó sorban az állampolgárok és hivatalok közötti kommunikáció védett csatornán, bizonylatoltan történik, a kommunikáció későbbi letagadhatóságát kizárva.