NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Megújult a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasúti pályaszakasz2010. december 14.

Átadták a felújított Sopron–Szombathely–Szentgotthárd vasúti pályaszakaszt a büki vasútállomáson. A GYSEV Zrt. uniós támogatással, 48,6 milliárd forint összköltséggel megvalósuló komplex fejlesztése részét képező rekonstrukció összesen 116 kilométer hosszú sínszakaszt érintett.

A beruházás eredményeként a dízelmozdonyok helyett a vasárnapi menetrendváltástól villamos vontatású járművek közlekednek a vonalon. A Szombathely és Szentgotthárd között 2011 nyarára tervezett 120 km/órás sebességemelésnek köszönhetően a menetidők jelentősen csökkennek majd a felújított pályán. A projekt a soproni aluljáró és a szombathelyi felüljáró megépítésével, négy darab villamos motorvonat beszerzésével várhatóan 2012 decemberében zárul.

A vasútvonal fejlesztésének fő rendeltetése az utazóközönség és az áruszállítás igényeinek költséghatékony kielégítése, a szolgáltatás minőségének javítása. Ezen kívül cél a menetidő, a környezeti zajterhelés és légszennyezés csökkentése, a szállítási biztonság növelése.

Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár szavai szerint a magyar vasút egészének megújítása, a teljes közösségi közlekedési ágazat megerősítése sürgető feladat. Az utasok számára vonzó szolgáltatási kínálat megteremtéséhez korszerű járművekre és pályahálózatra van szükség. A közlekedési kormányzat uniós forrásból 650 milliárd forint értékben tervez vasúti fejlesztéseket 2015-ig. A jövő év végéig közel 100 km hosszban fejeződnek be pályaberuházások.

Schváb Zoltán bejelentette: a fejlesztések és felújítások jobb tervezhetősége érdekében a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ működésében megjelenik az abból eddig hiányzó vasúti szaktudás. A minisztérium a szükséges pénzügyi, intézményi és személyi feltételek biztosításával is jelezni kívánja, Magyarországon nem lehet szó közlekedésfejlesztésről a vasút figyelembevétele nélkül.