A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények
Az alábbiakban felsorolt hatósági szolgáltatások díjtalanul igénybevehetők (a telefonos ügyfélszolgálat - nem a hatóság részére fizetendő - hívásdíjáról az alábbiakban tájékozódhat).
Hétvégi telefonos ügyfélszolgálat
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság hétvégén is lehetőséget biztosítarra, hogy a fogyasztók esetleges problémáikra szakemberek segítségével találjanak megoldás fogyasztóvédelmi kérdések felmerülése esetén. A hatóság központi segélyvonalat biztosít, amely fogadja a megkereséseket és tanácsot ad a megoldásra váró probléma kezelésére. Erről bővebben itt olvashat >>> http://www.nfh.hu/node/4427
A fogyasztóvédelem kiemelt céljai közé tartozik a tudatos fogyasztói magatartás kialakítása. E cél elérése érdekében több területen folyik a vásárlók ismereteinek bővítése, szemléletének formálása. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a tudatos fogyasztóvá nevelést már iskolás kortól támogatja, melynek hatékony eszköze az évek óta sikeresen szervezett „Nyílt laboratóriumi napok” rendezvény. Itt a fogyasztók megismerhetik munkánkat, kitűzött céljainkat, tájékoztatást kapnak laboratóriumaink tevékenységéről. A látogatók által átadott mintákon végzett néhány egyszerűen kivitelezhető gyorsvizsgálat megtekintésével pedig bepillantást nyerhettek a tényleges vizsgálati munkába is. >>> http://www.nfh.hu/node/4534
A hatóság 20 éves évfordulójának alkalmából a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság új portált indított; a fogyasztók, a vállalkozások és a hatóság közötti kapcsolattartás kötetlenebb formájaként jelentkező fórumoldalt. >>> www.nfhforum.hu
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2011. márciusától bevezette a vállalkozások pozitív listáját. Az NFH honlapján megtalálható azoknak a vállalkozásoknak a névsora, amelyeknél három országos vizsgálati program során sem talált semmilyen rendellenességet a hatóság, a megelőző egy évben pedig nem alkalmaztak velük szemben szankciót, illetve nem volt megalapozott panasz ellenük. >>> http://www.nfh.hu/node/4540
Fogyasztóbarát Vállalkozás Tanúsítvány
Magyarország IV. középtávú fogyasztóvédelmi politikájának megvalósítására irányuló, 2014-ig szóló feladatterv végrehajtásához szükséges kormányzati intézkedésekről szóló 1011/2012. (I. 23.) Korm. határozat követelményként fogalmazta meg, hogy a hatósági jogalkalmazás tekintetében a jogkövető magatartást preventív és alternatív eszközökkel is elő kell mozdítani, ezért elrendelte a vállalkozásokra vonatkozó fogyasztóbarát embléma feltételrendszerének kidolgozását és bevezetését. A feladat megvalósítása érdekében alakította ki a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság a „Fogyasztóbarát” Tanúsítási Rendszert, amelynek elnyerésére 2012. márciusában írta ki a pályázatot. >>> http://www.nfh.hu/node/4539
A fogyasztóvédelmi hatóság annak érdekében, hogy a fogyasztók és a vállalkozások számára kötöttségektől mentesebb elérhetőséget biztosítson, a Facebook-on is rendelkezésre áll, ahol elsősorban a fiatalabb korosztály megszólítása érdekében érdekes cikkekkel, videókkal jelentkezik. >>> www.facebook.com/nfh.hu
-
NFH Okoskosár >>> www.nfhokoskosar.hu
-
NFH Okosotthon >>> www.nfhokosotthon.hu
-
NFH mintawebáruház >>> mintawebaruhaz.nfh.hu
-
NFH fogyasztói portál >>> fogyasztoiportal.nfh.hu
-
NFH panaszstatisztikai portál >>> http://panaszstat.nfh.hu/
-
Egészségtudatos társhatósági portál >>> http://tudatos.info.hu/
-
NFH Twitter oldal >>> https://twitter.com/NFH_hu
-
Fogyasztóvédelmi blog >>> fogyasztovedelmi.blog.hu
-
Tumblr >>> https://www.tumblr.com/blog/nfh
-
Mobilalkalmazások:
-
Fogyasztóvédelem >>> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.iv.nfh&hl=hu
-
Pozitív Lista >>> https://play.google.com/store/apps/details?id=com.nfh.pozitivlista&hl=hu
-
NFH Okosvásárló >>> http://appshopper.com/education/nfh-okosvasarlo
-