NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Sínre került a miskolci nagy villamos projekt2010. május 6.

Május 3-án megkezdődhetnek a Zöld Nyíl, a miskolci nagy villamos projekt kivételezési munkálatai. A villamoshálózat fejlesztése 38 milliárd forintba kerül, amelyből mintegy 34 milliárd forint az uniós támogatás. A beruházás a tervek szerint 2011 végére fejeződik be.

A miskolci projekt célja a városi tömegközlekedés szolgáltatási színvonalának javítása, a közösségi közlekedés népszerűbbé tétele, de cél a környezeti terhelés csökkentése is. A fejlesztés legalább 120 ezer miskolci, és a város környékén élő lakó mindennapjait teszi könnyebbé. Miskolcon a város kelet-nyugati közlekedési tengelyében hosszútávon fenntartható, környezetbarát, gyors, tömegközlekedés jön létre, mely a teljes nyomvonalon biztosítja az esélyegyenlőséget. Az összesen 19 kilométer felújított és 2,8 kilométer új villamospálya összekapcsolja a városközpontot a sűrűn lakott lakótelepes övezettel. A támogatásból lecserélik a jelenleg használt régi, 40 éves villamosokat 31 korszerű, alacsony padlójú járműre, valamint 45 hozzá igazodó korszerű megállót is építenek. A fejlesztés a város kelet-nyugati közlekedési tengelyének komplex átalakítását jelenti.

A projekt befejezésének várható időpontja 2011. év vége. A projekt összköltsége megközelíti a 38 milliárd forintot, melyből az uniós támogatás közel 34 milliárd forint.

A magyar fejlesztéspolitika egyértelmű sikere, hogy az Európai Bizottság rövid idő alatt – az új költségvetési időszak második döntéseként – hagyta jóvá Miskolc nagy volumenű villamos projektjét. A beruházás azért is kiemelt jelentőségű, mert a miskolcihoz hasonló, magas színvonalon előkészített nagyberuházások jelentenek választ azokra a kihívásokra, amelyekkel a válság miatt szembesült az építőipar, a munkaerőpiac. A Magyar Kormány eddig 32 nagyprojektet hagyott jóvá, a brüsszeli döntéshozókhoz 25-öt ki is küldtünk, melyekből 17 már meg is kapta a brüsszeli „igent”.

A magyar nagyprojektek között olyan jelentős közlekedési beruházások szerepelnek, mint a 4-es metró, a debreceni, szegedi és a miskolci villamoshálózat fejlesztése, az M7-es autópálya, az M43-as gyorsforgalmi út építése, valamint a Kelenföld–Székesfehérvár-vasútvonal fejlesztése.