NFÜ Nemzeti
Fejlesztési Ügynökség

Elérhetőségek

Írjon nekünk:
http://www.nfu.hu/eugyfelszolgalat
Infovonal: 06 40 638-638 Telefonos menürendszer

small counter placeholder

Az úthelyreállítás elszámolhatósága, valamint a támogatási ráta módosítása a szennyvízelvezetés és -tisztítás megvalósítását támogató kiírásoknál 2012. szeptember 14.

A KEOP-1.2.0 és 1.2.0/B pályázati konstrukciók esetében az állami tulajdonban álló utak útburkolatának eredeti útminőségben történő helyreállítása a közútkezelő előírásai szerint van lehetőség;

Támogatói döntéssel még nem rendelkező pályázatok esetén a pályázati dokumentációhoz csatolni kell a tevékenység elvégzésére kötelező dokumentációt (közútkezelői hozzájáruló nyilatkozat, jogerős engedélyek) és a hozzá tartozó költségvetést.  

Támogatói döntéssel rendelkező pályázatoknál állami tulajdonú utak esetén a közút kezelője által kötelezően előírt minimális műszaki tartalmú úthelyreállítás a projektben képződött maradvány forrás, illetve a projekt tartalékkerete terhére elszámolható. A többlet műszaki tartalom elszámolhatóságát a Közreműködő Szervezet vizsgálja a 4/2011 (I. 28.) Korm. rendelet és a 24/2011 (V. 6.) NFM utasítás vonatkozó rendelkezéseinek figyelembevétele mellett. A műszaki tartalom módosítására irányuló kérelemhez csatolni kell a tevékenység elvégzésére kötelező dokumentációt (közútkezelői hozzájáruló nyilatkozat, jogerős engedélyek) és a kapcsolódó költségvetést.  
 
Továbbá a támogatás maximális mértéke visszamenőleges hatállyal 85%-ról 95%-ra módosul valamennyi a KEOP-1.2.0 és KEOP 1.2.0/B konstrukciókban támogatást nyert projekt esetében. 

Jelen közlemény megjelenésétől számítva a támogatás maximális mértéke visszamenőlegesen is hatályos és érvényes, így az érintett konstrukciókra benyújtott és korábban támogatást nyert projektekkel kapcsolatban lehetőség van a pályázatokban benyújtott költség-haszon elemzések felülvizsgálatára, a finanszírozási hiány pontosítására és a támogatási ráta utólagos módosítására. 

A támogatási arány korrekcióját megalapozó tanulmányok (költség-haszon elemzés felülvizsgálata, közművagyon értékelés, egyéb szükséges tanulmányok) elkészítésére a projektben képződött maradványösszeg terhére van lehetőség. Ezek elszámolható költsége nem haladhatja meg a projekt elszámolható költségeinek 2 %-át 1 Mrd Ft feletti projektek esetén, 3 %-át 1 Mrd Ft alatti projektek esetén max. max. 3% Az elszámolhatóságot és annak mértékét a Közreműködő Szervezet vizsgálja.  
A módosított támogatási ráta a Támogatási Szerződésben szereplő valamennyi elszámolható költségre egységesen érvényes.

A módosított költség-haszon elemzés benyújtására és felülvizsgálatára, csak abban az esetben lesz lehetőség, amennyiben 
• Kedvezményezett már megkötötte a kivitelezésre vonatkozó vállalkozási szerződés(ek)et. 
• Kedvezményezett kivitelezésre alkalmas teljes körű vízjogi létesítési engedélyes tervdokumentációval rendelkezik. 
• Teljesültek a Víziközmű-szolgáltatásról szóló 2011. évi CCIX. törvény közművagyon-értékelésre és a gördülő fejlesztési terv elkészítésére vonatkozó rendelkezései. 

A Kedvezményezett által elkészített költség-haszon elemzést a KSZ ellenőrzi és -amennyiben annak elfogadhatósága érdekében ez indokolt- módosítja. A támogatási ráta abban az esetben módosítható, amennyiben Kedvezményezett a KSZ által módosított költség-haszon elemzést nyilatkozatban elfogadja.  

A módosított költség-haszon elemzések alapján módosításra kerülhet a vonatkozó támogatási döntés, valamint a támogatási szerződés.  

Felhívjuk a tisztelt Kedvezményezettek figyelmét, hogy a 1083/2006/EK tanácsi rendelet 39. cikke szerinti (nagy)projektek esetében -ide értve valamennyi a Bizottság által a régebbi értékhatár alapján jóváhagyott projekteket is- a  támogatás mértéke csak az Európai Bizottság jóváhagyásával, a Bizottság Határozatának módosításával történhet.  
E projektek esetében a Támogatási Szerződés módosítása a Magyar Kormány jóváhagyása esetén lehetséges, azonban a Közreműködő Szervezet a Támogatási Szerződésnek a támogatási ráta módosítására vonatkozóan köteles kikötni, hogy amennyiben az Európai Bizottság határozatának módosításával nem hagyja jóvá a módosítást, a megítélt többlet-támogatást a támogató jogosult egyoldalúan visszavonni.