PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Budaörs Város Önkormányzata
Budaörs Város Önkormányzatának Képviselő-testülete
130/2020.(IX.30.) ÖKT számú határozata alapján
nyilvános pályázatot hirdet
a tulajdonában lévő Budaörs, 1036/12/A/102 helyrajzi számú,
természetben a Lévai u. 33. földszinten található ingatlan
18 m2 alapterületű, 3. számú helyiségének
egészségügyi célú bérbeadás útján történő hasznosítására
1. A pályázat tárgya:
Budaörs Város Önkormányzata bérbe kívánja adni egészségügyi célra a tulajdonát képező, Budaörs, 1036/12/A/102 helyrajzi számú, természetben a Lévai u. 33. földszinten található ingatlan 18 m² alapterületű 3. számú helyiségét.
2. Az ingatlan/helyiség bemutatása:
A 3. számú helyiség a Budaörs, 1036/12/A/102 helyrajzi számú, természetben a Budaörs, Lévai u. 33. szám alatti, 1980. körül épült panel lakóépület földszintjén található 101 m² területű, „üzlethelyiség” megnevezésű ingatlanban található.
Az ingatlanban 2006-ban orvosi rendelőt alakították ki az ÁNTSZ előírásainak megfelelően. Összesen három rendelő, szélfogó, váró és egyéb helyiségek (női-férfi-személyzeti WC, öltöző, teakonyha, takarítószer tároló, közlekedő, hulladéktároló) található benne. Az ingatlan jó műszaki állapotú, felújított, klímával felszerelt, tisztasági festésre 2015-ben került sor.
Jelenleg az ingatlan 1. számú (rendelő) és 2. számú (asszisztensi szoba) helyiségeiben két háziorvos felváltva, közösen rendel.
A helyiség 18 m2 alapterületű rendelő helyiség, melyhez hozzátartoznak a közös használatú kiszolgáló helyiségek is.
3. A helyiség megtekinthető:
A helyiség megtekintésére a pályázat benyújtásának határidejéig előre egyeztetett időpontban biztosítunk lehetőséget.
A helyiség megtekintése iránti igényt a BTG Nonprofit Kft. Ingatlankezelési Csoportjánál kell jelezni a 23/421 – 597 –es telefonszámon.
4. A bérleti idő:
A bérleti szerződés határozott, 5 éves időtartamra szól.
5. A bérleti díj:
A havi bérleti díj minimális mértéke:83.602,- Ft+ÁFA/hó
A havi bérleti díj összegére a pályázónak kell ajánlatot tenni.
A bérleti díj minden év január 1. napjától az előző évi, KSH által közzétett infláció rátájával emelkedik, az első emelésre 2021. január 1-jén kerül sor.
A bérleti díjon felül a bérlő köteles megfizetni a helyiség rezsi költségeit és a helyiség használatával kapcsolatos egyéb költségeket.
6. Folytatható tevékenység:
A Budaörs, 1036/12/A/102 helyrajzi számú, Lévai u. 33. földszinten található ingatlan 1. és 2. számú helyiségeiben működő háziorvosi rendelő célú hasznosításához igazodva, az ingatlan 3. számú helyiségében egészségügyi tevékenység folytatható.
A vonatkozó jogszabályokra tekintettel a Bérlő által pályázatában megjelölt tevékenységhez a szükséges engedélyeket, hozzájárulásokat a Bérlő saját költségén köteles beszerezni, az előírt hatósági eljárásokat köteles lefolytatni. Engedélyköteles tevékenységet csak végleges engedély birtokában lehet megkezdeni.
7. Karbantartás, állagmegóvás:
A Bérlő a szerződés fennállása alatt köteles a vonatkozó jogszabályoknak megfelelő állagmegóvásról és karbantartásról saját költségen gondoskodni.
A szerződés bármely okból történő megszűnése esetén a Bérlő nem tarthat igényt a karbantartási, állagmegóvási költségek megtérítésére, azonban az általa saját költségen felszerelt berendezési tárgyakat, az állag sérelme nélkül leszerelheti és elviheti, köteles azonban a helyiséget rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban visszaadni a Bérbeadó részére.
8. Közüzemi díjak:
A rezsi költségeket és a helyiség használatával kapcsolatos egyéb költségeket a vagyonkezelő számlázza tovább a Bérlő számára.
9. Szerződéses Óvadék (Kaució):
A kaució mértéke 3 havi bruttó bérleti díj összege, amelyet a szerződéskötés aláírásának időpontjáig kell megfizetni. A kaució visszajár a szerződés bármely okból történő megszűnése esetén, amennyiben a bérleti szerződésben foglaltak szerint annak felhasználására nem került sor.
10. Elővásárlási jog, bérleti jog:
A Bérbeadó nem biztosít elővásárlási jogot a Bérlő részére. A Bérlő a bérleti szerződésből fakadó jogait nem ruházhatja át, a helyiséget gazdasági társaságba nem viheti be. A helyiség a tulajdonos előzetes írásbeli hozzájárulásával adható albérletbe, vagy más jogcímen használatba.
11. Felmondási idő:
A felmondási idő rendes felmondás esetén 3 hónap mindkét fél számára.
A Ptk. vonatkozó rendelkezéseinek, illetve a szerződéses kötelezettségek súlyos megszegése esetén Bérbeadó azonnali hatályú, rendkívüli felmondással élhet. A Bérlőnek vállalnia kell, hogy felmondási idő végére kiüríti és elhagyja az ingatlant, illetve azt, hogy kiköltözési kötelezettségét a bérleti szerződés hatályba lépési feltételeként közokiratba foglalja.
12. A pályázati feltételek:
A pályázaton az vehet részt, aki
- természetes személy, vagy a nemzeti vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény (továbbiakban: Nvtv.) 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átlátható szervezet,
- a pályázati kiírás szerinti feltételeket vállalja,
- a pályázat benyújtási határidejéig 100.000,- Ft, azaz Egyszázezer forint összegű pályázati óvadékot befizet és az erről szóló bizonylatot bemutatja.
13. A pályázat nyertese:
A pályázati résztvevők közül az a nyertes, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű bérleti díjra tesz ajánlatot.
14. Az ajánlati kötöttség:
Az ajánlati kötöttséga pályázat benyújtásának határidejétől számított 45 nap.
15. A pályázati óvadék mértéke és befizetésének módja:
A pályázaton az vehet részt, aki a benyújtás határidejéig Budaörs Város Önkormányzat OTP Bank Nyrt-nél vezetett 11784009-15390053-06530000 számú letéti számlájára a 100.000,- Ft, azaz Egyszázezer forint összegű pályázati óvadékot befizeti. A közlemény rovatba a „Óvadék –Lévai u. 33.” szöveget kérjük feltüntetni.
Nem jár vissza az óvadék
- ha a nyertes pályázó az ajánlati kötöttség időtartamának lejárata előtt ajánlatát visszavonta,
- a szerződés megkötése neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült más okból meghiúsul.
A befizetett óvadék sikertelen pályázat, vagy a pályázat eredménytelenné nyilvánítása esetén az elbírálást követő 15 munkanapon belül a pályázó részére visszafizetésre kerül.
Az óvadék visszafizetése esetén a letét idejére kamat nem igényelhető.
A nyertes pályázó számára az óvadék a kaucióba beszámításra kerül.
16. A pályázat benyújtásának határideje: 2020. november 6. (péntek) 12.00 óra
17. A pályázatra vonatkozó formai előírások:
A pályázatot
- írásban,
- aláírva, nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult cégszerű aláírásával,
- a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (2040 Budaörs, Szabadság út 134.) személyesen (ügyfélfogadási időben),
- 1 példányban, zárt borítékban kell benyújtani a pályázat tárgyának feltüntetésével: „Pályázat: - Lévai u. 33.”
18. A pályázatnak legalább az alábbiakat kell tartalmaznia:
- a pályázó nevét, címét (székhelyét), egyéb azonosító adatait, telefon és e-mail elérhetőségét
- pályázó számlavezető pénzintézetének megnevezését, számlaszámát
- a pályázó által ajánlott bérleti díj összegét
- igazolás a pályázati óvadék befizetéséről
- a pályázó által folytatni kívánt tevékenység/ek megjelölése és bemutatása
- a megjelölt tevékenység/ek végzésére vonatkozó jogosultság igazolása
- szakmai bemutatkozás: a pályázó eddigi tevékenységének részletes ismertetése, referenciák
- pályázónyilatkozata arról, hogy:
- a pályázati kiírásban foglalt feltételeket megismerte, elfogadja és vállalja
- elfogadja a 45 napig tartó ajánlati kötöttséget
- a pályázatában szereplő személyes adatainak pályázattal összefüggő nyilvántartásához és kezeléséhez hozzájárul
- nem természetes személy pályázó esetében nyilatkozat, hogy a Nemzeti Vagyonról szóló 2011. évi CXCVI. törvény 3.§ értelmében átláthatónak minősülnek
- pályázónyilatkozata arról, hogy legkésőbb a bérleti szerződés aláírásáig csatolja az alábbi dokumentumokat/nyilatkozatokat:
- a kiíró Önkormányzattal szemben semminemű tartozása nem áll fenn
- a helyiséget megtekintette, annak jogi sorsát, állapotát megismerte, ajánlatát a helyiség megismerését követően tette meg, a helyiség birtokba adásán túl semmilyen követelést nem támaszt a Bérbeadó felé
- a helyiségre vonatkozó jogszabályokat – különös tekintettel Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Budaörs város egyes területeire vonatkozó helyi építési szabályzata 24/2014.(IX.29.) önkormányzati rendeletére és az Önkormányzat tulajdonában álló lakások és helyiségek bérletére vonatkozó egyes szabályokról szóló 23/2012.(VI.22.) önkormányzati rendeletre – megismerte,
- az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 1. pontja értelmében átláthatónak minősül - nem természetes személy pályázó esetében
- a pályázat beadási határidejének napjától számított 60 napnál nem régebbi hiteles cégkivonat, vagy a bíróság által nyilvántartásba vett személyek esetén bírósági, egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartásának kivonat-másolata, továbbá ha a cégkivonat szerint a cégügyben el nem bírált beadvány vagy módosítás van folyamatban, a cégbíróság által érkeztetett kérelem eredeti vagy hitelesített másolata, elektronikus eljárás esetén az erről szóló elektronikus igazolás (benyújtott, elektronikus aláírással ellátott kérelem és mellékletei, digitális tértivevény)
- nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult képviselő aláírási címpéldány másolatát
- 30 napnál nem régebbi önkormányzati igazolást helyi adók megfizetéséről és nemleges NAV-igazolást
19. A pályázatok bontása, hiánypótlás:
A pályázatok bontására a Budaörsi Polgármesteri Hivatalban kerül sor, 3 fős bizottság jelenlétében, a benyújtási határidőt követően. A bontáskor ismertetni kell a pályázók nevét, címét/székhelyét, valamint a megajánlott bérleti díjat.
A pályázatok bontását követően kerül megvizsgálásra a pályázat érvényessége.
Érvénytelen a pályázat, amennyiben:
- a megjelölt pályázati határidőt követően nyújtották be,
- a pályázó az óvadékot nem fizette be,
- a pályázat, vagy a pályázó nem felel meg a pályázati felhívásban, illetve a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
A pályázaton gazdálkodó szervezet vagy polgári jogi társaság képviselője, mint pályázó egyidejűleg magánszemély pályázóként nem vehet részt.
Amennyiben a benyújtott pályázat formai, vagy tartalmi szempontból hiányos, de a hiány pótolható, a Budaörsi Polgármesteri Hivatal a pályázatok benyújtási határidejétől számított 15 munkanapon belül 8 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel a pályázót, amelynek keretében az előírt hiányosságok pótolhatók.
A pályázó a hiányt határidőben pótolja, ha a hiánypótlási határidő utolsó napján a felszólításban meghatározott dokumentumok Budaörs Város Önkormányzatához beérkeznek.
A hiánypótlási határidő nem hosszabbítható meg, elmulasztása esetén nincs helye igazolásnak. A hiánypótlási határidő elmulasztása, illetve a nem teljes körű hiánypótlás a pályázat elbírálásából történő kizárást eredményez.
20. A pályázat elbírálása:
Elbírálásra csak az érvényes pályázatok kerülnek.
A beérkezett pályázatokat az Önkormányzat értékeli, az értékelés szempontja: a megajánlott bérleti díj összege.
A pályázati résztvevők közül az a nyertes, aki a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű bérleti díjra tesz ajánlatot.
A pályázatot Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete bírálja el a Településfejlesztési, Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság javaslata alapján, a beadási határidőt követő 90 napon belül.
A pályázók az eredményről a döntést követő 15 napon belül kapnak írásos tájékoztatást.
Az Önkormányzat a pályázat nyertesével köt bérleti szerződést. A nyertes pályázó esetleges visszalépése esetén az eljárásban utána soron következő pályázóval is megköthető a bérleti szerződés.
21. Eredménytelen a pályázati eljárás,amennyiben
- az ajánlati határidőben nem érkezett érvényes pályázat,
- a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati dokumentációban foglalt feltételeknek,
- a legjobb érvényes ajánlat elfogadása veszélyeztetné az önkormányzati vagyongazdálkodást, illetve annak elfogadása előnytelen lenne az Önkormányzat számára.
Fentieken túl az Önkormányzat fenntartja a jogot arra, hogy a pályázatot eredménytelennek nyilvánítsa, vagy a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő lejárta előtt külön indokolás nélkül visszavonja.
22. Egyéb információ:
A pályázattal kapcsolatban további információ a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Műszaki Ügyosztály Vagyongazdálkodási Irodáján kapható (2040 Budaörs, Szabadság út 134.,II. emelet 226. sz. iroda, tel.: +36 23/447-865).
A pályázat megjelenik Budaörs Város Önkormányzata honlapján (www.budaors.hu), a Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetve a Budaörs Városi Televízióban, valamint az ingatlan.com internetes portálján.
Budaörs, 2020. szeptember
Budaörs Város Önkormányzat