Társadalmi egyeztetésen a Mikro-, kis-, és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása című pályázati felhívás2012. január 30.
Elindult az Új Széchenyi Terv keretében megjelenő Mikro-, kis-, és középvállalkozások piaci megjelenésének támogatása című (GOP-2012-3.3.3/A kódszámú) pályázati kiírás társadalmi egyeztetése.
A mikro-, kis-, és középvállalkozások piaci megjelenését támogató pályázati felhívás célja, hogy tanácsadói tevékenységeken keresztül segítse az exportképes termékekkel és / vagy szolgáltatásokkal rendelkező vállalkozásokat új piacokra történő belépésre.
Mindezeken túl a konstrukció támogatja a külkereskedelmi tanácsadó szervezeteket közvetlen fejlesztéséhez kapcsolódó eszközbeszerzéseken keresztül, hogy ezzel növelje a magyar vállalkozások bővülését, növekedését, hatékonyságát, versenyképességét. A pályázat további célja, hogy az erősödő piaci versenyben a vállalkozások fejlesszék üzleti kultúrájukat, felismerjék a vállalkozásban rejlő lehetőségeiket, erősségeiket, amelyeken keresztül beléphetnek nemzetközi piacokra.
A pályázat meghirdetésekor a támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 3 milliárd forint a 2012-13. évekre.
A pályázatok keretében az igényelhető vissza nem térítendő támogatás összege: minimum 3 millió Ft, maximum 20 millió Ft lehet.
Az elnyerhető támogatás mértéke külkereskedelmi tanácsadó vállalkozások esetén az összes elszámolható költség maximum 25%-a, míg a tanácsadást igénybe vevő vállalkozások esetén az összes elszámolható költség maximum 50%-a.
A társadalmi egyeztetés keretében a véleményeket 2012. február 12-ig várjuk.