II/5. Közszolgáltatások, igénybevételük rendje

A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények

 

Az alábbiakban felsorolt hatósági szolgáltatások díjtalanul igénybevehetők (a telefonos ügyfélszolgálat - nem a hatóság részére fizetendő - hívásdíjáról az alábbiakban tájékozódhat).


Hétvégi telefonos ügyfélszolgálat

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hétvégén is lehetőséget biztosítarra, hogy a fogyasztók esetleges problémáikra szakemberek segítségével találjanak megoldás fogyasztóvédelmi kérdések felmerülése esetén. A hatóság központi segélyvonalat biztosít, amely fogadja a megkereséseket és tanácsot ad a megoldásra váró probléma kezelésére. Erről bővebben itt olvashat >>> http://www.nfh.hu/node/4427


Laboratóriumi Nyílt Napok
 

A fogyasztóvédelem kiemelt céljai közé tartozik a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása. E cél elérése érdekében több területen folyik a vásárlók ismereteinek bővítése, szemléletének formálása. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a tudatos fogyasztóvá nevelést már iskolás kortól támogatja, melynek hatékony eszköze az évek óta sikeresen szervezett „Nyílt laboratóriumi napok” rendezvény. Itt a fogyasztók megismerhetik munkánkat, kitűzött céljainkat, tájékoztatást kapnak laboratóriumaink tevékenységéről. A látogatók által átadott mintákon végzett néhány egyszerűen kivitelezhető gyorsvizsgálat megtekintésével pedig bepillantást nyerhettek a tényleges vizsgálati munkába is.  >>>  http://www.nfh.hu/node/4534


Hivatalos fórumportál 

A hatóság 20 éves évfordulójának alkalmából a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új portált indított; a fogyasztók, a vállalkozások és a hatóság közötti kapcsolattartás kötetlenebb formájaként jelentkező fórumoldalt.  >>>  www.nfhforum.hu


Pozitív lista
 

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2011. márciusától bevezette a vállalkozások pozitív listáját. Az NFH honlapján megtalálható azoknak a vállalkozásoknak a névsora, amelyeknél három országos vizsgálati program során sem talált semmilyen rendellenességet a hatóság, a megelőző egy évben pedig nem alkalmaztak velük szemben szankciót, illetve nem volt megalapozott panasz ellenük.  >>>  http://www.nfh.hu/node/4540

 

Fogyasztóbarát Vállalkozás Tanúsítvány

Magyarország IV. középtávú fogyasztóvédelmi politikájának megvalósítására irányuló, 2014-ig szóló feladatterv végrehajtásához szükséges kormányzati intézkedésekről szóló 1011/2012. (I. 23.) Korm. határozat követelményként fogalmazta meg, hogy a hatósági jogalkalmazás tekintetében a jogkövető magatartást preventív és alternatív eszközökkel is elő kell mozdítani, ezért elrendelte a vállalkozásokra vonatkozó fogyasztóbarát embléma feltételrendszerének kidolgozását és bevezetését. A feladat megvalósítása érdekében alakította ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fogyasztóbarát” Tanúsítási Rendszert, amelynek elnyerésére 2012. márciusában írta ki a pályázatot.  >>>  http://www.nfh.hu/node/4539

 

NFH a Facebook-on 

A fogyasztóvédelmi hatóság annak érdekében, hogy a fogyasztók és a vállalkozások számára kötöttségektől mentesebb elérhetőséget biztosítson, a Facebook-on is rendelkezésre áll, ahol elsősorban a fiatalabb korosztály megszólítása érdekében érdekes cikkekkel, videókkal jelentkezik.  >>>  www.facebook.com/nfh.hu

 

NFH további portálok:

 

 

 

 

 

Share on Tumblr