NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

A közreműködő szervezetek által végzett dokumentum alapú ellenőrzések során tapasztalt gyakori problémák

Projekthez kapcsolódó dokumentumok rendezetlensége, hiánya


A projekt szabályos végrehajtását általánosságban akadályozza, ha hiányoznak a megvalósulást igazoló dokumentumok. Ilyenek lehetnek például a számlákat alátámasztó megrendelések, szerződések, nyilatkozatok szóbeli megállapodásról.

Elszámolás – leggyakoribb hibák

A benyújtott elszámolások nagy része hiánypótlásra szorul, ez jelentős kapacitásokat köt le mind a kedvezményezettek, mind a támogatásokat kezelő szervezetek oldaláról, és lassítja a kifizetéseket is.

Példák a nem megfelelő tartalmú dokumentumokra:

•    A számla, a szerződés, a teljesítésigazolás és a kifizetés igazolásának összhangja nem valósul meg (dátumok, összegek, mennyiségek stb.),
•    A teljesítésigazolás tartalma nem pontos, nincs összhangban a szerződéssel,
•    A számlák eredeti példányán nem kerül feltüntetésre az előírt záradék,
•    A számlán nem szerepel a projektazonosító.