Közlekedésbiztonsági fejlesztések a GYSEV hálózatán2012. február 28.
A GYSEV Zrt. közel egymilliárd forintot nyert el az Új Széchenyi Terv forrásaiból közlekedésbiztonságot javító célzott fejlesztések végrehajtására. A projekt támogatási szerződését 2012. február 28-án, Sopronban írták alá.
Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár beszédében kiemelte, hogy a vasúttársaságok és közútkezelők javaslatai alapján rangsorolt közlekedésbiztonsági fejlesztések megvalósítására mintegy 50 milliárd forintot fordítanak az Új Széchenyi Tervben.
A GYSEV Zrt. összesen 982,6 millió forintból csapórudas sorompókat telepít több vasúti átjáróba, fényjelzései izzóit nagyobb fényerejű, jobban látható LED-ekre cseréli, a rongálások megelőzése érdekében kamerás megfigyelőrendszereket helyez üzembe. A pálya mentén a vasúti járművek menet közbeni megfigyelését (a jármű tömegének, a kerekek hőmérsékletének, a rakomány helyzetének vizsgálatát) lehetővé tevő berendezéseket működtet majd. A tervezett fejlesztéseket a jövő év végéig hajtja végre a vasúttársaság.
Schváb Zoltán kifejtette: a GYSEV a közelmúltban több jelentős beruházást hajtott végre az Új Széchenyi Terv pályázatain elnyert forrásokból. Tavaly októberben fejezték be összesen 116 km hosszú sínszakasz felújítását Sopron és Szentgotthárd között. A közel 50 milliárd forint értékű komplex beruházással megvalósult a Bécs-Sopron-Szombathely-Szentgotthárd-Graz korridor teljes magyarországi szakaszának modernizációja. A GYSEV és a Vasi Volán Zrt. konzorciumi együttműködésben 105 millió forint támogatás felhasználásával hozta létre a nemrégiben átadott körmendi intermodális csomópontot.
A vasúttársaság mellett Sopron is szép eredményekkel büszkélkedhet a fejlesztési források felhasználása terén. A város 2007 óta 275 pályázatához nyert összesen 77,3 milliárd forint támogatást. A Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vasútvonal korszerűsítése mellett fontos nagyberuházásnak számítanak a Nyugat-Magyarországi Egyetem infrastrukturális fejlesztései és a térségi hulladékgazdálkodási rendszer létrehozása is.
A helyettes államtitkár emlékeztetett arra, hogy szakminisztériumi kezdeményezésre első alkalommal különítettek el célzott forrásmennyiséget személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő infrastruktúrafejlesztésekre, közlekedésbiztonsági beavatkozásokra az Új Széchenyi Tervben. A sosem látott méretű országos közlekedésbiztonsági programban az Állami Autópálya Kezelő, a Magyar Közút és a MÁV is nagyságrendileg 12 milliárd forintos csomagot készített elő a kezelésében lévő közúti és vasúti hálózatokra. A javaslatok között baleseti gócokon tervezett beavatkozások, forgalomirányítási beruházások, passzív biztonsági berendezések telepítése, kijelölt gyalogos átkelőhelyeken, vasúti átjárókban és autópályákon elvégzendő biztonságnövelő fejlesztések szerepelnek.
Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium