Jegyzőkönyv Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Munkaterv szerinti képviselő-testület nyilvános üléséről 2013.12.12

Jegyzőkönyv

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának

Munkaterv szerinti képviselő-testület nyilvános üléséről

Az ülés helye: Öregiskola Közösségi Ház és Könyvtár

Időpontja: 2013. december 12. (Csütörtök) 16:00 óra

Meghívott képviselők: Bencsik Mónika polgármester, Dr. Balogh László, Bánóczi Margit, Bárdos Iván, Dér Zsuzsanna, Diószeghy Tünde, Kósa Sándor, Reindl Gyula, Várkonyi Zsolt

Meghívottak:Klein Ferenc Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke, Maier Jenő ÜB tag, Juhász Gizella PB tag, Kiss Beáta Kispatak Óvoda vezetője, Csernusné Turai Judit NATÜ Kft irodavezetője

Meghívottak a hivatalból: Papp István jegyző, Toók Gabriella igazgatási osztályvezető, Perlaki Zoltán gazdasági vezető, Balzó Edina önkormányzati osztályvezető, Dr. Erdélyi-Kincses Andrea vezetői referens/jegyzőkönyvvezető

Megjelent képivselők: Bencsik Mónika polgármester, . Balogh László, Bánóczi Margit, Bárdos Iván, Dér Zsuzsanna, Diószeghy Tünde, Kósa Sándor, Reindl Gyula, Várkonyi Zsolt

Megjelent meghívottak:Klein Ferenc Német Nemzetiségi Önkormányzat Elnöke, Maier Jenő ÜB tag, Juhász Gizella PB tag, dr. Szelenczy Gabiella Budakeszi Járási-hivatal vezetője.

Megjelent meghívottak a hivatalból:Papp István jegyző, Toók Gabriella igazgatási osztályvezető, Perlaki Zoltán gazdasági vezető, Balzó Edina önkormányzati osztályvezető, Dr. Erdélyi-Kincses Andrea vezetői referens/jegyzőkönyvvezető

 

Bencsik Mónika polgármester: tisztelettel köszöntök mindenkit Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának munkaterv szerinti ülésén, ma 2013. december 12. van. A képviselő testület 9 fővel jelen van, határozatképes. Nagy tisztelettel köszöntöm Budakeszi Járási-hivatal vezető asszonyt. Mielőtt a napirendeket megszavaztatnám néhány téma, amelyről napirend előtt kell tájékoztatást adnom, egyrészt november első heteiben milyen fontosabb dolgok történtek. Képviselői megkeresés is érkezett ezekkel kapcsolatosan. A jegyző úr a hivatalhoz érkezett bejelentés alapján külső szakértő bevonásával adóellenőrzést tartott a hivatalban, amely jelenleg is folyamatban van. A kátyúzási szerződéseket a PUHI Kft és a 4 ÉPV cégekkel megkötöttük. Pilisszentivánon voltam, a Pomázi Vízgazdálkodási Társulás jövőjére vonatkozó egyeztető tárgyaláson, itt jogszabály megszületésére várunk, amely az Országgyűlés előtt van. A Pro Régió tartott ellenőrzést a felszíni víz beruházás kapcsán, mindent rendben találtak, ez már utóellenőrzés volt. A Buda-környéki Társulás megkezdte a közterület felügyeleti feladatok ellátásának közös megoldásának a szervezését, amelyhez adatokat szolgáltattunk. Ők úgy gondolják, hogy akár 2014. februártól közös közterület felügyeleti szerv lenne, amely alapján a mi közterület felügyelőnk is átkerülne az új szervezethez. A Fejér György Alapítvány Kuratórium ülésén rész vett a belső ellenőr, elkészült a belső ellenőri jelentés. A karácsonyi csomagok beszerzésére az alapítvány tisztújítás miatt jelenleg nem volt lehetősége pénzfelvételre, ezért ezt az önkormányzat rendeli meg, majd tovább számlázza az alapítványnak akkor, amikor már az utalás technikailag lehetővé válik. Egyébként a Fejér György Alapítványnak több mint egymillió forintos bevétel ott van a számláján. Amíg azonban a személyi változások nem futnak át az alapító okiratban, addig a pénzzel való rendelkezést sem lehet megtenni. Megkötésre került a hó kotrásra vonatkozó szerződés is. A mai napon napirend a BKK –val való szerződéskötés, itt a BKK és a FAÖT, Fővárosi Agglomerációs Önkormányzatok Társulása több egyeztető tárgyalást tartott, amelynek eredményeképpen született meg a szerződés. A Kút utcai telek vételára megérkezett a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő nem élt az elővásárlás jogával.  A vízi-közmű üzemeltetés váltás folyamatban van, ha egyebekben a felügyelő bizottság elnöke akar, akkor tájékoztatást ad. Mindenki tudja, de szeretném mégis felhívni a figyelmet, igazgatási szünet lesz a hivatalban, december 23-tól január 6.-ig. Lejárt határidejű határozatok végrehajtásáról két dolgot emelnék ki, a karsztvíz kútfúrással kapcsolatos kötbér felszólításra nem érkezett be összeg, a jogász újra felszólította a céget, a határidő december 16-án jár le, ezután tudjuk bírósági, fizetéses meghagyási szakra vinni az ügyet. Mezőgazdasági területek, kisebb földdarabok megvásárlására vonatkozó határozatokban született döntéseknél nem minden szerződéskötés történt meg. Két olyan pályázatunk van, amelynek az elbírálásáról nincs információnk, az egyik az energetikai pályázatok közül a közvilágítás korszerűsítése, a másik a Belügyminisztérium pályázata az intézményfejlesztés, amely az általános iskolának az éttermi bővítésére vonatkozik, az Ebr rendszeren belül az jelenik meg, hogy folyamatban van. A kutya chippekről annyit, hogy összesen 71 vették igénybe azt a támogatást, amiről döntöttünk. Vannak olyan pályázatok, ahol ajánlat kérés szintjén tartunk, ilyen például az integrált településfejlesztési stratégia, a Rákóczi út útépítési tervezése, illetve folyamatban van, Nagykovácsi 03 számú kivett vízmű teleknek az elbirtoklása, itt közben egy tulajdonos bejegyzés is történt. A legtöbb határozat vagy visszavonásra került vagy pedig végre lett hajtva. Diószeghy Tünde képviselő asszony tett fel írásban kérdést, hogy az inkubátorház projekttel kapcsolatban a felújítás alatti szárny munkálatai mikor fejeződnek be, üzemeltető ki lesz? Szeretném felhívni a képviselő-testület figyelmét, hogy a képviselőknek tudniuk kell, hogy a beruházásunk mire vonatkozik, mi az inkubátorház. Testületi döntéseket fog igényelni az, hogy hogyan oldjuk meg, intézményként, üzemeltetőként, erre vonatkozóan nagyon szívesen várok javaslatokat. Az épület felújításának befejezése 2014. január 30-ra várható. Abban is egyeztettünk intézményvezető asszonnyal, hogy a Magyar Kultúra napja esetlegesen már a nagyteremben kerülne megtartásra, ez a nap január 22. ez alkalmas lenne az ünnepélyes átadásra. Ezt semmi nem fogja megakadályozni, függetlenül attól, hogy kisebb munkálatok még lesznek. Még egy fontos közérdekű téma van. Én szeretnék kérdést feltenni Kósa Sándor képviselő úrnak. Különböző médiákban megjelentek mindenféle hírek és lakossági e-mailt is kaptam ezzel kapcsolatosan. Ezért arra szeretnék választ kapni, mivel a hírekben van ahol K. Sándor, van ahol Kósa Sándor jelenik meg és nem tudjuk azonos-e az ön személyével, nem szeretném, ha ebben itt félreértésre lehetne okot adni. A II. és III. kerületi bíróság, november 25-én ítéletet hozott, amelyet a Fővárosi Törvényszék sajtó szóvivője közölte egy sikkasztási ügyben, Kósa Sándor ellen, amely ítélet, szabadságvesztés 3 év hat hónapra felfüggesztve, amely még nem jogerős. Ez azért fontos a helyi média számára, mert közszereplő, muszáj valamilyen szinten tisztázni, hogy ez az ön személye, vagy nem?

Kósa Sándor képviselő: szerintem, ami a médiában megjelent az van. Nem hiszem, hogy ezt tisztázni kell ez az egyik fele, a másik fele, pedig akár honnan nézzük is nem a képviselői mandátumommal kapcsolatos ez az ügy. Ez magánügy.

Bencsik Mónika polgármester: az rendben van, de akkor az ön személyéről van szó? Fontos tudni ugyanis ön választott tisztségviselő Nagykovácsiban, tiszteletdíjat vesz fel, hangsúlyozom tiszteletdíjat, vesz fel helyi adót fizetők pénzéből, ha valakit elítélnek sikkasztásért, arról egyrészt a képviselő-testületnek is, másrészt a falunak is muszáj lenne tudomást szereznie, ha pedig nem ön akkor azt tisztázni kell, hogy nem önről szólnak ezek a híradások.

Kósa Sándor képviselő: tisztázzunk valamit. A törvény ereje egzaktul reagál erre, ha képviselőként követ el valamilyen jogsértést, vagy bármit elkövet, akkor a törvény azt írja, ha szabadságvesztésre ítélnek valakit, akkor azt 3 napon belül jeleznie kell. Ezt írja a törvény. Amennyiben nem, akkor nem kell reagálni semmit, ez magánügy. Mivel nem foglalkozás körében elkövetett bűncselekményről van szó, nem releváns ezzel a mandátummal kapcsolatban, hogy mi történt, ennyi.

Bencsik Mónika polgármester: rendben, ön ezt magánügynek tekinti, én ezt semmiképpen nem, ez helyi politikai és erkölcsi ügy, én szeretnék az egyebek napirendi pontban visszatérni rá. Nem foglalkozáskörében elkövetett bűncselekményről van szó, ön képviselő Nagykovácsiban, tiszteletdíjat vesz fel a helyi adózók pénzéből és egyébként sikkasztásért született ítélet, mert született ítélet, és azt gondolom igenis szoros összefüggések vannak. Most azonban rátérhetünk a napirendekre. Dér Zsuzsanna képviselő asszony jelezte, hogy napirend előtt szeretne beszélni, átadom a szót képviselő asszonynak.

Dér Zsuzsanna képviselő: köszönöm a szót, tisztelt polgármester asszony, tisztelt jegyző úr, tisztelt képviselőtársaim és kedves vendégek. A Vízi-közmű felügyelő bizottsága december 3-án tartott bizottsági ülést, ahol részt vett a Vízi-közmű Kft ügyvezető igazgatója, a FEB tagjai 3 fővel, tulajdonosként polgármester asszony meghívottként. A FEB ülésének az aktualitása a szolgáltató váltása adta, hiszen azt mindenki tudja, hogy a Nagykovácsi Vízi-közművel kötött szolgáltatási szerződésünk december 16-val lejár. December 17-től a képviselő-testület által megszavazott DMRV Zrt fogja biztosítani Nagykovácsiban az ivóvizet és a szennyvíz elszállítási szolgáltatást. A nagy mérők elolvasása december 16-án reggel történik meg, és 17-től már az új szolgáltató biztosítja Nagykovácsiban az ivóvizet és a szennyvíz elszállítás szolgáltatást is. A FEB ülésen az átadás-átvétel részlet kérdései merültek fel, jelenleg a Kft-nek beruházása nincs, tehát ez az átadást nem érinti. Van egy havaria anyag a tulajdonában, amely átadásra kerül az új tulajdonosnak, van egy szükség esetére egy lajtos kocsi a településnek, ami szintén átadásra kerül. Egy szennyvízmérő csere van még. Az átadás folyamatosan zajlik, amelyből a tulajdonosok, illetőleg a lakosok semmiféle érzékelhető dolgot nem fognak tapasztalni. Ez nem jelenti azt, hogy a Kft megszűnik, hiszen a Kft-nek még van egy beszámolási és elszámolási kötelezettsége a 2013. évre vonatkozóan, ami után ez megtörténik akkor a FEB javaslata alapján a képviselő-testület adhat majd a tulajdonos részére felhatalmazást arra vonatkozóan, hogy milyen formában kívánjuk majd ezt a Kft-t megszüntetni. A részletekről polgármester asszonnyal egyeztettem, ezen kívül közleményt adtunk közzé, mást elmondani nem kívánok. Kérem tájékoztatásom vegyék tudomásul.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm, akkor rátérünk a kiküldött napirendi pontokra:

Napirend:

1. Döntés a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak adóérdekeltségi rendszeréről szóló rendeletről

Előterjesztő:Papp István jegyző

Előadó:          Perlaki Zoltán gazdasági vezető

E-186 PB

2. Döntés az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények élelmezési nyersanyagköltségéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 31/2011. (XII.20.) rendelet módosításáról

Előterjesztő:Papp István jegyző

Előadó:          Perlaki Zoltán gazdasági vezető

E-172 PB

3. Döntés Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Papp István jegyző

E-182 PB

4. Döntés 2014. évi likvidhitel-keret igénybevételéről

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Perlaki Zoltán gazdasági vezető

E-183 PB

5. Döntés a köztemetőkről és temetés rendjéről szóló rendelet módosításáról

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Papp István jegyző

E-187 PB, ÜB

6. Döntés a BKK finanszírozási hozzájárulásra vonatkozó megállapodás meghosszabbításáról

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:

E-70 PB, ÜB

7. NATÜ Kft Felügyelő Bizottság tagjának megválasztása.

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Toók Gabriella osztályvezető

E- 181 PB

8. NATÜ Kft. megbízott ügyvezető kinevezése ZÁRT

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Toók Gabriella osztályvezető

E- 188 PB

9. Öregiskola Közösségi Ház és Könyvtár 2014. évi munkaterve

Előterjesztő: Diószeghy Tünde képviselő

Előadó:

E-184 ÜB

10. Kolmed Kft – dr. Koltai Angéla kérelme

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Toók Gabriella igazgatási osztályvezető

E-189 ÜB

11. Kispatak Óvoda 2012-2013. nevelési év nevelési-oktatási munkájáról

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Toók Gabriella osztályvezető

E-137 ÜB

12. Döntés alpolgármester megválasztásáról, tiszteletdíjáról és költségtérítéséről

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Balzó Edina osztályvezető

E-164

13. Tájékoztató a 2013. évi pályázatokról

Előterjesztő:Bencsik Mónika polgármester

Előadó:          Balzó Edina osztályvezető

E-185 ÜB

14. Egyebek: erkölcsi, etikai kérdésekben állásfoglalás

 

Bencsik Mónika polgármester: aki így a napirendet elfogadja, kérem, kézfeltartással jelezze, köszönöm, megállapítom, hogy a jelenlévő 9 tag 8 igen, 1 nem szavazattal elfogadta a napirendet.

1. napirendi pont:

Döntés a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak adóérdekeltségi rendszeréről szóló rendeletről

Bencsik Mónika polgármester: a rendelettervezetet tárgyalta a pénzügyi bizottság, elsősorban most jegyző úré, az előterjesztőé a szó.

Papp István jegyző: tisztelt polgármester asszony, tisztelt képviselő-testület, az előterjesztésben röviden vázoltam a rendelet újjáalkotásának indokait. Elsősorban a jogszabály változások átvezetése, másod sorban a pontatlanságok kiküszöbölésének volt a cél. Mivel ezek számos helyen érintették az alaprendeletet, ezért egy új, egységes szerkezetű rendelet elfogadását kezdeményezem a testületnél. A két alapkérdésben, nevezetesen az érdekeltség mértékében és az érdekeltségi alap kérdésében nincs változás, ez a korábbiaknak megfelelő.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm szépen, a pénzügyi bizottság elnökéé a szó.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: a pénzügyi bizottság 3 igen szavazattal támogatja a rendelet elfogadását a képviselő-testületnek.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm, módosító javaslat nem érkezett. Kérdezem az előterjesztéssel kapcsolatban van-e kérdés, felvetés, ha nincs, úgy a rendeletet december 17-én, jövő héten, kedden hirdetnénk ki. Előterjesztésnek megfelelően, módosítás nélkül teszem fel szavazásra. Aki egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy a Képviselő-testület 9 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül megalkotta 28/2013. (XII. 17.) önkormányzati rendeletét a Polgármesteri Hivatal dolgozóinak adóérdekeltségi rendszeréről

2. napirendi pont:

Döntés az Önkormányzat fenntartásában működő intézmények élelmezési nyersanyagköltségéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 31/2011. (XII.20.) rendelet módosításáról

Bencsik Mónika polgármester: az élelmezés nyersanyag norma rendelet előterjesztés ismertetésére átadom a szót jegyző úrnak.

Papp István jegyző: a gazdasági vezető úr készítette el, nyersanyagra vonatkozó rendelet módosítása. A lényege az önköltség és az egy adagra jutó rezsi költség összege jelentse a térítési díj alapját. Ennek megfelelően a leírtak szerint változik a fizetendő térítési díj.

Bencsik Mónika polgármester: a pénzügyi bizottság elnökéé a szó.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: a rendeletet a pénzügyi bizottság is tárgyalta, azzal a javaslattal, 3 igennel fogadtuk el, hogy az iskolában az étkezési díjak a felnőtt dolgozóknak maradjon 320,- Ft. Kérem képviselő társaimat ezzel a módosítással fogadják el a rendeletmódosítást.

Bencsik Mónika polgármester: egyéb módosító javaslat, kérdés nem érkezett a rendelettervezettel kapcsolatosan. Azt kell tudni, hogy 320,- Ft-ért biztosítja a szolgáltató az étkeztetést, de ezen felül van rezsiköltség, tehát a felnőtt étkeztetésben a rezsiköltség is szerepet játszik. Itt gondolni kell a NATÜ Kft általi bérkifizetésre a konyhai dolgozóknak, illetve van olyan költség, amelyet az óvodánál és az iskolánál is az önkormányzat visel, közüzemi díjak, stb. Ennek a kiszámítása megtörtént, a pénzügyi bizottság módosítása Önök előtt van, tehát kérik 320,- Ft-ban a dolgozói ebéddíj térítésének megállapítását. Kérdés, további felvetés van-e? Ha nincs akkor először a módosítást teszem fel szavazásra, tehát a kiküldött rendelet 2. § 4. bekezdésében van a felnőtt, iskolai dolgozók térítési díja szöveg rész, itt a 410,- Ft helyett a pénzügyi bizottság 320,- Ft-ot javasol, aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze. Köszönöm, tehát a módosítást a képviselő-testület egyhangúlag elfogadta, kérem, hogy a pénzügyi bizottság javaslata által módosított rendeletet-tervezetet aki elfogadja, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy a Képviselő-testület 9 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül megalkotta 28/2013. (XII. 17.) számú önkormányzati rendeletét a fenntartásában működő intézmények élelmezési nyersanyagköltségéről és a fizetendő térítési díjakról szóló 31/2011. (XII. 20.) rendelet módosításáról

3. napirendi pont:

Döntés Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról

Bencsik Mónika polgármester: közbeszerzési szabályzatunk felülvizsgálata a nyár folyamán megtörtént a közbeszerzési szakértők részéről. Felmerült jó néhány olyan kérdés, amit tisztázni kellett, illetőleg jogszabályi változás is volt, ami alapjaiban változtatta meg a közbeszerzési szabályzatunkat. Mindezekre tekintettel, jegyző úr egyeztetett újra a közbeszerzési jogásszal, szakértővel és új közbeszerzési szabályzatot hoztunk a képviselő-testület elé, mert a javítások minden pontjában érintették a korábbi szabályzatot. A napirendi pontot tárgyalta a pénzügyi bizottság. Átadom a szót az elnök asszonynak.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: a bizottság 4 igennel elfogadásra javasolta a képviselő-testületnek.

Bencsik Mónika polgármester: módosító javaslat nem érkezett, tisztelt képviselőtársaim van-e kérdés a napirendi ponttal kapcsolatban, ha nincs akkor, aki a határozati javaslattal egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

183/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Döntés a Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzata Közbeszerzési Szabályzatának elfogadásáról

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a határozat melléklete szerinti tartalommal elfogadja Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Közbeszerzési Szabályzatát.

Határidő: 2014. január 1.

Felelős: polgármester, jegyző

4. napirendi pont:

Döntés 2014. évi likvidhitel-keret igénybevételéről

Bencsik Mónika polgármester: ez a napirendi pont minden évben a képviselő-testület elé kerül. A tavalyi évben 30 millió forintos likvidhitel kerettel számoltunk, arra való tekintettel, hogy amennyiben a beruházásaink finanszírozása esetlegesen csúszna, akkor fontos, hogy amíg a pályázati támogatások lehívásra kerülnek, megérkeznek, úgy lehessen nem lekötött pénzeszközök nélkül is a gazdálkodást zökkenőmentesen folytatni. A likvidhitel ugyan olyan hitel, mint a lakossági, úgynevezett folyószámlahitel, A hitel, B hitel, ez azt jelenti, hogy az önkormányzat számlája mínuszba csúszhat, és amikor a központi költségvetési számlánkra megérkezik a pályázati összeg, akkor ez kiegyenlítődik. A tavalyi évben a 31 millió forint hitelkeretet egyetlenegy alkalommal sem vettük igénybe. A beruházásaink úgy alakultak, hogy erre nem volt szükség. A 2014. évre most 20 millió forintot javaslok, mivel nem számítunk olyan gazdasági eseményre, amely miatt nagyobb összeg kellene. Az összeget az ERSTE Bank Zrt január 1-től biztosítja. Azért fontos a január elsejei időpont, mert a korábbi időszakban mindig január hónapban volt likviditási probléma, ameddig a központi költségvetési pénzek nem érkeznek meg és a helyi adók bevételei sem ekkor folynak be. Ezt a napirendi pontot is tárgyalta a pénzügyi bizottság, átadom a szót az elnök asszonynak.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: a bizottság 4 igennel elfogadásra javasolja a képviselő-testületnek a likviditási hitelkeret igénylését, a 20 millió forintra való mérsékléssel együtt.

Bencsik Mónika polgármester: a képviselőtársaimtól nem érkezett módosító javaslat, van-e kérdés, felvetés?

Dr. Balogh László képviselő: tavaly nem vettünk fel hitelt, mégis egy százalék kezelési költséget kellett fizetni. Januárban kell most igényelni, most mérséklésre kerül, de nem lehetne a későbbiekben is további mérséklés?

Bencsik Mónika polgármester: az ERSTE Bank már most, illetőleg novemberben megkeresett levélben, hogy az ő döntés-hozatali mechanizmusuk hosszú, ezért a likvidhitel keretet mindig egy évre adják. Ha most nem döntünk, akkor januártól eleve nincs likvidhitelkeretünk, tehát nekünk dönteni kell a mérséklésről, vagy ha van más összegről. A 20 millió forintnak úgy gondolom, elegendőnek kell lennie. Bár a jövő évben is várható több olyan beruházás, amelynél a támogatásokat, majd meglátjuk, hogyan alakulnak. A határon átnyúló pályázatunknak, az inkubátorháznál féltünk a legjobban, mert euró alapú az elszámolás és két nemzeti, két országbeli bizottság tárgyalja és van még egy közös, központi vizsgálata a kifizetéseknek és ehhez képest is nagyon szépen alakultak, amikor leadtuk a kifizetési kérelmeket, jól teljesültek. Pont most az évvégén érkeztek be a részszámlák és a kifizetési kérelmeinkre is az átutalások megérkeztek. Ez nem minden évben alakul így, volt olyan, amikor saját magunknak, lekötött pénzekből 50 millió forintokat felszabadítani, mert az óvodai építkezés pályázatánál csak a következő év közepén érkezett meg a támogatás. Ezt nem lehet kiszámolni, hogy a közreműködő szervezeteknél a folyamatok hogyan vannak. Azt halljuk a médiából, hogy gyorsítani szeretnék az eljárásokat, ez nekünk most ettől az évtől érzékelhető volt. Ha viszont nincs likvidhitelkeret azért az problémás lehet. Így elfogadja képviselő úr? Akkor ebben az esetben módosítás nélkül tenném fel a likvidhitelkeretre vonatkozó határozati javaslatot, tehát 20 millió forint lenne 2014. évben. Aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

184/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Döntés 2014. évi likvidhitel-keret igénybevételéről

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy az Önkormányzat 2013. december 31-én lejáró 30 millió forintos likvidhitel-keretét 2014-ben 20 millió forintos likvidhitel-kerettel újítja meg.

Határidő: azonnal

Felelős: jegyző

5. napirendi pont:

Döntés a köztemetőkről és temetés rendjéről szóló rendelet módosításáról

Bencsik Mónika polgármester: ezt a napirendet jegyző úr készítette elő, megpróbálta az új jogszabályi változást is figyelembe venni. Ami fontos, hogy a temetőnek a vagyonkezelését átadtuk a NATÜ Kft-nek, január 1. napjával. A szolgáltatóval, aki eddig a fenntartási, üzemeltetési feladatokat ellátta, a szerződésük december 31. napjával lejár, amely közbeszerzés alapján 5 éves volt. Azért nem került be a közbeszerzési tervbe, mert már akkor jegyző asszony a képviselő-testületnek tájékoztatást adott, hogy szeretnénk ezeket a feladatokat a NATÜ Kft-n keresztül megoldani. Alapvetően itt üzemeltetési, fenntartási feladatokról van szó, mivel vagyonkezelésbe kapja, így a fenntartói feladatok is rá hárulnak. Tehát magát, az üzemeltetési feladatokat kell megszervezni. Jegyző úr tárgyalt a jelenlegi szolgáltatóval és a NATÜ Kft képviselőjével és a hivatalban is. Itt két döntés szerepel, az egyik egy határozati javaslat, a másik pedig a rendeletnek a módosítása. A határozati javaslatnak az a része a nagyon fontos, amely a szociális koporsós temetés céljára kijelölt parcelláról való döntést. Bizottsági ülésen ez szóba került. Átadom a szót a pénzügyi bizottság elnökének.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: igen, szóba került, jegyző úr meg is mutatta azt a területet, amely kijelölésre kerülne, hogy tudjuk miről is döntünk. A rendelet elfogadását javasoltuk, úgy, hogy Bárdos Iván képviselő úr javaslata alapján a jövő évben egy új rendelet elkészítése szükséges.

Bencsik Mónika polgármester: egy új rendelet mindenképpen szükséges, ezt jegyző úrral is egyeztettük. A napirendi pontot az ügyrendi bizottság is tárgyalta, átadom a szót elnök asszonak.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: az ügyrendi bizottság is 4 egyhangú szavazattal támogatja a rendeletmódosításának megszavazását, és a NATÜ Kft megbízását, valamint a szociális temetkezéshez szükséges parcella kijelölésére vonatkozó határozatot.

Bencsik Mónika polgármester: a rendelet december 17-én kerül kihirdetésre, a határozati javaslat pedig január 1-től lépne hatályba. Kérdése, felvetése van-e valakinek? Módosító javaslat nem érkezett. Akkor az előterjesztésnek megfelelően először a határozati javaslatot teszem fel szavazásra, amelyben döntünk a szociális koporsós temetés céljára kijelölt parcelláról, illetve arról, hogy a NATÜ Kft-t bízzuk meg a vagyonkezelési feladatokkal. Aki egyetért a határozati javaslattal, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

185/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Döntés kegyeleti közszolgáltatás végző kijelöléséről és szociális temetési parcella kijelöléséről

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy tulajdonában lévő, 175/2013.(XI. 28.) számú határozatával vagyonkezelésbe adott köztemető fenntartásával és üzemeltetésével kapcsolatos közszolgáltatás ellátásával a NATÜ Kft. bízza meg. Felhatalmazza a Polgármestert a kegyeleti közszolgáltatási szerződés aláírására.

Szociális koporsós temetés céljára a 4/2-es parcellát, urnás temetés céljára az urnafal északi részét jelöli ki.

Határidő: 2014. január 1.

Felelős: polgármester, jegyző

Bencsik Mónika polgármester: a rendeletmódosítás tervezetet is felteszem szavazásra a kiküldött anyagnak megfelelően, aki azzal egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy a Képviselő-testület 9 igen szavazattal, ellenszavazat és tartózkodás nélkül megalkotta 30/2013.(XII. 17.) számú önkormányzati rendeletét a köztemetőről és a temetkezés rendjéről szóló 6/2009.(II. 23.) sz. rendelet módosításáról

Bencsik Mónika polgármester: kérdezem képviselőtársaimat, kívánják-e, hogy tartsunk szünetet. Ha nem akkor folytassuk.

6. napirendi pont:

Döntés a BKK finanszírozási hozzájárulásra vonatkozó megállapodás meghosszabbításáról

Bencsik Mónika polgármester: a BKK finanszírozási szerződésével kapcsolatban megpróbáltam nagyon alaposan az előterjesztésben leírni a folyamatot. Amire felhívom a figyelmet, tehát, amire vártunk az a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Főváros BKK között megszülessen a szerződés. Ez november hónapban született meg, illetve a Főváros Közgyűlése is meghozta azt a döntést, hogy a BKK üzemeltetését az agglomerációban engedélyezi. Tagjai vagyunk a Fővárosi Agglomerációs Önkormányzatok Társulásának, amely tárgyalásokat kezdeményezett, amelynek egyik lényege az volt, hogy a BKK magát az agglomerációs szolgáltatást közbeszerezteti. Ennek a közbeszerzésnek várhatóan jövő év közepén lesz eredménye, tehát magát azt az eljárást, amelynek alapján az agglomerációban lévő szolgáltatásra vonatkozik. Azt határozta meg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, illetve a Főváros Közgyűlése, hogy arra az időszakra, ameddig, egyrészt nem volt szolgáltatási szerződés 2013. május 1. és 2013. december 31. között, illetve 2014. január 1. és 2014. június 30. között azzal az azonos feltételekkel köttessenek meg a szerződések, tehát azonos összeggel és visszamenőlegesen. Amint megvan a közbeszerzési eljárás, akkor lehet a feltételeket újratárgyalni, attól függően, hogy aki a közbeszerzést megnyeri, ő milyen feltételeket támaszt. Amit az Agglomerációs Társulásban felvetettünk, hogy a BKV az inflációt ne számolja fel 2014. január 1. és 2014. június 30. közötti időszakba, tehát ugyanolyan szerződési feltételekkel, mint a korábbi szerződéses időszakban volt. A mi költségvetésünkben a fedezete ennek a havi 1.700.683,- forintnak biztosítva van. Ez nem pénzmaradvány, nem is tartalék, hanem előirányzatosítva van a költségvetésünkben. A BKV vezérigazgatósága, körülbelül fél órával ezelőtt hívott, ha elfogadja a képviselő-testület ők már holnap reggel jönnének az aláírt szerződésekért, viszik be és az igazgató úr is aláírja, mivel szeretnénk még az erre az évre tervezett összeget még az idén kifizetni, a szerződésben ez már egy összegben szerepel, amelyet a bizottsági üléseken gondolom látták. Átadom a szót a pénzügyi bizottság elnök asszonyának a szót.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: köszönöm, a képviselőtársaimhoz is eljutott a gazdasági vezető elkészített, általam kért kimutatás, amelyből pontosan látszik, hogy ebben az évben már mennyit fizetett az önkormányzat a BKV-nak. Azt a tájékoztatást kaptuk gazdasági vezető úrtól, hogy sem hátralékunk, sem túlfizetésünk nincs a BKV felé. A pénzügyi bizottsági ülésen a magam részéről még az merült fel, hogy mi a fedezete a szerződés szerinti összegnek, akkor gazdasági vezető úr azt mondta, hogy a 2013. éves pénzmaradványból a 2014. évi költségvetésben lesz a fedezete. Kérdezem, most akkor mi a fedezet helye. Ezzel a bizottság javasolja a határozati javaslat elfogadását, illetőleg polgármester asszony azt mondta, hogy ennek megvan a költségvetésben az előirányzata.

Bencsik Mónika polgármester: úgy terveztük ebben az évben a költségvetésünket, az első számú rendeletünket, amikor elfogadtuk február 7-én, hogy 4 hónapra április 30-ig volt tervezve, illetve a következő 8 hónapra tartalékba helyeztük. Majd az első számú módosításnál, június 20-án, amikor már felvették velünk a kapcsolatot és már a tárgyalásokon kiderült, hogy mégsem a Volán fogja ellátni május 1. után a szolgáltatást, hanem továbbra is a Főváros és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tárgyalása alapján a BKK fogja ellátni a feladatot, akkor mi visszaemeltük tartalékból előirányzatba. Pénzmaradvány ebből akkor lesz, ha mi nem fizetjük ki december 31-ig, ekkor pénzmaradványként kerül be a zárszámadásba, vagy ha a januári hónapban teljesítjük, mivel a decemberi számlákat még a 2013. évi költségvetés terhére az áthúzódó tételeket ekkor teljesítjük. Tehát pénzmaradvány nem lesz, mert ha most leszámlázzák, akkor ki tudjuk fizetni, de ha átcsúszik januárra, akkor is pénzügyi fedezetünk van, mégpedig nem tartalék, hanem előirányzat.

Dér Zsuzsanna bizottsági elnök: a bizottság kérte, illetve úgy fogadta el, úgy támogatta, hogyha megjelöljük, mert a határozati javaslatban nincs megjelölve a fedezet.

Bencsik Mónika polgármester: a képviselő-testület 2013. június 20-án, a költségvetési rendeletében megjelölte a fedezetet, most nem kell erről külön döntést hozni. A napirendi pontot az ügyrendi bizottság is tárgyalta, átadom a szót az elnök asszonynak.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: az ügyrendi bizottság a BKK finanszírozási hozzájárulás meghosszabbítására vonatkozó szerződést elfogadásra javasolja a képviselő-testületnek.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm, Várkonyi képviselő úrnak adom meg a szót.

Várkonyi Zsolt képviselő: lenne egy kiegészítésem, a napokban jelent meg az interneten az a hír, hogy a BKV, illetőleg a BKK tele-szolgáltatást indított a III. kerületben. A lényege, hogy igény szerint telefonhívás után, amennyiben tele van az autó, akkor indítanak egy kisbuszt, ahol a település rész nincs bekötve a BKV vonalához. Érdeklődnék, nem volna-e lehetőség, hogy erről tájékoztatást kérjünk a BKK-tól? A Nagykovácsi Zsíros hegyi viszonylatban ezt nem lehetne bevezetni, ezt a tárgyalásokon kellene egyeztetni.

Bencsik Mónika polgármester: azt gondolom lehetőség van, amennyiben holnapi napon megtörténik jegyző úr és részemről a szerződés aláírás. Mivel már többször beszéltünk forgalomtechnikai dolgokról helyi vonatkozásban is, így kisbuszokkal is lehetne esetleg olyan helyeket kialakítani, megkérdezzük, milyen feltételekkel tudna működni. Az egy nagy kérdés, hogy 10 főnek össze kell állnia, az hány óra alatt gyűlik össze, vagy összeszervezik magukat a lakosok. Vagy kell-e telephely ahonnan indítják a buszt, mert a Fővárosban kicsit könnyebb megoldani ezt a kérdést, mint itt. Tájékozódni azonban érdemes, azt is, hogy az önkormányzatnak, vagy a lakosoknak kerül több költségbe, illetőleg milyen módon tudják elképzelni ezt a szolgáltatást. A két bizottság elfogadta a határozati javaslatot, módosító javaslat és kérdés sem érkezett ezzel a napirendi ponttal kapcsolatban. Kérdezem képviselőtársaimat, hogy a szerződéstervezettel kapcsolatban van-e valakinek kérdése, felvetése? Ha nincs, akkor az előterjesztésnek megfelelően, módosítás nélkül teszem fel szavazásra a határozati javaslatot, aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

186/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Döntés a BKK finanszírozási hozzájárulásra vonatkozó megállapodás meghosszabbításáról

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete úgy dönt, hogy jóváhagyja az előterjesztés mellékletét képező, BKK Budapesti Közlekedési Központ Zártkörűen Működő Részvénytársaság és Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat között létrejövő finanszírozási hozzájárulásra vonatkozó szerződést.

Felhatalmazza a Polgármestert és a Jegyzőt a szerződés aláírására és az intézkedések megtételére.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, jegyző

7. napirendi pont:

NATÜ Kft Felügyelő Bizottság tagjának megválasztása

Bencsik Mónika polgármester: kérdezem jegyző urat, hogy felügyelő bizottsági tag megválasztása esetén is kell-e az érintettet kérdeznem a zárt ülésről?

Papp István jegyző: nem kell.

Bencsik Mónika polgármester: akkor felügyelő tag megválasztása a napirendi pontunk. Gazdasági vezető úr július óta van a hivatalban. Azt gondoljuk, fontos lenne, ha a gazdasági vezető a 100 %-os tulajdonú Kft-nek az ügyeibe, mint felügyelő bizottsági tag is belelátna. Molnár Afrodité azért mondott le, hogy gazdasági vezető urat tudjuk delegálni. Az előterjesztéssel kapcsolatban nem érkezett semmiféle felvetés, és a meghívóban be volt jelölve a pénzügyi bizottság, de mivel személyi kérdés ezért a bizottság nem tárgyalta. A felügyelő bizottsági tagságra való felkérést a gazdasági vezető elfogadta. Kérdés, felvetés van-e? Ha nincs, akkor az előterjesztésnek megfelelően, módosítás nélkül teszem fel szavazásra a határozati javaslatot. Aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

187/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Döntés a NATÜ Kft Felügyelő Bizottság tagjának megválasztásáról

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a Nagykovácsi Településüzemeltetési Nonprofit Közhasznú Kft. Felügyelő Bizottsága tagjának 2014. január 1. napjától 2014. december 31-ig terjedő határozott időre (Pappné Molnár Afrodité lemondása miatt) Perlaki Zoltánt választja meg.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, jegyző

8. napirendi pont:

NATÜ Kft. megbízott ügyvezető kinevezése ZÁRT

 

Bencsik Mónika polgármester: ezt a napirendi pontot zárt ülésen tárgyaljuk, kérek szépen mindenkit, hogy fáradjon ki a teremből, bent maradhat Toók Gabriella a felügyelő bizottság tagja.

Nyílt ülés bezárva 16 óra 42 perckor.

Nyílt ülés megnyitása 16 óra 59 perckor, szünet elrendelésével.

Nyílt ülés szünet utáni megnyitása 17 óra 09 perckor.

Bencsik Mónika polgármester: zárt ülés és kis szünet után folytatjuk a munkát. Felolvasom a zárt ülésen hozott határozatot:

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

Z 188/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: NATÜ Kft. megbízott ügyvezető kinevezése

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a Nagykovácsi Település Üzemeltetési Kft. ügyvezetői feladatainak ellátásával Csernusné Turai Juditot  bízza meg, az új ügyvezető kinevezéséig.

Egyben megbízza a Polgármestert, hogy gondoskodjon a pályázati kiírásról.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, jegyző

9. napirendi pont:

Öregiskola Közösségi Ház és Könyvtár 2014. évi munkaterve

Bencsik Mónika polgármester: képviselő asszony, aki egyben intézményvezető is előkészítette az előterjesztést, egy felvetés érkezett a hivatali kolléga részéről, ezt szeretném majd elmondani, de először képviselő asszonyé a szó.

Diószeghy Tünde képviselő: az ügyrendi bizottsági ülésen a szavazásnál tartózkodtam, most is szeretném bejelenteni a tartózkodásomat a szavazástól. Egyetlen módosító javaslat érkezett Maier Jenő részéről, hogy a 8. oldalon található könyvtári tevékenység utolsó pontjának, a könyvtár állományának megtekintése elektronikus adatbázison keresztül, az kerüljön fel a felette található információs tevékenységek közé.

Bencsik Mónika polgármester: akkor ez tulajdonképpen egy technikai módosítás. A hivatali kolléga részéről annyi hangzott el, hogy a 6. oldalon, ahol községi rendezvények szervezése, lebonyolítása, hagyományőrzés címszó alatt vannak megjelölve programok ide bekerülhetne egyrészt a Mindenki Karácsonya, együttműködés a Fejér György Alapítvánnyal, illetve Szent Borbála napi bányász ünnep, december 4-én, mivel Nagykovácsi bányász falu volt, ezért ezentúl az Öregiskolán keresztül egy ilyen megemlékezést szervezzünk. Gábor atya többször is kihangsúlyozta, hogy jövő évben lesz 60. évfordulója annak a vízbetörésnek és nem ártana valami kis megemlékezésről gondoskodni, ezt majd a képviselő-testület eldönti, ha arra kerül a sor. Ezt a kettőt gondoltuk kiegészíteni a munkatervben. A Mindenki Karácsonyának nem tudunk fix napot meghatározni, de azt gondolom, hogy általában december második, harmadik hete szokott lenni, de akkor legyen december harmadik hetének pénteki napja. Ezen kívül más javaslat nem érkezett, kérdezem képviselőtársaimat, kérdés, felvetés van-e? Kérdezem az előterjesztőt, hogy a javaslatokat befogadja-e? Igen? Köszönöm. Akkor Maier Jenő bizottsági tag részéről hangzott el a 8. oldalon könyvtári tevékenység utolsó pontjának, a könyvtár állományának megtekintése elektronikus adatbázison keresztül, az kerüljön fel a felette található információs tevékenységek közé, illetve a 6. oldalon a községi rendezvények szervezése, lebonyolítása közé a hagyományőrzés címszó alá a december 4-i Szent Borbála a Bányászok védőszentje napján a helyi bányászokról megemlékezés, együttműködés az önkormányzattal. December harmadik hetének péntekén a Mindenki Karácsonya együttműködés a Fejér György Szociális Közalapítvánnyal, vendéglátás, műsorszervezés. Aki, így a módosításokkal el tudja fogadni az Öregiskola munkatervét, az kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 8 igen, ellenszavazat nélkül és 1 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

189/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Öregiskola Közösségi Ház és Könyvtár 2014. évi munkaterve

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete elfogadja az Öregiskola Közösségi Ház és Könyvtár 2014. évi munkatervét az előterjesztés melléklete szerinti tartalommal.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, intézményvezető

10. napirendi pont:

Kolmed Kft – dr. Koltay Angéla kérelme

Bencsik Mónika polgármester: Koltay Angéla doktornő részéről foglalkozás egészségügyi ellátás folytatására kérelem érkezett. Tájékozódtam a felnőtt háziorvosoktól, ez most az ÁNTSZ-hez kell, Solynóczky doktornő foglalkozás egészségügyi vizsgával nem rendelkezik, nem is kíván ilyen tevékenységet folytatni. Sorbán András doktor rendelkezik vele, és talán folytat is ilyen tevékenységet. Amennyiben ezt a döntést meghozzuk, akkor a doktornő holnap be tudja adni az ÁNTSZ-hez a kérelmét. Itt viszont felmerül az a kérdés, hogy ezt a képviselő-testület mennyire tartja magánrendelésnek, én azt gondoltam és jegyző úrral erről beszéltünk, hogy a januári hónapban a két érintett orvost behívjuk, mivel felmerülhet a bérleti díj kérdése. Ha viszont nem merül fel a bérleti díj kérdése, úgy, mivel az önkormányzat fizet üzemorvosi tevékenységre, minden intézménye vonatkozásában, a hivatal, óvoda, itt lehetne az orvosokkal egy olyan együttműködést kötni, ami alapján ezt elláthatnák. A napirendi pontot az ügyrendi bizottság tárgyalta, átadom a szót az elnök asszonynak.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: köszönöm a szót, dr. Koltay Angéla kérelmét, a háziorvosi, foglalkozás egészségügyi ellátásra vonatkozóan 4 igennel elfogadásra javasolta a képviselő-testületnek.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm, kérdés, módosító javaslat nem érkezett a képviselők részéről. Dr. Balogh László képviselőé a szó.

Dr. Balogh László képviselő: két kérdésem lett volna, de polgármester asszony megválaszolta, mivel kérdeztem volna a bérleti díjat, mivel minden szakorvos fizet az orvosi rendelőért. A másik, úgy látom nincs szakvizsgája a doktornőnek?

Bencsik Mónika polgármester: fenntartói döntés kell, hogy ezt az egész folyamatot egyáltalán elindítsa. A szakvizsgája folyamatban van, ezt az információt kaptuk. A bérleti díj kérdését ezért is nem hoztam elő, mivel ezt a tevékenységet most még nem tudja folytatni a doktornő. Hogy a szakvizsgája milyen állapotban van, azt nem tudom. A másik két orvossal tehát egyeztettem, Sorbán doktornak megvan a szakvizsgája, majd januárban leülünk és egyeztetünk a bérleti díj tekintetében, vagy ha az önkormányzat számára ezt a feladatot ellátják, akkor ez rendben lesz. Kérdés, felvetés van-e? Ha nincs, úgy a határozati javaslatot az előterjesztésnek megfelelően teszem fel szavazásra. Aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

190/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: dr. Koltay Angéla kérelme

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy engedélyezi dr. Koltay Angéla kérelmében szereplő foglalkozás egészségügyi szakrendelés végzését a Nagykovácsi Száva u. 4 szám alatti orvosi rendelőben.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, jegyző

11. napirendi pont:

Kispatak Óvoda 2012-2013. nevelési év nevelési-oktatási munkájáról

Bencsik Mónika polgármester: az ügyrendi bizottság tárgyalta, elnök asszonyé a szó.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: köszönöm a szót, az ügyrendi bizottság hosszasan tárgyalta a nevelési évről szóló beszámolót, és azt a javaslatot szeretnénk tenni a képviselő-testületnek, hogy januárban újból tárgyaljuk és vegyük le ma napirendről.

Bencsik Mónika polgármester: ennek a határozatnak nincs semmiféle sem gazdasági, sem jogi következménye, nem kötelező elem. Már egyszer elnapoltuk, de méltatlannak tartom az egész eljárást, ami az óvoda vezetésével szemben folyik. Két tagintézmény vezető, aki egész évben szolgálatot látott el, pótolt egy olyan munkát, amit az addigi vezetőjük nem tett le a képviselő-testületnek. A nevelési év lezárult 2013. júniusában, vagy augusztusában, de júliusban még ő volt a vezető, tehát megtehette volna ezt. Két hónapra az általános helyettes, akit mi megbíztunk a vezetéssel megtette, én a másik két óvodapedagógussal szemben, akik a legjobb tudásukkal megpróbáltak beszámolni, velük szemben méltatlannak érzem. Ha a képviselő-testület úgy gondolja, akkor dönt. Egyébként már letettek egy beszámolót, de akkor egy úgynevezett plágium ügy volt belőle, azóta jegyző úr megnézte ezt és nem lehet plágiumként értelmezni ezt az ügyet. Egy intézményvezető a tevékenységéről szóló beszámolót leteszi, egyebekben nem változott semmi az önkormányzat, mint működtető részéről a pedagógiai programban, ami eltérő beszámolót igényelt volna. Nekem ez a személyes véleményem, de ha a testület megszavazza az újbóli elnapolást, akkor ez az intézménnyel szembeni véleménynyilvánítás. Kérdezem képviselőtársaimat, hogy egyetértenek-e, elnapolásra kerüljön-e ez a napirend? A napirendi pontot 5 igen, 3 nem 1 tartózkodással a képviselő-testület elnapolta. Képviselő úrnak megadom a szót.

Várkonyi Zsolt képviselő: az én kisfiam három évesen a Mandula csoportot erősíti szeptember óta. Nagyon meg vagyunk elégedve az új óvodával. Ezen az alapon én úgy érzem, hogy a beszámolónak is rendben kell lennie.

Bencsik Mónika polgármester: én úgy gondolom, hogy a beszámoló rendben van, a szülők is meg vannak elégedve. A képviselő-testület részéről ez egy véleménynyilvánítás az intézményről.

Diószeghy Tünde: szeretnék még egy kiegészítést tenni. Én szándékosan nem emeltem ki egyik beszámolót sem. Három részből áll a beszámoló, én csak javaslatot tettem erre, segítő szándékkal tettük ezt a javaslatot az ügyrendi bizottság ülésén. Mondtuk is, hogy segítünk a kijavításban, hiszen nyilvánvaló volt, hogy három hónapig volt ott, nehéz volt a dolga, és nem szeretném külön minősíteni. Azt kértük csak, hogy még egyszer dolgozzák át és nem szeretném részletezni, hogy kinek a munkája volt, éppen az ő érdekükben. Csak azt kértük még egyszer átgondolásra javasoljuk.

Kósa Sándor képviselő: az ügyrendi bizottsági ülésen én is ott voltam. Szakmai szempontból nem fogadták el, észrevételeket tettek és adtak jó tanácsokat a képviselőtársaim. Elmagyarázták, hogy miként kell felépíteni egy ilyen beszámolót.

12. napirendi pont:

Döntés alpolgármester megválasztásáról, tiszteletdíjáról és költségtérítéséről

Bencsik Mónika polgármester: ez napirendi téma 2013. július 16 óta, amikor az akkori alpolgármester határkörét és feladatköreit visszavontam, alpolgármester nélkül pedig elég nehézkes egy önkormányzat működése, hiszen bármikor történhet a polgármesterrel valami és akkor, nincs, aki helyettesítse. Erre vonatkozóan minden képviselőtársam tisztában van, hogy ennek mekkora jelentősége van, hiszen intézmény vezetőkről van szó. Kérdezem Diószeghy Tünde képviselő asszonyt, mint az Öregiskola intézményvezetőjét, hogy van-e helyettese?

Diószeghy Tünde képviselő: van.

Bencsik Mónika polgármester:Dér Zsuzsanna, aki általános iskolai igazgatónak van-e helyettese?

Dér Zsuzsanna képviselő: igen, van.

Bencsik Mónika polgármester: Dr. Balogh Lászlóval az elmúlt napokban e-mailezést folytattam, és még ő is azt írja le, hogy azért nem tudja, hogy elutazik-e vagy sem, hiszen gondoskodnia kell helyettesről. Az teljesen egyértelmű, hogy a polgármester ellen eljárást kezdeményezett a képviselő-testület, ez a képviselő-testület az óta új taggal bővült, Várkonyi Zsolt személyében. Én Bárdos Iván képviselő úrra tettem javaslatot alpolgármesteri tisztség betöltésére, ez a polgármester egyedüli hatásköre, és mert helyettest választok ezért jelölök, önök döntik el, hogy lehet-e helyettesem vagy sem. Én olyan ember kívánok megjelölni, aki a bizalmamat élvezi, mindezen túlmenően képes arra, hogy dolgozzon velem, amit képviselő út megtesz úgy is, hogy nincs alpolgármesteri titulusa. Azok a képviselők, akik egyébként megvádoltak sorozatos törvénysértéssel nem gondolhatják, hogy bármelyiküket is jelölni fogom egy nagyon fontos pozícióba. Várkonyi Zsolt igen új a képviselő-testületben, ezért ő nem is jött gondolatba. Erről a napirendről titkos szavazással kell döntenünk. Kérem szépen a segítséget.

Dr. Balogh László képviselő: szóba került és a jegyző úrral el is leveleztem, megkérdeztem nem ellenkezik-e az SZMSZ 42. § 5. pontjával, hogy harmadszorra tűzi napirendre ezt az ügyet? Ennek alapján csak egy alkalommal lehet egy szerint döntöttünk, de a jegyző úr a jogász én nem vagyok felelős a törvényes működésünkért. Tiszteletben tartom az állásfoglalását.

Bencsik Mónika polgármester: igen és nem sokára a kormányhivatal állásfoglalása is meg fog érkezni. Alpolgármesternek kell lennie, hiszen, ha a polgármesterrel bármi történik, akkor, nincs, aki helyettesítse őt. Kósa Sándor viccesen megjegyezte, hogy nincs törvényben, hogy kinek kell lennie, de mégis az alpolgármestert a polgármester jelöli meg.

Kósa Sándor képviselő: én nem arra céloztam, a törvény nem írja, hogy kinek kell lennie, hanem a törvény nem tér ki arra, hogy a képviselő-testület köteles elfogadni a jelölt személyét, és nem is tér ki.

Bencsik Mónika polgármester: a falu lakói tudják, hogy itt ülnek 6-an azok közül, akik sorozatos törvénysértéssel vádoltak meg, ugye ők nem gondolják, hogy őket jelölöm. Ezért két ember maradt, képviselő úr a mai ülésen debütált, és képviselőtársunk, aki már előző ciklusban is volt képviselő azt gondolom, hozzáállása és tudása alapján őt tartom alkalmasnak a pozícióra.

Dr. Balogh László képviselő: ügyrendi észrevétel. A korábbi képviselő-testületi szavazásoknál a személyi érintettek ki lettek zárva. Az SZMSZ 43. § alapján kizárható az, aki személyi érintettség miatt érintett, és az érintett képviselő vagy bármely képviselő javaslatára a kizárásról a képviselő-testület dönthet.

Papp István jegyző: szó szerint, így van, ahogy képviselő úr felolvasta.

Bencsik Mónika polgármester: a Köztársasági Elnök a parlamentben szavaz magára, én az önkormányzati választások esetén bemegyek a fülkébe és szavazok Bencsik Mónikára. Én azt gondolom nincs ilyen és azt gondolom, Bárdos Iván is szavaz magára. Szerintem ez egy olyan felvetés, ami kicsit kétséges, de ha önnek ez a kívánsága, akkor felteszem szavazásra. Várkonyi képviselő úr.

Várkonyi Zsolt képviselő: a múlt ülés alatt én elmondtam a székfoglalómat, amire képviselőtársaim nem voltak kíváncsiak. Ekkor elmondtam, én nem szeretnék állást foglalni ebben a vitában és a jövőben sem szeretnék. De úgy értem, hogy az alpolgármester megválasztása túlmutat ezen a vitán. De facto van a peres ügy a képviselő-testület és a polgármester között, ez egy tény. Viszont jelen pillanatban meg kell oldani egy olyan kérdést, amire az önkormányzat működésével, fenntarthatóságával kapcsolatos. Nem vitatom a képviselő-testületnek azt a jogát, hogy ne értsen egyet a polgármester asszonnyal, alkalmasint konfliktust is felvállalva ezzel, amint ez megtörtént. Viszont a képviselő-testületnek volt lehetősége ezt a konfliktust megoldani október 31-én, ahol úgy döntött, hogy nem oszlatja fel önmagát, hanem együtt él az adott helyzettel. Ez egy felelősségteljes döntés volt, a falu érdekében, a falu javára hozta meg döntését. Ez ellen összesen ketten szavaztak az egyik a volt alpolgármester, aki már nincs közöttünk, a másik Kósa Sándor képviselőtársam, aki felvállalta ezt a döntését, mivel politikailag fel kellett vállalnia, hiszen ő is polgármesterként indult. A többieknek nincs ilyen politikai ambíciója, azoknak a motivációját nem értem, hogy egy ilyen konfliktus helyzetet fenn akarnak tartani. Ha egyszer felvállalták, hogy nem teremtenek tabula rasat és nem oszlatják fel önmagukat, akkor logikailag és politikailag, véleményem szerint, nekik abban a megoldásban közre kell működniük, hogy a testületnek a törvényes működése helyre álljon. Ennek a fényében, hogy itt közöttünk olyan képviselők ülnek, akik önkormányzati intézményeknek a vezetői, nem egészen értem, hogy milyen személyes vagy egyéb érdekek fűződnek ahhoz, hogy ez az ex lex állapot fennmaradjon. Tudom, nem kötelesek elmondani a döntésük okát, de ha valaki ebben segítene nekem, hogy milyen személyes vagy politikai érdekek alapján akadályozzák ezt a döntést, akkor ezt megköszönném.

Bencsik Mónika polgármester: valaki szeretne ehhez hozzászólni? Ha nem akkor én annyit tennék hozzá, hogy teljesen jogos, amit a képviselő úr elmondott. Intézményvezetők ülnek itt, a helyettesükkel együtt itt a testületben, akiknek teljesen evidens, hogy ők jelölik ki és választanak helyettesnek, akit ők szeretnének. Én azt gondolom, hogy esküt tettek a képviselők a falura, arra, hogy a működést biztosítják a továbbiakban, mint ahogy október 31-én el is hangzott, ők a problémamentes működés érdekében fognak tevékenykedni. Ráutaló magatartás mást mutat, de ez nem probléma, nekem nem probléma, ez a falunak lesz egyedül probléma, amikor helyzet adódik belőle. Ez nem az én személyes problémám, eddig sem vitte az alpolgármester a munkám segítését, innentől kezdve a helyettesítés lesz a gond, olyan esetben, hogyha esetlegesen hosszasan távol maradok, nem leszek itt, hogy előterjesszem és a testület nem terjesztheti elő, így az önkormányzat nevében nem lesz, aki eljárjon. Felsoroltunk egy csomó jogszabályt az előző testületi ülésen, költségvetést csak polgármester terjeszthet elő, polgárvédelmi, katasztrófavédelmi ügyekben egyszemélyi felelős, de van egy csomó ágazati törvény, szociális törvény, amit csak polgármester vagy az ő helyettese, ezt törvény mondja ki, önök ismerik ezt a jogszabályi környezetet, önök ezt elvállalták, hogy ilyen esetek bekövetkezik akkor majd, hogyan számolnak el a falujuknak.

Kósa Sándor képviselő: nagyon röviden, először is kívánok nagyon jó egészséget a polgármester asszonynak, hogy ne hiányozzon közülünk és ne kelljen hiányolni döntés hozatali kényszer esetén. A lényeg az, hogy én most politikailag hogy szavazok az én dolgom, de hogy a képviselők hogy szavaznak az ő saját döntésük. Valószínűsíthető, hogy ez annak köszönhető, hogy az elmúlt időszak alatt, amióta együtt dolgozik ez a testület, kialakult mindenkinek mindenkiről egy bizonyos kép, és lehetséges, hogy emiatt, a kép miatt nem tudnak egyetérteni Bárdos képviselő úr személyével. Ezt nem lehet befolyásolni kívülről, szerintem ez mindenkinek szíve joga miként dönt, illetve ha nem ért egyet. Én azt gondolom az akadályoztatással kapcsolatban, hogy nekünk egy kicsit fordítva történik ez a történet, nem mi akadályozzuk az alpolgármester megválasztását, hanem úgy tűnik, hogy a polgármester asszony akar keresztül vinni valamit nagyon nagy erőkkel. Hozzáteszem, megértem, ez egy bizalmi dolog, de biztos lenne kompromisszumos megoldás erre a kérdésre. Mi azt gondoljuk, maximálisan együttműködünk ebben a kérdésben a polgármester asszonnyal, szavazunk, nem gátoljuk az alpolgármester személyének a megválasztását, de a képviselő-testület nagy többsége nem ért egyet ezzel a személlyel. Kompromisszumos megoldást kell találni.

Bencsik Mónika polgármester: nem gondolnám, hogy ön adjon nekem tanácsot, nem utalnék vissza, mindjárt egyebekben rátérünk egyéb témára, tehát én azt gondolom, ettől tartózkodjon. Önök demonstrálnak, én felolvasnám az előterjesztésemet, hogy a kábeltévé nézői is tudják miről van szó, amit Kósa Sándor képviselő úr lehet, hogy elfelejtett. Tényállás, az eredményes helyi önkormányzásnak az egyik lényeges feltétele az egységes önkormányzati vezetés, amit a törvény a feladat- és hatáskör jó elrendezésével segít elő, ennek lényege a polgármester egyértelmű, meghatározó szerepe. Az önkormányzati vezetés egységét a törvény azzal is szolgálja, hogy döntő a polgármester szerepe, a helyettese, helyetteseinek kiválasztásában. Az alpolgármester egyértelműen a polgármester helyettese, több alpolgármester esetén a polgármester bízza meg általános helyettesét. Az alpolgármester, alpolgármesterek megválasztására kizárólag a polgármester tehet javaslatot. Tehát nem erő demonstrációról van szó, hanem törvényi jogaimat szeretném gyakorolni és gyakorlom is, mindaddig, ameddig a képviselő-testület meg nem hozza a számomra elfogadható döntést, hiszen az én helyettesemről van szó. Ügyrendi kérdésként felmerült Balogh képviselő úr részéről, aki úgy gondolja, hogy itt esetleg szavazatbeli számszaki problémák adódhatnak és ne szavazhasson Bárdos képviselő úr, így szavazásra teszem fel és aki úgy dönt, hogy zárjuk ki. Igen Várkonyi képviselő úr.

Várkonyi Zsolt képviselő: szeretném Kósa képviselő úr javaslatát meghallgatni. És ha elmondaná esetleg, hogy Bárdos képviselő úr milyen szempontból nem alkalmas az alpolgármesteri tisztségre.

Bencsik Mónika polgármester: úgy gondolom, mivel Várkonyi képviselő úr még új itt a testületben annyit megérdemel, hogy választ kapjon.

Kósa Sándor képviselő: nem kívánok reagálni, inkább zárjuk ki Bárdos képviselő urat a szavazásból, nagyon őszintén mondom, ha kíváncsi a képviselő úr, hogy miért nem tartják a képviselők alkalmasnak Bárdos képviselő urat, akkor mindenki készségesen áll rendelkezésre.

Bencsik Mónika polgármester: a kompromisszumos javaslat azért félrevezető, mert elmondtam, hogy mik az én szempontjaim. Csak olyan képviselőt jelölök meg alpolgármesternek, akiben bízom, tehát nincs kompromisszumos megállapodás, mert 6 taggal perben állok. Nem is választanék mást, akkor, sem ha nem lenne per, mert Bárdos képviselőt tartom a legalkalmasabbnak ebből a képviselő-testületből. Tehát döntsünk arról, dr. Balogh László képviselő úr indítványára, hogy Bárdos képviselő urat kizárjuk-e a szavazásból, aki ezzel egyetért, kérem, kézfeltartással jelezze.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 5 igen, 2 ellenszavazattal és 2 tartózkodással az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

191/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Bárdos Iván képviselőt az alpolgármester választással kapcsolatos határozati javaslat szavazatából érintettség miatt kizárja.

Bencsik Mónika polgármester: a titkos szavazáshoz a szavazólapok kiosztásra kerültek, felkérem az ügyrendi bizottságot, hogy a szavazat számlálást folytassa le.

Rövid szünet a titkos szavazás és szavazatszámlálás idejére: 17.42-kor elrendelve.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: a szavazatszámlálás eredményét szeretném közölni. Érvényes szavazatok száma 8, érvénytelen szavazatok száma 0, a jelöltre leadott szavazatok száma 3, jelölt ellen leadott szavazatok száma 5.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm. Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatnak nincs alpolgármestere.

13. napirendi pont:

Tájékoztató a 2013. évi pályázatokról

Bencsik Mónika polgármester: a tájékoztatást megkapták tisztelt képviselőtársaim, alapvetően döntést nem igénye. A napirendet az ügyrendi bizottság tárgyalta, átadom a szót az elnök asszonynak.

Diószeghy Tünde bizottsági elnök: elfogadásra javasoljuk a tájékoztatást.

Bencsik Mónika polgármester: nagyon fontos elmondani, sikeres évet zárt az önkormányzat a pályázatok ügyében. Mi is mondhatjuk a kormánnyal együtt, hogy jobban teljesítünk évről évre. Iskolai focipályát építettünk az általános iskola udvarán, ez BM-n keresztüli, központi költségvetési támogatással valósult meg. Az általános iskolában biomassza-kazán épült, és napelem került felszerelésre ez KMOP-s pályázat kapcsán sikerült. Szennyvízelvezetéssel kapcsolatosan a pályázatunk sikeresen lezárult, és amiről már tájékoztatást adtam, hogy megnyertük a kivitelezésre a nettó 1,4 milliárd forintos uniós támogatást, amely sokban fogja befolyásolni az életminőségét az itt élőknek, illetőleg a karsztvizek szennyeződése elmarad, ha az egész falu csatornázva van. A vis major pályázat is végig ment ebben az évben, az elszámolás megtörtént. Inkubátorház projektünk folyamatban van, az ülés elején képviselő asszony kérdésére elmondtam, hogy január 30-ra várható az öreg épület felújításának befejezése és az új épület elkezdése a Templom köz felől, amelyre a közbeszerzési kiírás folyamatban van. Bölcsőde építésre vonatkozóan kell majd közbeszerzési eljárást indítani, amely szorosan összefügg a védőnői szolgálat új épületével is, nagyon fontos a falu életében. Az óvodabővítése a Kaszáló utcában két csoport szobával megvalósult, Dózsa György utcai épület felújítása teljes egészében meg fog kezdődni. Rugalmas munkahelyek támogatása pályázatot nyert a hivatal, ennek a pályázatnak a megvalósítása is folyamatban van. Csatorna beruházást elmondtuk. Szervezetfejlesztés ÁROP pályázat alapján szintén folyamatban van. LED-es közvilágítás Nagykovácsiban, ugye ez a beadott pályázatunk, amiről már korábban tájékoztatást adtam, hogy erről még nem született döntés, ha jól értesültem, akkor ezek a pályázatok felfüggesztésre kerültek. Közigazgatási partnerségi kapcsolaterősítés ÁROP pályázatról szintén nem kaptunk még erre vonatkozóan meghozott döntést. Az általános iskola gyermek étkeztetési infrastruktúra fejlesztés kapcsán pedig a BM pályázatunk van még döntés alatt, ezt is a határozatok végrehajtásánál elmondtam. Ezzel az ügyrendi bizottság is egyetértett, a képviselőktől nem érkezett kérdés, észrevétel. Kérdezem képviselőtársaimat, hogy a tájékoztató anyagot elfogadják, úgy kérem, kézfeltartással jelezzék.

Megállapítom, hogy Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzat Képviselő-testülete 9 igen, ellenszavazat és tartózkodás nélkül az alábbi határozatot hozta:

NAGYKOVÁCSI NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZAT

KÉPVISELŐ-TESTÜLETÉNEK

192/2013. (XII. 12.) HATÁROZATA

Tárgy: Tájékoztató a 2013. évi pályázatokról

Nagykovácsi Nagyközség Önkormányzatának Képviselő-testülete úgy dönt, hogy a 2013. évi pályázatokról szóló tájékoztatót elfogadja.

Határidő: azonnal

Felelős: polgármester, jegyző

14. napirendi pont:

Egyebek: erkölcsi, etikai kérdésekben állásfoglalás

Bencsik Mónika polgármester: egyebek napirendi pontban, kérem, térjünk vissza a napirend előtti felszólalásomra. Itt nem is képviselő úrnak kell megnyilvánulnia, hanem tisztelt képviselőtagoknak arra vonatkozóan, hogyan értékelik azt, hogy első fokon, üzletszerűen, nagyértékre elkövetett sikkasztás ügyben a képviselő urat nem jogerősen elítélték. Ez egy olyan tény, amiről, mint közszereplőnek a falujával szemben van erkölcsi, etikai felelőssége, hogy erről számot adjon. Nem beszélve arról, amit kihangsúlyoztam az elején is, hogy a képviselő-testületi tagok tiszteletdíjban részesülnek. Ezzel kapcsolatosan is képviselő úrnak is kiutalásra kerül rendszeresen a tiszteletdíj. Szeretném, ha a képviselőtársaim állást foglalnának, arra vonatkozóan, hogy erkölcsi, etikai szempontból, hogyan értékelik ezt a helyzetet, amelyben együtt ülünk itt. Én a magam részéről teljesen elfogadhatatlannak tartom ezt, én azt gondolom, hogy a személyes konzekvenciát le kell vonni. Egyébként a hozzám érkező lakosok e-mailjaiban szó szerint ez a mondat volt, remélik, hogy a képviselő úr a személyes konzekvenciáját levonja ennek az esetnek. Semmiféle törvény nem kötelezi erre, nem jogerős az ítélete, de akkor is erről muszáj beszélni. Kérem tisztelt képviselőtársaimat, néhány szóban megnyilvánulnának, hiszen nagyon erőteljes jogi érzékkel rendelkeznek mindannyian, egy elég súlyos pert folytatnak. Talán pénzügyi bizottságon ez a téma felmerült és hivatali kollégák előtt képviselő testületi tag azt mondta, hogy ez bagatell, ezzel nem kell foglalkozni, ezért hoztam most ezt a témát ide. Én azt gondolom, hogy ez nem bagatell, szeretném megtudni képviselőtársaim véleményét, elsőként Reindl Gyula képviselő úrnak adom meg a szót.

Reindl Gyula képviselő: én ezt a stílust, amit ön az utolsó pár mondatával képviselt, ezt visszautasítom, ezt a gúnyos, kioktató hangú megnyilvánulást. Ez az egyik, a másik, én abszolút nem ismerem ennek a pernek az anyagát, ebben én véleményt nem tudok mondani, főleg úgy nem, hogy elsőfokú ítélet van, de nem jogerős. Amennyiben lesz egy jogerős ítélet, akkor azt hiszem, mindenkinek le kell vonni a konzekvenciát.

Diószeghy Tünde képviselő: én is úgy gondolom, hogy mivel nem ismerem a részleteket, a hátterét, így nem kívánok ítéletet hozni a saját részemről a képviselő úr iránt. Én megvárnám a jogerős ítéletet.

Bánóczi Margit képviselő: csatlakozom az előttem szóló képviselőtársaimhoz, de hozzá kell tennem, hogy mindenki ismeri az eléggé erős etikai érzékemet, amit mindenkivel és magammal szemben is szoktam alkalmazni. Egy kérdést szeretnék a tisztelt jegyző úrhoz feltenni. Ez jogos-e, egyáltalán ez a feltevés annak ellenére, hogy polgármester asszony azt kérte, hogy a hozzá írt e-mailokon, sms-eken keresztül nyilvánuljon meg mint képviselő erről a témáról. Ilyen hangnemben és ilyen stílusban feltehet-e kérdést és várhat-e választ a polgármester asszony. Ez az egyik, a másik pedig, hogy én is nem tudok hozzászólni, mert ez csak egyelőre nem jogerős. Mint ahogy az ön ügyével kapcsolatban sem szól senki semmit. Megvárjuk, hogy mi lesz a végeredmény. Ezzel az üggyel kapcsolatban is ez a véleményem.

Papp István jegyző: tisztelt képviselő asszony, úgy ítélem meg, hogy ez nem jogi kérdés, ez erkölcsi, politikai kérdés.

Bánóczi Margit képviselő: nem hiszem, hogy a kábeltévé előtt kell ezt megtárgyalni.

Bencsik Mónika polgármester: nyilvánosság van, éppen képviselő úr mondta, hogy a közszereplőknek többet kell bírni. Lehet, hogy nincsenek tisztában vele, de felolvasom, mert napirend előtt nem jól hangozott el. Kósa Sándor ellen sikkasztás büntette miatt indult büntető ügyben a Budapesti II. és III. kerületi Bíróság 2013. november 25-én hirdetett ítéletet közölte dr. Póta Péter a Fővárosi Törvényszék sajtószóvivője. A bíróság a vádlottat jelentős értékre, üzletszerűen elkövetett sikkasztás büntette, kétrendbeli nagyobb értékre, üzletszerűen elkövetett sikkasztás büntette miatt két év szabadságvesztésre és 750.000,- Ft pénzbüntetésre ítélte. Dér Zsuzsannáé a szó. A szabadságvesztés végrehajtását három év hat hónap időtartamra felfüggesztette, rendelkezés született arról is, hogy a vádlott a kiszabott pénzbüntetést nem fizetné meg akkor azt fogházbüntetésre kell átváltoztatni. Kósa Sándor ügyében a bíróság kötelezte továbbá a vádlottat, hogy az ítélet jogerőre emelkedésétől számított 15 napon belül fizessen meg a magánfeleknek összesen három millió forint polgári jogi igényt a bíróság a magánfélnek ezt az igényét meghaladó részét a törvény egyéb útjára bocsátotta. Az ítélet nem jogerős.

Dér Zsuzsanna képviselő: én nem vagyok bíró, én nem vagyok ítélkező, én úgy gondolom, hogy az érintett fél erkölcsi és jogi érzékére kell bízni. Nekünk képviselőtársaknak nincs olyan jogosítványunk, hogy ez esetben ítélkezzünk. Nem jogerős ítélet az még nem ítélet.

Bárdos Iván képviselő: egészen nyilvánvaló, hogy itt elválik a dolog jogi és erkölcsi része. Nyilván jogi értelemben Kósa képviselő úr képviselő maradhat, mindaddig, amíg jogerősen el nem ítélik. A dolog másik fele, az erkölcsi kérdés, amit mindannyian hasonló helyzetbe, ha kerülnénk, akkor magunk el tudnánk dönteni, hogy melyik legyen az a megoldás, ami ilyenkor méltányos.

Várkonyi Zsolt képviselő: mindannyian a közélet tisztasága ügyéért szállunk síkra. Különösen akkor, ha az országgyűlésről van szó, szerintem ezt mikro szinten is gyakorolni kell. Amióta képviselő lettem a Facebook-on követem a véleményeket, és a Nagykovácsi.net, ami nem a polgármester asszony barátja, ott is eléggé elítélő vélemények láttak napvilágot. Felvetették, hogy vajon a képviselő-testület hallgatni fog-e? És ezzel gyakorlatilag egy oldalra kerül Kósa képviselő úrral. Szerintem ebben az ügyben meg kell, hogy nyilvánuljunk, de én egy másik aspektusára szeretném felhívni a figyelmet. Kósa képviselő úrnak politikai ambíciói vannak Nagykovácsiban, őt egy racionális embernek ismertem meg, szerinte az ő ambíciói fenntarthatók-e a jövőre nézve? Nem kéne inkább az arcának a megőrzésével tisztességesen visszavonulni, mint hogy még a következő választásokig mentse a menthetőt. Ez egy racionális döntés szerintem, én úgy érzem, hogy az ő polgármesteri ambíciói ezzel jelentősen csökkentek a jövőre nézve, amik eddig is nem voltak nyerőek.

Dr. Balogh László képviselő: súlyos ez a vád, több, is mint vád, ez már egy elsőfokú ítélet, ami tovább derogálja Nagykovácsi önkormányzatának, egyébként is megtépázott renoméját. De ez még csak egy elsőfokú ítélet, amíg valakit a bíróság jogerősen nem ítél el, addig kvázi ártatlannak kell tekinteni. Politikailag nem szerencsés, de a következményeit nem nekünk kell levonni. Nem tartom szerencsésnek, hogy ezt az ítéletet polgármester asszony, mint egy győzelmi zászlót lobogtatja.

Bencsik Mónika polgármester: ez nem győzelmi zászló lobogtatása, a lakosok felé ennyivel tartozom. Nem szemérmeskedtek akkor sem, amikor engem megvádoltak, mert ez még csak vád, vádhalmaz. Erről az ügyről pedig tájékoztatást kell adni, a lakosok is kérdeztek. Egy közszereplővel történt ilyen, akkor ez még nagyobb nyilvánosságot kap, amely nagyon szerencsés és fontos. Nagyon jó, hogy képviselőtársaim megnyilvánultak ebben az ügyben, mert ezt a falu lakosságának is ismernie kell. De én ennyivel be is zárom, képviselő úr elmondta, hogy ez a magánügye, tiszteletben kell tartani. Ez nem jogerős, de ítélet, utána hogy jogerőssé mikor válik, a magyar bíróság tempóját ismerve nem lehet tudni, hogy ebben a ciklusban lesz-e? Azt szerencsésnek tartom, hogy a képviselők megnyilvánultak egy ilyen üggyel kapcsolatosan, mert fontos, hogy a lakosság megismerje az önök erkölcsi és etikai hozzáállását.

Kósa Sándor képviselő: miután rólam van szó, az utolsó szó joga megillet. A helyzet a következő: azt, hogy a közszereplőnek mit kell elviselni azt a társadalomban eltöltött pozíciója dönti el. Egy átlagembernek az ítélete nem került volna napvilágra. Én országos ügyeket viszek ezért, a polgármester asszonnyal kapcsolatban a 13 pontban megfogalmazott vád azért nem került országos napilapokba, mert nincs olyan reflektorfényben, mint én. Etikáról és erkölcsről akkor beszéljünk, ha a foglalkozás körben elkövetett törvénysértés lekerül napirendről. Ez jelenleg még napirenden van, akkor beszélgessünk etikáról, ha a nagy magyar bíróság, mint nálam, esetlegesen nem éri meg a holnapot és indifferenssé válik ez a bírósági ügy. Annyit kell tudni az ítéletről, hogy az ügyész nem fellebbezett, a jogi folyamat szerint a másodfokú bíróság három döntést hozhat, az első az, hogy helyben hagyja, a második, hogy hatályon kívül helyezi, a harmadik pedig, hogy felment minden vád alól. Ha hatályon kívül helyezi, akkor visszahelyezi első fokra, akkor az, hosszú procedúra. Az, hogy az én politikai ambícióim Nagykovácsiban milyenek, azt ez az ítélet nem befolyásolja tekintettel arra, hogy nem háromszáz millióról, nem hárommilliárdról, hanem három millió forintról van szó, amit pedig a polgári perre utasítottak, az a kamatokról szól. Ez nem releváns az én politikai karrierem tekintetében.

Bencsik Mónika polgármester: köszönöm szépen az ülést bezárom.

 

 

Nyílt ülés bezárva 18 óra 07 perckor

 

K.m.f.

Bencsik Mónika                                                                             Papp István

polgármester                                                                                     jegyző