NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Bővül a kínálat

Az Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) 2007 és 2013 között 100 milliárd forintos keretet nyújt az elektronikus közigazgatás fejlesztésére. Eddig 51 milliárd forint értékben döntöttek az EKOP keretében különféle projektek megvalósításáról. Cikkünkben a bankkártyás okmányirodai fizetésről, a nonstop földhivatali ügyintézésről és az egyablakos vámügyintézésről olvashat.

Fizetés bankkártyával az okmányirodákban

A lakosságot, a vállalkozásokat, az intézményeket és szervezeteket egyaránt közvetlenül érinti az elektronikus fizetés lehetőségének megteremtése a közigazgatásban. A most folyó fejlesztésnek köszönhetően a jövő év áprilisára valósul meg az e-fizetés központi rendszere, és - a megfelelő eszközök beszerzése és üzembe állítása után - az okmányirodákban is: akárcsak mindennapi vásárlásainkkor, lehet majd ott is kártyával fizetni. Nem kell többé sárga csekkekkel sorba állni a postahivatalok vagy a pénztárak ablakainál.
A KEK KH által működtetett Központi Okmányirodában egyébként már 2009. július elsejétől, a megyei és a budapesti kerületi okmányirodákban 2009. szeptember elsejétől lehet bankkártyával fizetni. A Központi Okmányirodában idén októberben 4840 darab tranzakció történt ilyen módon.

Egyablakos vámügyintézés

A különböző vámeljárások során jelenleg akár több mint 70 féle engedélyt, igazolást is be kell szerezni a hatóságoktól, majd ezután - az adott vámügy sajátosságaitól függően - benyújtani papíron, ráadásul általában eredeti példányokkal. Az érintett hatóságok elektronikus kapcsolatának megteremtésével lényegesen egyszerűbbé tehető e bonyolult és időigényes eljárás. A teljesen automatizálható eljárások révén igazi rendszerváltás zajlik le a vámkezelésben; olcsóbb és gyorsabb lesz az ügyintézés 2010 tavaszára.

Nonstop földhivatal

Az Ügyfélkapu azonosítja az oda belépni szándékozó ügyfeleket, akik ezután minden további nélkül, a nap huszonnégy órájában igénybe vehetik a földhivatalok elektronikus szolgáltatásait (például a tulajdonilapot igényelhetnek), sőt élhetnek egy másik addigra megvalósuló szolgáltatással, az elektronikus fizetés lehetőségével is. A projekt 2010 szeptemberében zárul.

A témával kapcsolatban bővebb információt itt talál. Ezen az oldalon belül kattintson a "Lezárult EKOP kiemelt projektek" sorra.