Nemesgulács Község Önkormányzat Képviselő-testülete az Alaptörvény 32. cikk (2) bekezdésben meghatározott eredeti jogalkotói hatáskörében, az Alaptörvény 32. cikk (1) bekezdés f) pontjában meghatározott feladatkörében eljárva a következőket rendeli el:
1. A rendelet hatálya
1. § A rendelet hatálya kiterjed Nemesgulács Község Önkormányzatára (a továbbiakban: Önkormányzat).
2. A költségvetés bevételei és kiadásai
2. §.[1] (1) A képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi költségvetési kiadási és bevételi főösszegét 114.964.667 forintban állapítja meg az alábbiak szerint:
(2) Az Önkormányzat 2016. évi költségvetési bevételei kiemelt előirányzatonként:
a) Működési célú támogatások államháztartáson belül 60.819.863 Ft
b) Közhatalmi bevételek 32.350.000 Ft
c) Működési bevételek 7.197.000 Ft
d) Felhalmozási bevételek 4.725.000 Ft
e) Finanszírozási bevételek 9.872.804 Ft
(3) Az Önkormányzat 2016. évi költségvetési kiadásai kiemelt előirányzatonként:
a) Személyi juttatások 16.719.000 Ft
b) Munkaadókat terhelő járulékok 3.970.000 Ft
c) Dologi kiadások 29.654.000 Ft
d) Ellátottak pénzbeli juttatásai 2.330.000 Ft
e) Egyéb Működési célú kiadások 47.217.522 Ft
f) Beruházások 6.495.300 Ft
g) Felújítások 5.837.700 Ft
h) Finanszírozási kiadások 2.741.145 Ft”
(4) A (1) bekezdésben megállapított költségvetési bevételek és kiadások mérlegét az 1. sz. melléklet a költségvetési bevételeket funkciónként, jogcímenként, feladatonként az 2-4 sz. mellékletek, a költségvetési kiadások feladatonkénti megoszlását Önkormányzati szinten az 5-6 sz. mellékletek továbbá a felhalmozási kiadások feladatonkénti megbontását a 7. sz. melléklet alapján határozza meg a képviselő-testület.
3. A költségvetés részletezése
3. § (1) A Képviselő-testület az Önkormányzat 2016. évi költségvetését részletesen a következők szerint állapítja meg:
a) Az Önkormányzat adósságot keletkeztető ügyletekből és kezességvállalásokból fennálló kötelezettsége nincs.
b)[2] Az Önkormányzat a kiadások között 625.507 Ft általános tartalékot állapít meg.
4. A költségvetés végrehajtásának szabályai
4. § (1) A költségvetés végrehajtásáért a polgármester, a könyvvezetéssel kapcsolatos feladatok ellátásáért a jegyző a felelős.
(2) Az Önkormányzat gazdálkodásának biztonságáért a képviselő-testület, a gazdálkodás szabályszerűségéért a polgármester felelős.
(3) A költségvetési hiány csökkentése érdekében évközben folyamatosan figyelemmel kell kísérni a kiadások csökkentésének és a bevételek növelésének lehetőségeit.
(4) Kiegészítő támogatás igényléséről a működőképességet veszélyeztető helyzet esetében a polgármester gondoskodik, külön képviselő-testületi döntés alapján.
(5) A finanszírozási bevételekkel és kiadásokkal kapcsolatos hatásköröket a Képviselő-testület gyakorolja.
(6) A képviselő-testület 2016. évre az Önkormányzatnál foglalkoztatottak – közfoglalkoztatottak és munkatörvénykönyv szerint foglalkoztatottak nélkül – vonatkozásában az alábbiakat határozza meg
a) az Önkormányzatnál foglalkoztatott közalkalmazottak étkezési támogatásának havi kerete.8.000 Ft/hó/fő, melyet az Önkormányzat Erzsébet utalvány formájában biztosít,
b) a főállású választott tisztségviselő éves cafetéria kerete 8.000,- Ft/hó, melyet az Önkormányzat Erzsébet utalvány formájában biztosít.
(7) Alapítványok, egyesületek és más egyéb civil szervezetek az Önkormányzat e célra elkülönített költségvetési előirányzatai terhére kizárólag írásbeli megállapodás alapján részesülhetnek Önkormányzati támogatásban.
(8) A támogatott szervezet a támogatás összegével köteles elszámolni.
A (7) bekezdés alapján kötendő megállapodásban meg kell határozni a támogatással való elszámolás feltételeit és módját és ehhez kapcsolódóan a számadás nem teljesítése esetére visszafizetési kötelezettséget kell előírni. Amennyiben a finanszírozott vagy támogatott szervezet, az előírt számadási kötelezettségnek határidőre nem tesz eleget, és a támogatási szerződés alapján további támogatási összegre is jogosult lenne, támogatását fel kell függeszteni, és fel kell szólítani a már kifizetett támogatás visszafizetésére.
(9) A támogatásról és az elszámolás feltételeiről szóló megállapodás aláírására a Polgármester jogosult.
(10) A képviselő-testület a helyben szokásos temetés díját 100.000 Ft-ban állapítja meg.
5. Az előirányzatok módosítása
5. § (1) Az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosításáról, a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosításról a képviselő-testület dönt.
(2) A képviselő-testület az Önkormányzat bevételeinek és kiadásainak módosítását és a kiadási kiemelt előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát 100.000 Ft összeghatárig a polgármesterre átruházza. Egyéb esetekben a képviselő-testület a kiadási előirányzatok közötti átcsoportosítás jogát fenntartja magának.
(3) Az (2) bekezdésben foglalt átcsoportosításról a polgármester negyedévente köteles beszámolni, a költségvetés módosítására egyidejűleg javaslatot tenni. Az átruházott hatáskörű előirányzat-módosítási jogkör 2016. december 31-ig gyakorolható.
6. A gazdálkodás szabályai
6. § Az Önkormányzati hivatal az évközi előirányzat-módosításokról a jegyző által elrendelt formában köteles naprakész nyilvántartást vezetni.
7. A költségvetés végrehajtásának ellenőrzése
7. § Az Önkormányzat a belső ellenőrzés kialakításáról a Szigligeti Közös Önkormányzati Hivatal útján gondoskodik. A megfelelő működtetésről és a függetlenség biztosításáról a jegyző köteles gondoskodni.
8. Záró és vegyes rendelkezések
8. § (1) A rendelet a kihirdetést követő nap lép hatályba.
Nagy Rudolfné sk. Lutár Mária sk.
polgármester jegyző
Záradék
A rendelet a hirdetőtáblán kihirdetve: 2016. február 29.
Lutár Mária sk.
jegyző
Egységes szerkezetben. Módosításokkal egybefoglalva és lezárva és az Önkormányzat hirdetőtábláján kihirdetve: 2016. augusztus 1.
Lutár Mária sk.
jegyző
Módosította a 9/2016. (VIII. 1.) önkormányzati rendelet. Hatályba lépés napja: 2016. augusztus 2.
Módosította a 9/2016. (VIII. 1.) önkormányzati rendelet. Hatályba lépés napja: 2016. augusztus 2.
Megnevezés | méret |
1-8. mellékletek | 168.5 KB |
mellékletek 1-8. | 214.5 KB |