NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Akadálymentes lett a szombathelyi polgármesteri hivatal2010. május 3.

Szombathelyen hétfőn egy újabb közintézmény lett mindenki számára hozzáférhető. Az ügyfelek színvonalasabb kiszolgálásáért bővítették az ügyfélpultok számát, tágas ügyfélvárót, akadálymentesített ügyfélhívó rendszert és új bejárati ajtót alakítottak ki a több mint 13 millió forintos uniós támogatásból.

A már meglévő akadálymentes parkolóból most már az előírásoknak megfelelően átalakított rámpán, valamint a 2 szárnyú, fotocellásra cserélt bejárati ajtón könnyen bejuthatnak az épületbe a kerekes székkel érkező ügyfelek.

A Városháza aulájában a recepciós pult megtartásával és a tér hátsó részének üvegfalas leválasztásával különválasztották az itt dolgozók és az ügyfelek mozgásterületét. Emellett a földszinten alakították ki az ügyfélforgalmi teret, tágas váróteremmel, 9 akadálymentes ügyfélszolgálati pulttal, speciális hívó rendszerrel és mosdókkal.

Az ügyfélpultot egy reflexiós üvegfallal választották le a várótértől elérve ezzel a diszkrét intézkedés megteremtését, hiszen ez a megoldás megakadályozza, hogy a kint várakozók benézhessenek, emellett azonban az ügyintézők számára biztosított a kilátás.

Az információs pultok biztonsági okokból térelválasztó üvegezést kaptak, ezért a megfelelő kontaktust az ügyfél és az ügyintéző között mikrofon és hangszórók biztosítják. Az akadálymentes pultoknál indukciós hurokrendszer segíti a hallássérülteket, aminek alkalmazásáról jól látható, egyértelmű jelölések tájékoztatják a rászorulókat.

Az alacsony pultszakasznál az idősebb ügyfelek számára szükség székeket helyeztek ki, emellett az ajtó mellett 1 akadálymentes munkahely kialakítását is megvalósították.

Az épület környezetében, illetve az épületen belül elhelyezésre került táblák megjelenését egységesítették és azonos logikát követő rendszerbe helyeztek, így az elemek használata következetessé vált.

Az ügyfélforgalmi térben akadálymentes ügyfélhívó rendszer került kialakításra, amely látható és hallható információt is nyújt az ügyfelek részére. A hívórendszer fény- és hangjelzéssel működik.

Az on-line ügyféltájékoztató érintőképernyős terminál akadálymentes szoftvere a hivatali ügytípusokat az értelmi fogyatékosok számára is érthetően tartalmazza, emellett speciális program segíti mostantól a látássérültek tájékoztatását.

Az egyenlő esélyt biztosító épület kialakítása során az önkormányzat követte a meghatározott elveket, emellett a beépülő változtatásokat építészeti és belsőépítészeti elemekként is alkalmazva valósította meg a komplex akadálymentesítést.

A fejlesztés az Új Magyarország Fejlesztési Terv Nyugat-Dunántúli Operatív Program keretében és a VÁTI Nonprofit Kft., mint közreműködő szervezet segítségével valósulhatott meg.

Forrás: Alpokalja Online