NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Jelentősen csökkenhet a balesetek száma az országos közúthálózaton is2012. május 15.

Több mint 11 milliárd forintból valósíthat meg közlekedésbiztonsági fejlesztéseket a Magyar Közút Nonprofit Zrt. az általa üzemeltetett utakon 2014 végéig. A projekt támogatási szerződését a Magyar Mérnöki Kamara közlekedésfejlesztési konferenciáján írták alá 2012. május 15-én, Balatonföldváron. Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár elmondta: a közútkezelő által az elmúlt években elvégzett 77 hasonló jellegű beavatkozás helyszínén a halálos balesetek száma mintegy harmadára, a súlyosaké felére esett vissza a fejlesztések eredményeként.

DSC_0199

A Magyar Közút 69 bel- és külterületi csomópontban szüntet meg korábban feltárt baleseti gócokat egyebek mellett balra kanyarodó sávok kiépítésével, akusztikus burkolati jelek, jelzőtáblák telepítésével, jelzőlámpás forgalomirányítás bevezetésével. Középszigetek építésével, gyalogos korlátok, tartós burkolati jelek létesítésével tesz biztonságosabbá 11 gyalogos-átkelőhelyet. 520 km főúti szakaszon 255 ezer fm korlátot cserél magasabb visszatartási fokozatúra. A fejlesztésekkel 50 balesetveszélyes külterületi buszmegállóban irányonkénti változtatható jelzésképű tábla léptet érvénybe sebességkorlátozást a gyalogosmozgások idejére. 355 jelzőlámpás csomópont hagyományos izzós fénypontjait jobban látható, energiatakarékos LED-edekkel váltják fel, 713 helyszínen pedig járműérzékelőket telepítenek a lámpák forgalomfüggő működtetésének bevezetése érdekében.


DSC_0202

Minisztériumi kezdeményezésre első alkalommal különítettek el célzott forrásmennyiséget, összesen 50 milliárd forintot személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő infrastruktúrafejlesztésekre az Új Széchenyi Tervben. A tételes projektlista a problémákat, baleseti gócpontokat a legalaposabban ismerő vasúttársaságok és közútkezelők szakmai javaslatai alapján állt össze.

Az Új Széchenyi Terv támogatásával az ÁAK 13,2 milliárd, a MÁV 12,4 milliárd, a Magyar Közút 11,4 milliárd, a GYSEV pedig 982 millió forintot fordíthat közlekedésbiztonsági beavatkozásokra a társaságok által üzemeltetett hálózatokon. A Kormány márciusban döntött a négy kiemelt projektjavaslat akciótervi nevesítéséről. A sosem látott mértékű országos közlekedésbiztonsági programban első körben 38 milliárd forint értékben indulhatnak meg személysérüléses balesetek megelőzését elősegítő vasúti és közúti infrastruktúrafejlesztések.

Az építési engedélyezést jellemzően nem igénylő munkálatok legkésőbb 2015 második felére befejeződnek mind a négy hálózaton. A projektek közös jellemzője a hatékonyság: általuk viszonylag kis költségráfordítással komoly eredmények érhetőek el a balesetek számának csökkentésében, kimenetelük enyhítésében, az okozott személyi és anyagi károk mérséklésében.

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium