PÁLYÁZATI FELHÍVÁS
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete
103/2021. (XII.08.) számú határozata alapján
Budaörs Város Önkormányzata
nyilvános pályázatot hirdet
a Budaörs Város Önkormányzatának tulajdonában lévő
171/2 helyrajzi számú, természetben az Arany János utcában található ingatlan
gázcseretelep üzemeltetése céljából történő bérbeadására
1. A pályázat tárgya
Budaörs Város Önkormányzata (a továbbiakban: Önkormányzat) a nemzeti vagyonról szóló 2011.
évi CXCVI. törvény (a továbbiakban: Nvtv.) 11.§ (10) bekezdése szerint határozatlan időtartamra
bérbeadás útján hasznosítani kívánja a tulajdonát képező, Budaörs, 171/2 helyrajzi számú, a
földhivatali nyilvántartás szerint az Arany János utcában található, „kivett telephely és gazdasági
épület” megnevezésű, 1153 m² alapterületű ingatlant gázcseretelep üzemeltetése céljára.
2. A bérleményben folytatható tevékenység
Bérlő a bérlemény területén csak a jelen pályázati felhívásban leírt tevékenységet - gázcseretelep
üzemeltetését - folytathatja, a vonatkozó jogszabályok, szabványok és egyéb előírások
maradéktalan betartásával. A tevékenység ellátásához szükséges engedélyeket és hozzájárulásokat
a bérlő saját költségén köteles beszerezni.
Bérlő a gázcseretelepen háztartási, ipari, kereskedelmi, turista és motorikus gázpalackok cseréjét,
illetve kemping gázpalackok töltését köteles biztosítani.
Pályázó köteles legkésőbb a bérleti szerződés megkötését követő 60 napon belül a gázcseretelep
üzemeltetését megkezdeni.
Amennyiben bérlő a vállalt kötelezettségeit határidőn belül nem - vagy felszólítás ellenére nem
megfelelően - teljesíti, a bérleti jogviszony megszűnik és bérlő köteles a bérleményt 30 napon
belül kártalanítási igény nélkül visszaszolgáltatni.
Bérlő a bérleményt - a szerződés bármely okból történő megszűnésekor - köteles az átvételi
állapotnak megfelelő, rendeltetésszerű használatra alkalmas állapotban az Önkormányzat részére
visszaszolgáltatni.
Amennyiben Bérlő az ingatlanra vonatkozó kiürítési és birtokbaadási kötelezettségének a
meghatározott határidőig nem tesz eleget, az Önkormányzat jogosult az ingatlant birtokba venni.
Ebben az esetben az Önkormányzat jogosult az ingatlanban visszamaradt ingóságokat értékesíteni
– melynek ellenértékét az elszállítással és az őrzéssel kapcsolatban felmerült költségeinek
levonása után Bérlő részére 30 napon belül megfizeti –, vagy szociálisan rászorulók részére
elajándékozni, vagy Bérlő költségén hulladéklerakóban elhelyezni. Bérlő nem jogosult az
ingóságok ellenértékét követelni, amennyiben az ingóságok ajándékozásra kerülnek, vagy
hulladéklerakóba kerülnek elhelyezésre, tehát ezekben az esetekben az ingóságok értékéről,
illetőleg a megfizetésének követeléséről - jogcímtől függetlenül - Bérlő a bérleti szerződés
aláírásával kifejezetten lemond.
A Bérlő a bérleti szerződésből fakadó jogait nem ruházhatja át, a bérleményt csak az
Önkormányzat előzetes hozzájárulása esetén adhatja albérletbe. A bérlő a bérleményt nem adhatja
másnak használatba, gazdasági társaságba nem viheti be.
Bérlő értéknövelő beruházást kizárólag az Önkormányzat előzetes hozzájárulása esetén végezhet a
bérlemény területén. Cégtábla és üzletfelirat elhelyezéséhez a Budaörs Város Településképének
védelméről szóló 28/2017.(IX.21.) önkormányzati rendelet szerinti településképi bejelentési
eljárás lefolytatása szükséges.
Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testületének Budaörs város egyes területeire vonatkozó
helyi építési szabályzata 24/2014.(IX.29.) önkormányzati rendelete alapján a tárgyi, valamint a
vele szomszédos 171/1 helyrajzi számú ingatlan „nem beépíthető” besorolást kapott, melynek
oka, hogy a távlati tervek szerint ezen két ingatlan területén egy átkötő út valósulna meg a
Clementis László utca felé, az érintett ingatlanok felépítményeinek bontását követően.
3. A bérlet időtartama
A Kiíró a nyertes pályázóval határozatlan időtartamra köt bérleti szerződést.
4. A bérleti díj
A bérleti díjra a pályázónak kell ajánlatot adnia, amelynek legkisebb megajánlható mértéke
191.811,-Ft/hó+Áfa = bruttó 243.600,-Ft. Bérlő a bérleti díjat a szerződés hatályba lépésének
napjától köteles fizetni. A bérleti szerződés hatályba lépésének napja a jelenleg hatályban lévő
bérleti szerződés megszűnésének napja. A jelenlegi szerződést hónap végére mondhatja fel az
Önkormányzat, legkésőbb a hónap tizenötödik napjáig.
A bérleti díj minden évben emelkedik a tárgyévet megelőző évre vonatkozóan a KSH által
közzétett inflációs ráta mértékével. A bérleti díj megemelésére első alkalommal 2023. január 1-jén
kerül sor.
Felek megállapodnak abban, hogy a bérleti szerződés megkötését követően 5 évente a bérleti díj
aktuális mértékét felülvizsgálják, és azt indokolt esetben, az aktuális inflációs ráta mértékénél
magasabb mértékben megemelik.
5. Pályázati feltételek
A pályázaton az vehet részt, aki
- természetes személy, vagy az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 1. pontja szerint átlátható szervezet,
- a pályázati kiírás szerinti feltételeket, valamint az Nvtv 11. § (11) és (12) bekezdése
szerinti feltételeket vállalja,
- a pályázat benyújtási határidejéig 100.000- Ft, azaz százezer forint összegű pályázati
biztosítékot befizet és az erről szóló bizonylatot bemutatja.
6. A pályázat nyertese
A nyertes pályázó az, aki/amely a pályázati feltételeknek megfelel és a legmagasabb összegű
bérleti díj megfizetésére tesz ajánlatot.
7. Az ajánlati kötöttség
A pályázat nyertesét a pályázat elbírálásáról szóló közlés kézhezvételétől számított 60 napig
ajánlati kötöttség terheli. A nyertes pályázó ezen határidőn belül köteles a bérleti szerződést
megkötni.
8. A pályázati biztosíték mértéke és befizetésének módja:
A pályázaton az vehet részt, aki a benyújtás határidejéig Budaörs Város Önkormányzat OTP Bank
Nyrt-nél vezetett 11784009-15390053-06530000 számú letéti számlájára 100.000,- Ft, azaz
százezer forint összegű pályázati biztosítékot befizeti. A közlemény rovatba a „Pályázati
biztosíték gázcseretelep üzemeltetése” szöveget kérjük feltüntetni.
Nem jár vissza a pályázati biztosíték
- ha a nyertes pályázó az ajánlati kötöttség időtartamának lejárata előtt ajánlatát
visszavonta,
- a szerződés megkötése neki felróható, vagy az ő érdekkörében felmerült más okból
meghiúsul.
A befizetett pályázati biztosíték sikertelen pályázat, vagy a pályázat eredménytelenné
nyilvánítása esetén 15 munkanapon belül a letevő részére visszafizetésre kerül. A letét
idejére kamat nem igényelhető.
A szerződéses biztosíték /kaució/ mértéke 3 havi bruttó bérleti díj összege, amelyet legkésőbb a
szerződés aláírása napjáig kell megfizetni. A szerződéses biztosíték visszajár a szerződés bármely
okból történő megszűnése esetén, amennyiben a bérleti szerződésben foglaltak szerint annak
felhasználására az Önkormányzat részéről nem került sor. A nyertes pályázó számára a pályázati
biztosíték a szerződéses biztosíték összegébe beszámításra kerül.
9. A pályázat benyújtásának határideje: 2022. február 11. 12.00 óra
10. A pályázatra vonatkozó formai előírások:
A pályázatot
- írásban,
- aláírva, nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult cégszerű
aláírásával,
- a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Ügyfélszolgálatán (2040 Budaörs, Szabadság út
134.) személyesen (ügyfélfogadási időben),
- 1 példányban, zárt borítékban kell benyújtani a pályázat tárgyának feltüntetésével:
„Pályázat: Gázcseretelep üzemeltetésére”.
11. A pályázatnak a következőket kell tartalmaznia:
- a pályázó nevét, címét (székhelyét), egyéb azonosító adatait, telefon és e-mail
elérhetőségét,
- pályázó számlavezető pénzintézetének megnevezését, számlaszámát
- a pályázó által megfizetni ajánlott bérleti díj összegét,
- igazolás a pályázati biztosíték befizetéséről,
- pályázó nyilatkozata arról, hogy:
o a pályázati kiírásban foglalt feltételeket megismerte, elfogadja és vállalja,
o a pályázatában szereplő személyes adatainak pályázattal összefüggő
nyilvántartásához és kezeléséhez hozzájárul
o a gázcseretelepen háztartási, ipari, kereskedelmi, turista és motorikus gázpalackok
cseréjét, illetve kemping gázpalackok töltését biztosítja
- pályázó nyilatkozata arról, hogy legkésőbb a szerződés aláírásáig csatolja az alábbi
dokumentumokat/nyilatkozatokat
o a kiíró Önkormányzattal szemben semminemű tartozása nem áll fenn,
o a bérleményt megtekintette, annak jogi sorsát, állapotát megismerte, ajánlatát a
bérlemény megtekintését követően tette meg.
o az ingatlanra vonatkozó jogszabályokat – különös tekintettel Budaörs Város
Önkormányzat Képviselő-testületének Budaörs város egyes területeire vonatkozó
helyi építési szabályzata 24/2014.(IX.29.) önkormányzati rendeletére, valamint a
Budaörs Város Településképének védelméről szóló 28/2017.(IX.21.)
önkormányzati rendeletére – megismerte,
o az Nvtv. 3. § (1) bekezdés 1. pontja értelmében átláthatónak minősül
o a pályázat beadási határidejének napjától számított 60 napnál nem régebbi hiteles
cégkivonat, vagy a bíróság által nyilvántartásba vett személyek esetén bírósági,
egyéni vállalkozó esetén egyéni vállalkozók nyilvántartásának kivonat-másolata,
továbbá ha a cégkivonat szerint a cégügyben el nem bírált beadvány vagy
módosítás van folyamatban, a cégbíróság által érkeztetett kérelem eredeti vagy
hitelesített másolata, elektronikus eljárás esetén az erről szóló elektronikus
igazolás (benyújtott, elektronikus aláírással ellátott kérelem és mellékletei,
digitális tértivevény)
o nem természetes személy pályázó esetében az aláírásra jogosult képviselő aláírási
címpéldány másolatát,
o 30 napnál nem régebbi önkormányzati igazolást helyi adók megfizetéséről és
nemleges NAV-igazolást.
12. A pályázatok bontása, hiánypótlás
A pályázatok bontására a Budaörsi Polgármesteri Hivatalban kerül sor, 3 fős bizottság
jelenlétében, a benyújtási határidőt követően. A bontáskor ismertetni kell a pályázók nevét,
címét/székhelyét, valamint a megajánlott bérleti díjat.
A pályázatok bontását követően kerül megvizsgálásra a pályázat érvényessége.
Érvénytelen a pályázat, amennyiben:
- a megjelölt pályázati határidőt követően nyújtották be,
- a pályázó a pályázati biztosítékot nem fizette be,
- a pályázat, vagy a pályázó nem felel meg a jogszabályokban meghatározott feltételeknek.
Amennyiben a benyújtott pályázat formai, vagy tartalmi szempontból hiányos, de a hiány
pótolható, a Budaörsi Polgármesteri Hivatal a pályázatok benyújtási határidejétől számított 15 munkanapon belül 8 napos határidő kitűzésével hiánypótlásra hívja fel a pályázót, amelynek
keretében az előírt hiányosságok pótolhatók.
A pályázó a hiányt határidőben pótolja, ha a hiánypótlási határidő utolsó napján a felszólításban
meghatározott dokumentumok Budaörs Város Önkormányzatához beérkeznek.
A hiánypótlási határidő nem hosszabbítható meg, elmulasztása esetén nincs helye igazolásnak. A
hiánypótlási határidő elmulasztása, illetve a nem teljes körű hiánypótlás a pályázat elbírálásából
történő kizárást eredményez.
A pályázaton gazdálkodó szervezet vagy polgári jogi társaság képviselője, mint pályázó
egyidejűleg magánszemély pályázóként nem vehet részt.
13. A pályázat elbírálása
Elbírálásra csak az érvényes pályázatok kerülnek.
A pályázatot Budaörs Város Önkormányzat Képviselő-testülete bírálja el a Településfejlesztési,
Környezetvédelmi és Vagyongazdálkodási Bizottság javaslata alapján, a beadási határidőt követő
60 napon belül.
A pályázók az eredményről a döntést követő 15 napon belül kapnak írásos tájékoztatást.
14. Eredménytelen a pályázati eljárás, amennyiben
- az ajánlati határidőben nem érkezett érvényes pályázat,
- a benyújtott pályázatok egyike sem felelt meg a pályázati dokumentációban foglalt
feltételeknek,
- a legjobb érvényes ajánlat elfogadása veszélyeztetné az önkormányzati vagyongazdálkodást,
illetve annak elfogadása előnytelen lenne az önkormányzat számára.
Fentieken túl az Önkormányzat fenntartja a jogot arra, hogy a pályázatot
eredménytelennek nyilvánítsa, vagy a pályázati felhívást az ajánlattételi határidő lejárta
előtt külön indokolás nélkül visszavonja.
15. Egyéb információk:
A pályázattal kapcsolatban további információ a Budaörsi Polgármesteri Hivatal Műszaki
Ügyosztály, Vagyongazdálkodási Irodáján kapható (2040 Budaörs, Szabadság út 134.,II. emelet
226. sz. iroda, tel.: +36 23/447-863).
A pályázat megjelenik Budaörs Város Önkormányzata honlapján (www.budaors.hu), a
Polgármesteri Hivatal hirdetőtábláján, illetve a TV2040 városi televízióban, az ingatlan.com
internetes portálján.
Budaörs, 2021. december 8.
Budaörs Város Önkormányzata