A közreműködő szervezetek által végzett dokumentum alapú ellenőrzések során tapasztalt gyakori problémák
Projekthez kapcsolódó dokumentumok rendezetlensége, hiánya
A projekt szabályos végrehajtását általánosságban akadályozza, ha hiányoznak a megvalósulást igazoló dokumentumok. Ilyenek lehetnek például a számlákat alátámasztó megrendelések, szerződések, nyilatkozatok szóbeli megállapodásról.
Elszámolás – leggyakoribb hibák
A benyújtott elszámolások nagy része hiánypótlásra szorul, ez jelentős kapacitásokat köt le mind a kedvezményezettek, mind a támogatásokat kezelő szervezetek oldaláról, és lassítja a kifizetéseket is.
Példák a nem megfelelő tartalmú dokumentumokra:
• A számla, a szerződés, a teljesítésigazolás és a kifizetés igazolásának összhangja nem valósul meg (dátumok, összegek, mennyiségek stb.),
• A teljesítésigazolás tartalma nem pontos, nincs összhangban a szerződéssel,
• A számlák eredeti példányán nem kerül feltüntetésre az előírt záradék,
• A számlán nem szerepel a projektazonosító.