Számlakitöltő funkció előnyei, amelyek megkönnyítik az adminisztrációs kötelezettségeket
• Az elszámolás végleges mentése/beküldése előtt a rendszer ellenőrzi az elszámolást. Az ellenőrzés eredményeként, ha kell, hibaüzeneteket küld a gép, mellyel segíti a helyes kitöltést. A javítást követően engedi csak a feltöltést.
• A kedvezményezettekre vonatkozó adatokat a rendszer generálja, frissíti.
• A rendszer egyfajta archívum is, a kedvezményezett szállítóit és azok adatait adatbázisában nyilvántartja, segítségképpen így pl. bankszámlaszámok kiválasztására is használható. (Ennek segítségével biztosítható, hogy a formai és tartalmi megfelelés szabályos legyen),
• A számlák sorszámozása esetében a rögzítést követően a rendszer automatikusan leellenőrzi, hogy a szállítónál is ugyanazzal a sorszámmal van-e ellátva a számla,
• A rendszer előnye továbbá, hogy a Magyar Nemzeti Bank aktuális árfolyamát mutatja és számítja, a rögzített teljesítési dátumhoz rendelve,
• A rögzített számlatételeket automatikusan összesíti, hogy az esetleges számszaki hibák elkerülhetőek legyenek,
• Adott információkat a rendszer a rögzített támogatási szerződés alapján generál. (pl.: Elszámolható költség, tevékenység),
• Amennyiben a Közreműködő szervezet hiánypótlást ír elő, a számlakitöltőben újra módosíthatóvá válik az elszámolás.
A projekt előrehaladási jelentés (PEJ) kitöltésével a rendszer a pályázati adatlap alapján automatikusan generálja a pénzügyi ütemezést és a tevékenységek ütemezését.