25912012. augusztus 31.
Az elmúlt időszakban 2591 kilométer autóút, vasút, kerékpárút épült vagy újult meg Magyarországon. Ez az óriási szám az Új Széchenyi Terv 638 fejlesztését takarja, amelyek több mint 306 milliárd forint uniós és hazai támogatás segítségével valósultak meg – hangsúlyozta Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) Óriási Számok kampányának negyedik, debreceni állomásán.
„A 2591 kilométer megépített vagy felújított út javítja az állampolgárok életminőségét, bővíti a közlekedők lehetőségeit, növeli Magyarország versenyképességét. A már befejeződött beruházások 116 kilométer erejéig érintik a vasutat, 515 kilométer kerékpárút épült, továbbá 1590 kilométer hosszan újítottunk fel autóutakat, és 370 kilométer új utat építettünk. Jelenleg is folyamatban van több mint 450 kilométer vasút, autóút és kerékpárút fejlesztése.” – emelte ki Schváb Zoltán közlekedésért felelős helyettes államtitkár.
A már megvalósult beruházások az ország és a régióközpontok nemzetközi elérhetőségének javítását, a gyorsforgalmi és főúthálózatok építését és bővítését, a közösségi közlekedés fejlesztését, kül- és belterületi kerékpárutak létesítését szolgálják. A támogatásoknak köszönhetően a közlekedés országos és regionális szinten, az elővárosokban és városokban is gyorsabbá, biztonságosabbá és színvonalasabbá vált.
A rendezvényen Somogyi Béla, Debrecen alpolgármestere kiemelte: „Az Észak-alföldi régióban jelentős számú, több mint 7300 beruházás számára ítélt meg több mint 1000 milliárd forint uniós és állami támogatást a Kormány. A közlekedésfejlesztéshez kapcsolódva – az Új Széchenyi Terv forrásainak köszönhetően – 95 beruházás keretében 512 kilométer út megvalósítása, felújítása történt már meg a régióban. Hajdú-Bihar megye 2815 támogatott fejlesztéssel rendelkezik, amelyből csaknem 1800 már meg is valósult.” Az alpolgármester hozzáfűzte: „Debrecen is gyarapodott az elmúlt években – közel 1500 uniós beruházás közül csaknem 930 már le is zárult. A város lakói aktuálisan annak örülhetnek, hogy megvalósul a belvárost tehermentesítő nyugati kiskörút egy olyan, igen fontos szakasza, melynek szükségességét már száz évvel ezelőtt is érezték, s megépítését tervezték elődeink. A tervekből azonban az Új Széchenyi Terv támogatásainak köszönhetően napjainkra válhat valóság.”
„A számok, amelyekről beszélünk, mind-mind a közös sikereket jelképezik, az Új Széchenyi Terv forrásaiból megvalósult fejlesztések fontos eredményeit rejtik magukban. A Debrecenben felavatott „Utak” installációt a sebesség érzetét adó formákból alakították ki, az útburkolati jellel felfestett kanyarulatok térbeliek és ülőbútorként használhatóak” – fejtette ki a kompozíció kapcsán Csepreghy Nándor, az NFÜ kommunikációs vezetője.