Kapcsolattartás a befejezett uniós projektek fenntartási időszakában2011. augusztus 31.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség folyamatosan dolgozik a pályázati rendszer fejlesztésén, így különösen a végrehajtás gyorsításán és a pályázóbarát működés megteremtésén. Az Ügynökség ezért szeptember 1-jével bevezeti a befejezett projektek fenntartási időszaka alatt felmerülő adminisztrációs teendők támogatására szolgáló internetes rendszerét.
Az NFÜ – élve az internetes tájékoztatás lehetőségeivel -, jelentősen bővítette a Kedvezményezettek (nyertes pályázók) tájékoztatását, kényelmét szolgáló értesítések körét, így új szolgáltatás, hogy egyes határidők lejártát megelőzően automatikus emlékeztető levelek kerülnek kiküldésre. Az elektronikus információszolgáltatást a pályázat benyújtásán és a projektek lebonyolításán túl kiterjesztette a fenntartási időszakra is, ami a projektek befejezését követően kezdődik meg és legalább 5 évig tart (kkv-k, mikrovállalkozások esetében minimum 3 év).
A gyors tájékoztatást eredményező új szolgáltatás egyik nagy előnye, hogy a projektjüket befejezett Kedvezményezettek a jelentésekkel kapcsolatos döntésekről, információkról és a kötelezettségek teljesítéséről is kapnak figyelemfelhívó elektronikus értesítéseket. A hivatalos döntéseket és leveleket megtekinthetik, ha egyedi jelszavukkal belépnek a Pályázói Tájékoztató felületre – nyilatkozta Dányi Gábor, az NFÜ innovációs és informatikai elnökhelyettese.
Az NFÜ számára kiemelten fontos, hogy a projektek szabályosan és az európai uniós előírásoknak megfelelően valósuljanak meg ne csak a lebonyolítás, hanem a fenntartási időszak alatt is. Ennek érdekében 2011. szeptember 1-jétől a projektgazdák több esetben postai, illetve internetes úton is kapnak üzeneteket a fenntartási időszak alatt lezajló adminisztrációs teendők támogatására.
Ugyanakkor a Kedvezményezettek kizárólag elektronikus formában (interneten) kapják majd meg a projektfenntartási időszak meghatározásához szükséges adatbekérő levelet, amit hibás adatszolgáltatás esetén az intézményrendszer ismételten eljuttat számukra. Ugyanebben a formában az NFÜ két alkalommal emlékeztetőt küld az adatszolgáltatás szükségességéről és interneten keresztül igazolja vissza ezek beérkezését is. A Projekt Fenntartási Jelentés benyújtásának határidejéről, annak beérkezéséről, és elfogadásáról a szintén internetes értesítés kerül kiküldésre. A hiánypótlás és korrekció határidejéről kétszer kapnak majd emlékeztetőt a Kedvezményezettek, akik a kért dokumentumok beérkezésének visszaigazolásáról szintén internetes úton értesülhetnek.
Bízunk abban, hogy az elektronikus – internetes pályáztatás bevezetése a kedvezményezettek számára könnyebb, gyorsabb és egyszerűbb információáramlást tesz lehetővé, ezzel együtt hatékonyabbá válik a pályázati rendszer – foglalta össze Dányi Gábor elnökhelyettes.