Újabb országos jelentőségű utak felújításáról döntött a Kormány az Új Széchenyi Terv keretében2011. október 28.
Az Új Széchenyi Terv keretében valósul meg a 4. sz. főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti útszakaszának, valamint a Vas és Zala megyei 76. sz. főút bizonyos szakaszainak burkolaterősítése. A 4. sz. főút várhatóan 2012 végére fejeződik be 1,1 milliárd forintból, míg a 76. sz. főút 2013 év végéig készülhet el 900 millió forintból.
A Kormány az Új Széchenyi Terv keretében Nemzeti Programok sorát indította és indítja el annak érdekében, hogy egy erős ország alapját teremtse meg. Ennek keretében megújul Magyarország mellékúthálózata és tömegközlekedése , hogy a kistelepülésen élők is gyorsan és biztonságosan közlekedhessenek.
A 4. sz. főút Hajdúszoboszló és Debrecen közötti útszakasz burkolatának megerősítési költsége 1,1 Mrd Ft, a kivitelezés várhatóan 2012. év végére fejeződik be. A projekt keretében megvalósul a 4. sz. főút 209-es km és a 216-os km szelvények közötti, azaz a Hajdúszoboszló elkerülő – Debrecen elkerülő (M35 autópálya Déli csomópont) közötti szakaszának 11,5 tonnás tengelyterhelésre történő burkolaterősítése. A 4. sz. főút fontos szerepet játszik a Budapest-Záhony közötti távolsági forgalom levezetésében, így jelentősen hozzájárul a teher- és a nehéz tehergépjármű forgalom zavartalan közlekedéséhez.
A Vas megyei 76. sz. főút megerősítése 900 millió Ft-ba kerül, megvalósítása 2013. második félévére várható. A projekt keretében megvalósul a 76. sz. főút 74-es km valamint 77-es km szelvények közötti 11,5 tonnás burkolaterősítésének előkészítése és kivitelezése. A megerősítéssel párhuzamosan megtörténik az útpálya szélesítése is. A projekt megvalósítását indokolja, hogy a 76. sz. főút fontos regionális kapcsolatot jelent az M7 autópálya és a 86. sz. főút között, összekötést biztosítva az észak-nyugati és déli területek között.
A közúti fejlesztések eredményeképpen a nagyobb teherbíró képességű főutakon megnő az egy jármű által elszállítható rakomány mennyisége, amely következtében csökken a fajlagos energiafelhasználás. Az útminőség javulása és az elkerülő utak egyenletesebb haladási sebességet tesznek lehetővé, ami csökkenti az energia-fogyasztást, továbbá a fejlesztés révén javul a főúthálózat műszaki állapota és közlekedésbiztonsági helyzete.
A két projekt megvalósítása esetén kb. 10 km út felújítására kerül sor. Mindkét projekt 85%-a európai uniós forrásból, 15%-a hazai költségvetési forrásból valósul meg.